Tomáš Kadeřábek patří k nejmladšímu jezdci Kabek teamu, jako benjamínek se ale neprezentuje, na závodním okruhu je ho plno. Tomáš i mě nadělil nehorázných kol, už to ani nepočítám, nyní si vyměníme role a namísto krutého výprasku, který na CC dostávám každým závodem, s divočákem za řídítky YFZ 450 prohodím pár slov o závodech v poklidném tempu počítačové klávesnice.
Rozhovor:
Ahoj Tome, Kabek team nelze přehlídnout jak v depu tak ani v závodním poli. Ty jako nejmladší zástupce závodní stáje vyhráváš co jen jde v kategorii Přeborové, představ se nám trochu.
„
Ahoj…jezdit jsem začal v cca. 8 letech a to když táta poprvé přivez Yamahu Blastera, nejdřív jsme jezdili ve dvou a pak po pár letech v roce 2006 jsem dostal k narozeninám též Blastera.“
Na jaké mašině jezdíš nyní a jaké na ní máš úpravy?
„
Jezdím na Yamaha YFZ 450, která se mi líbila už od mala, a po zkušenostech z Blastera jsem ani žádnou jinou značku nechtěl. Pak když jsem měl možnost YFZ osedlat, šel jsem do ní. Co se týče úprav, jsou zde tlumiče Öhlins, výfuk Two Brothers, odpružené klemy Precision, větší nádrž Acerbis, řídítka Pro Taper a pár dalších menších úprav…“
Proč jsi změnil velikost nádrže?
„
Tu jsem byl nucen vyměnil minulý rok a to poté, co byly vypsané závody na hodinu a půl což je akorát doba kdy už to dojíždí na výpary. Už při závodech na 75 minut jsem dojížděl na rezervu. Nyní dvě hodiny nejsou problém.“
Čekají jí ještě nějaké další úpravy?
„
V plánu by byla ještě přední ramena a rozšířená osa, ale to až časem.“
Má Yamaha neduhy?
„
Jedním z největších problémů u Yamaha jsou obrovské vibrace. Po hodinovém závodě mám ruce jak kdybych dělal celý den se sbíječkou.“
Když sis vybíral jaké závody budeš jezdit, stál si před výběrem CC a MX, který fakt tě přiklonil na stranu CC?
„Já jsem defakto ani jinou možnost neměl. Protože nás jezdí víc musel jsem se přiklonit k většině…MX mě furt baví ale kvůli 20 minutovým rozjížďkám a celého dne stráveného na trati… nejlépe v dešti, mě chytlo CC, kdy člověk přijede, odjede závod, pokecá dá si klobásu a frčí dom…“
I tvůj brácha závodí a úřaduje stejně tak dobře jako ty v kategorii Mistrovské, štenglujete se spolu po cestě na závody?
„Když jedeme na vzdálenější závody tak si v autě chrupnu, takže na špekulování není čas, ale když jedeme kousek tak nějaké to šachování kdo, jak, co řešíme…“
Příští rok budeš muset přestoupit do kategorie Mistrovské. Co na to brácha, nebojí se že ho předjedeš?
„Myslím že ani ne, furt má oproti mě navrch takže budu muset přes zimu hodně zamakat.“
Chodíte spolu trénovat, nebo se potkáváte jen na závodech?
„Jezdíme tady kousek od nás na trati a nebo občas nějaká ta vyjížďka, ale na nějaké časté trénovaní není čas, tak se snažíme cvičit aspoň i mimo 4kolku….plavání, běhaní, fitko….“
A co táta, ten jako pyšnej tatík a aktivní závodník jak ten to bere?
„Tátu to chytlo… takže do závodů dává taky větší úsilí, jestli je pyšnej se musíte zeptat jeho… doufám že ano.“
Taky se snaží tě vydírat domácími úkoly, abys mohl jít na 4kolku?
„Ach ta škola… ta je bohužel stále na prvním místě, studuji strojní průmyslovku v Praze, když jsou závody daleko a nebo nestíhám připravovat vyjdou mi vstříc…“
Na minulém CC v Radvanicích jste si přifrčeli na závody, po závodech naložili všechny 4kolky na vlek a jeli domu, kde jste makali na opravách 4kolek. Jak moc bylo těžké druhý den nastoupit do závodu?
„Po závodě jsem nečekali ani na vyhlášení a mazali dom. Tam všecko opláchnout, sundat, přetáhnout, promazat a opravit co bylo zničené. Takže to vypadalo tak, že jsem byl v garáži zavřenej do 10 hodin. Nedokážu si představit jak by se tohle všecko dalo udělat na závodišti.“
Opravuješ si 4kolku sám, nebo ti s ní někdo pomáhá?
„Při přípravě na závody si stroj chystám sám. Když je nějaký větší problém nebo něco rozbité, tak mi buď táta nebo brácha pomůže.“
Plaveš běháš?
„Plavat chodím 2x týdně, a díky bazénu přímo ve škole mám plavání namísto těláku což je super a odpoledne mám více volného času….“
Jaké máš plány do budoucna?
„Plány by byly, že bych chtěl být dobrý v tom co dělám a jezdit dokavaď to půjde. Je škoda že spoustu lidí od tohoto sportu odstupuje, jak ze strany jezdců, sponzorů tak i diváků kteří dají přednost jistě zajímavějšímu fotbalu.“
Děkuji za rozhovor, přeji hodně dalších úspěchů.