Pro Českou republiku se měřítkem úspěchů v posledních letech staly i Německé podniky se zaměřením na croscountry.
Country championship prožívá svou premiéru v přípravách na nadcházející sezonu, ve které tento podnik spadne pod křídla Mistráku. Tratě se upravují dle parametrů tabulek, což se stalo osudným při volbě této tratě v
Teutschenthalu (MX-Enduro trať, na které se jezdí oficiální Mistrovství Německa v motokrosu).
Od desáté hodiny jsou otevřené registrace, na kterých jsme obdrželi startovní čísla s papírem pro proběhnutí všech stanovišť registru. Na registraci 4kolky prošly důslednou prohlídkou. Ani helmy neunikly ostřížímu zraku komisařů, a dokonce se podrobily zátěžovému testu. Poslední štempl na papíře potvrdil zaplacení zálohy za čip, který se upevňoval na netypické místo, přímo na kšilt helmy. Po absolvování tohoto
20minutového kolečka jsme se šli seznámit s tratí, kterou ještě dorovnávaly 3 traktory. Odhadem bych řekla že se trať skládala z 90 % MX a 10 % enduro. Což bude oříšek právě pro kategorii 4x4.
Sportky i 4x4 se štosují jedna vedle druhé před padací startovací zařízení, bez ladu a skladu, jak kdo najede tak stojí.
Honza Bažant se hned po pádu hrazení ujal vedení celého pelotonu. Ale toto prvenství mu záhy sebral
Michael Grimm, který již v trénincích všechny ujistil o svých jezdeckých přednostech. Jak Honzovi sebral vedení, tak se z první příčky nenechal smést ani druhým
Marko Dorfem, kterému pro jistotu nadělil celé kolo.
Vyšší moc zasáhla a německá policie neoblomně
zastavila závod (
místo původních 3 hodin v sedle jsme se na trati proháněli 1 hodinu 30 minut). Kvůli stížnostem okolních vesnic na nadměrné prášení. A to vám povím, prášilo se příšerně, přestože se pořadatelé snažili s prachem bojovat kropením od samého počátku závodu, nebylo to nic platné - místy nebylo vidět ani na řídítka. Pro naší 4člennou výpravu bylo kropení neobvyklé, každým kolem se úseky tratě měnily. Z najeté tvrdé tratě se podklad rázem měnil na kluziště, které vystřelilo i
Honzu Bažanta do piruetek. Také německé jezdkyni se kluzký podklad stal osudným, když se zamotala do srážky dvou jezdců, ze které vyšla s pochroumaným chladičem, a její LTR450 předčasně vypustila páru. Ačkoli Honza nadělal víc než šest jezdeckých chyb, nebyla jsem schopná je zúročit, a do cíle jsem dojela za zády pátého Honzy Bažanta. Po hodinu a půl dlouhém závodě
Quadmania dojela na šestém místě.
Což mi připomíná, že mezi sportkařema letěly i
4x4, hlavně dvě česká želízka.
Jirka Vašátko spolu s
Jardou Chytilem na MX trati Němcům vyfoukli dva poháry, a to hned zlatý a stříbrný. Jirka Vašátko měl prvotřídní start, narval se mezi první desítku sportek, ale jeho zběsilý úprk mu zkřížil zelený Arctic Cat, který Jirku odlákal mimo trať a tandemově si prohlídli zákulisí tratě. Jarda Chytil si i přes svůj
handicap způsobený upadlým výfukem dojel pro první příčku. Jeho jízda byla efektní, vždy když se křížila trať jsem se lekla jeho burácejícího motoru, který ječel ještě víc než rozmotané vznášedlo s motorem R jednice. Decibely se nesly ještě 100 km mimo trať. Vysloužil si ovace všech fanoušků, kterých se okolo tratě sešlo požehnaně, snad to bylo i tím, že se tu večer konala tématická párty.
Jirka Vašátko se po rozkoukání rozjel a Arctic Caty s Yamahama nechal pěkně za zády, školil je až do cíle. Škoda jen, že nám závod zkrátili, přece jenom by bylo hezčí vidět v cíli roztančenou šachovnici, namísto stojící skrumáže 4kolek vedle depa. Hodina a půl, kterou nám uzmuli, byla zatraceně znát. Pořadí se mohlo ještě zamíchat, mezi prvními
8 jezdci byly minimální odstupy, a síly pomalu a jistě odcházely všem. Nemluvě o zrušeném závodě
Side x Side, na který jsme se všichni těšili! Místo fandění Side x Side jsme zapózovali s válečnou trofejí, a pak vítězně slupli melouna.
Pořadí:
Sportky – 1. Michael Grimm, 2. Marko Dorfer, 3. André Nowoisky, 4. Michael Holland, 5. Jan Bažant, 6. Ollie Roučková
4x4 – 1. Jaroslav Chytil, 2. Jirka Vašátko, 3. Bjorn Jonsson