Více než nové barvy, tomu vypovídá změna závodního teamu, Lukáše Studeného vám nemusíme představovat, ale zásadní změny, které se okolo jezdce točí vám nastíníme vyčerpávajícím rozhovorem. Ještě než se pustíme ke slovní přestřelce, trošku vám pootevřeme dévátou komnatu.
Lukáš Studený je mladý jezdec sedlající oranžádu, štiku mezi 4kolkami, a jak to tak bývá i tato štika vyrostla z kramfleků a pustila se do nových vod. Lukáš po dvou letech opustil závodní stáj ASP Group a přešel k poměrně mladému závodnímu teamu, plnému nejznámějších jezdeckých es. REGION racing je jedním z top závodních teamů, o kterém budeme zcela jistě pravidelně slýchat.
Lukáše často potkávám na tréninkové trati ve
Vážanech, kde se dramaticky prolínají motocykloví jezdci se 4kolkovými. Tréninky probíhají od úsvitu do soumraku, a jakmile se na trati ukáže Lukáš Studený, správce tratě volá na letiště, aby lety tahali jinudy. Protože tyhle polety, které tu jezdci předvádějí se přibližují „
Messerschmittům“, jen je sestřelit. Lukáš má nově nazdobené KTM s rancem poladěnin a kupou zajímavých racing doplňků. Jedná se o
KTM 505 SX modelového roku 2012. Při vrcholících přípravách výstav nám byla dána jasná instrukce a to ve znění, že si i tuto závodní krásku budete moci prohlédnout na Pražské výstavě Motocykl 2012 a to u stánku
G4B.
Ahoj Lukáši, hodně se laborovalo nad tím, na jaké 4kolce budeš závodit. Pod zadkem ti zůstala KTM, ale je na ní něco jinak?
Ano je to pravda, už od půlky sezony 2011 jsme přemýšleli o změně techniky. Testoval jsem u nás ne moc známý CAM AM DS 450MX. Po svezení jsem byl i překvapen, protože jsem zajížděl nepatrně horší čas než na KTM, na to že jsem na tom objel pár kol a stroj nebyl nastaven podle mých představ ale i tak po dlouhém rozhodování jsme zůstali u rakouské značky KTM, kde máme dobré kontakty a už mám i podporu od KTM pro sezónu 2012, takže nebyl důvod přecházet na jinou značku. KTM je bezkonkurenční stroj hlavně výkonem, váhou a vyvážeností.
Máš dvě úplné identické 4kolky, jednu na trénink, druhou na závody nebo máš tréninkovou odlehčenou o nějaké komponenty?
Obě KTM jsou stejné. Taktéž další dvě, které se budou připravovat v průběhu sezony, budou stejné.
Tedy jedná se o nejnovější model oranžády KTM 505 SX. Musí i tato technika projít nějakými zásadními úpravami?
Když přivezeme nové KTM jdou na dílnu a z 60 % se rozeberou a vyměňují se za racingové díly. Na své KTM mám tyto úpravy: výfuk FMF 4.1 Factory racing, karburátor kit, řidítka Renthal, tlumič řízení Precizion , disky DWT, pneumatiky Goldspeed a ITP, nášlapy a přední rámeček XRW, sedlo Quad Tech, carbon doplňky QuadTech, Twin Air vložky airbox, doplňky CYCRA, řetěz EK, řetězové převody JT, hadice chladiče CV4, píst CP, přídavný ventilátor, zadní nárazník XRW, spodní kryt rámu a rozety XRW, zadní madlo XRW, větší vodní pumpa , racing řídící jednosta, podvozek je osazen tlumiči WP Factory, spojka Hinson BTL.
Jak moc se nový stroj liší od staré KTM, která tě doprovázela v minulém roce?
Novinkou je například výfuk FMF, který v ČR u quad není moc vidět. Americká společnost FMF Racing vyrábí jedny z nejlépe laděných výfuků na světě. Úspěchy jejích produktů jsou známé po celém světě. Twin Air vložky Airboku umožňuje více vzduchu do airboxu. Tlumiče WP Factory a další věci.
Po rozborce nové KTM přišli jste na nějaké slabé místo, které se muselo vyztužit nebo jinak pořešit?
Určitě rám, zadní kyvná vidlice, jiné nášlapy XRW a mnoho dalších menších
věcí…
Šušká se, že se budeš chtít zúčastnit jak Evropských šampionátů, tak i mezinárodních soutěží. Prozradíš nám kalendář závodů?
Tak v sezóně 2012 pojedu nejkvalitnější závody které se ve čtyřkolkách dají jet; Mistrovství Evropy, Mistrovství Itálie, Mistrovství Německa, Mistrovství České Republiky.“
Také je u tebe velká změna týmu, pověz nám o něm něco.
Na sezónu 2012 jsme se dohodli s panem Provazníkem a startuji v teamu Region Racing Team CZ. Tým není zatím moc známý. REGION rating.cz vznikl v roce 2011 a to rozšířením z dosud prosperující firmy z Kostelce nad Orlicí, známou jako REGION, spol. s.r.o. Firma se zabývá ocelovými lany, řetězy, vázacími prostředky a dnes již i závodní činností, tím také reklamní činností. Závodní činnost je hlavně v soutěžích motocrossu (MX) a supermota (SM). V závodním teamu je 31motocrossových, supermotárdových, čtyřkolových, endurových a skútr závodníků. Jezdci se účastní podniků: od nejnižších, přes krajské přebory a MMČR až po závody Německa, Evropy a v co nejbližší době bude team Region Racing usilovat i o jezdce mistrovství světa. Více o teamu na web stránkách, kde se denně přidávají nové články, videa o teamu www.region-racing.cz.“
Jak se připravuješ na sezónu?
Fyzicky se na sezónu připravuji už od prosince. Každý den se věnuji posilovně, běhu, bazénu, squashu. S tím vším mi pomáhá můj osobní trenér Luboš Novák, kterému bych tímto chtěl moc poděkovat, protože bez něj by to nešlo a jsem rád, že jsem v jeho rukách. Sice je to dřina ale jde to pak vidět hlavně ve třicáté minutě na trati.
Znáš ty pojem volný čas? A co takhle škola?
Volný čas? Co to je? To moc neznám, ale vždy se ta chvilka denně najde, a to spíše odpočívám, také chodím na kurzy angličtiny, moc rád chodím na motokáry. Bohužel ke všemu patří i ta škola, tam jsme se domluvili s ředitelem školy na individuálním studiu. Škola mě také moc podporuje a vychází mi vstříc jak od mistrů, tak po učitele a to mi dovoluje se připravovat a soustředit se na závody.
Jaké máš plány na letošní sezónu?
Tak plány jsou veliké, chtěl bych být v TOP 10 na Evropě, což nebude moc lehké. Do 5. místa v Německu, do 3.místa v Itálii a budu se snažit o titul tady doma.
Tímto bych chtěl poděkovat mým partnerům za podporu v roce 2012. Region Racing team, Region ocelová lana, Motocentrum, KTM, Galaxy4bike, FMF, MeatFly, Fly racing, Nina-X, Red Bull, Motopoint, Ride2fox, KTM AMD Svitavy.“