QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Emu Tractor 700 EFI

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 19.09.2012 | Zobrazeno: 20235×

Emu Tractor 700 EFI Nový model UTV se sklopnou korbou a automatickou převodovkou je kombinací čtyřkolky a malého traktoru, bez ladu a skladu se pštros adaptoval do evropských končin. Vodou chlazený jednoválec o objemu 686 ccm a točivým momentem 49 Nm / 5000 ot. ( offroad verze ) se nemusí vůbec červenat.


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Pštros se střiknou:

Modelové řady UTV jsou dosti rozšířenými modely v českých zemích a proto jsou dostatečně známé svými parametry, přednostmi i zápory. EMU Tractor 700 EFI k nám doplul až z daleké Prahy, kde na nás čekal tento model ještě řádně zašpiněný z předešlé testovací jízdy. S Emu jsem se setkala již při brouzdání po MČR trialu, které má pod záštitou Zabuč, a tak jak pořadatelé šampionátu na začátku roku nastiňovali, tak se i stalo. Pro letošní nultý ročník byla vypsána kategorie UTV, ve které se aktivně zúčastňuje a zároveň se umisťuje na předních příčkách Marek Toul za volantem EMU Tractora 700 EFI.

Design:

Přesto, že se jedná o novinku, model neprošel až tak zásadními vzhledově postřehnutelnými změnami. EMU Tractor 700 EFI vychází z předešlého karbecového modelu, menší zásah do modifikace přišel s pozměněním přední masky. Toho si všimne snad každý při zběžné prohlídce, tím by však neznalí skončili. Lépe obeznámení u stříkačkové verze najdou změny u zadních brzd. Ačkoli továrna vyrábí 3 druhy masek určených pro tento model, k nám do ČR se dováží pouze dvě. Do přední masky je vsazena čtveřice světlometů, která je obklíčena kamufláží s ochrannými prvky.
Černý nárazník s podkováním a ukrytým navijákem jsou bezesporu velmi nápadným artiklem. Přeběhneme li po plexi a lícujících půl dveřích, dostaneme se ke sklopné korbičce a zastavíme se na zadních partiích, na kterých není nic výrazného. V interiéru se nabízí pohled na volant, ve kterém je zapuštěný název UTV. Místo jezdce a spolujezdce odděluje tunel, do kterého je ze spodní části zaoponována centrální brzda, a řadící páka. Pohled na sedačky není až tak oslnivý, celkově se jedná o pracanta, který je kompletně připraven pro těžkou dřinu.

Motor:

Hnací ústrojí prošlo zásadní změnou v popisu EFI. Už není potřeba sytiče a tudíž není tak ultimativní jak tomu bylo u dřívějších modelů. Vodou chlazená sedmistovka s pětiventilovým čtyřdobým motorem se prezentuje dobrým zátahem hned od spodních otáček. Sedmistovkový agregát je znatelný, ale co ten zátah ve vyšším rytmu otáčkového přepnutí? Tam už motor nereaguje tak pružně a jako by už neměl co nabídnout. Negace přebíjí velmi kladný hravý portál ve středním pásmu, tady motor rozumně kontruje každý náznak plynu.
Po nastartování se z motoru ozývá velmi kultivovaný zvuk, který koresponduje s předurčením pro práci a až poté můžete myslet na zábavu. Pštros si libuje v bahně i při trialových sekcích a to i při obsazení dvou jezdců a plně naložené korbičky. Při jízdě na silnici je motor hlučnější i v kabině opancéřované plexisklem a půldveřmi je motor hodně hlučný. Pakliže se chci bavit se spolujezdcem musím doslova řvát.

Realitu ničím nenahradíš - jízdní vlastnosti:

Měřítkem každého, tedy skoro každého UTV je samozřejmě jízda a jeho víceúčelové využití. Úplně poprvé jsem za volant EMU Tractora 700 EFI zasedla na prvním Trialu konaném na Kladenské hroudě, tam jsme pud sebezáchovy ztratila hned na parkovišti. Agilní mrchu jsem vyslala do vinglu, ze kterého vyrážím hodně svižným tempem a jakmile se všechna 4kola srovnala už visím na hraně první překážky. Lehké poušklíbnutí a UTV natotata přejelo zlomovou hranu. Bez rozpaků se s UTV pouštím do krkolomného sjezdu, kde se nejen díky orámování cítím bezpečně. S klidnou myslí projíždím i bahenní koupelí, kde se tvrdošíjně prodírám za svým cílem.
Jediné kde se UTV musí trošku víc poškádlit jsou delší výjezdy, tam se u sedmistovky musí počítat s rozjezdem. I se spolujezdcem na palubě a bagáží na korbě se s UTV dá dost solidně kravit. Dynamika stroje je dělena do dvou sekvencí, jednou je rychlost H a druhou sekvencí je L. (Nic převratného). Želva ani králík, do pracovního zatížení je pomalá rychlost koncipovaná na opravdu pomalé popojíždění, zejména s plně naloženým vlekem. Ovladatelnost stroje je po celou dobu testování na 99 % přesné a kupodivu i lehké. Pštrosí UTV přináší kompaktní balíček, ve kterém ani volant neklade odpor.

Brzdy, podvozek:

Oproti předešlému modelu má model lepší brzdící účinek a hlavně se eliminovalo rachocení kardanu. Brzdy nemohou jít příkladným vzorem, občas se nedobrzdí s přesností jakou bych u UTV očekávala, ale velký pokrok je v osazení zadku i předku, tady už jsou hydraulické ventilové kotoučovky. Co se týká podvozku, nemůžeme od podvozku očekávat víc než to, že je osazen odpruženými dvojitými A rameny. Podvozek žehlí nerovnosti jako by se jednalo o parní válec, při rychlejších nájezdech do zvrásněnějšího podkladu, tlumiče odskakují. Při pracovním tempu jsou tlumiče dostačující a takřka jezdce hýčkají. Prohupy a náklony tu jsou také, nic na co by se nedalo zvyknout. Na skákání UTV není stavěno.

Kam s ním:

Agilní sedmikňour je předurčen převážně pro pracovní využití, už jen díky své koncepci a sklopné korbě, na které se dá odvézt cokoli, dokonce i pár cestujících navrch. Ale pozor toto se přeci nesmí. Já jsem při své lenosti naskočila na korbu a nechala se přiblížit mezi sekcemi, sice to nebyl komfort se zadkem v sedačce, ale dalo se. Po práci se dá s UTV jít kravit za barák a s patřičnými úpravami má UTV velkou šanci zvítězit i na půdách Ofroadmaratonu. Tak jak je tomu u Vype Emu racing teamu, který svírá pevně otěže ve svých rukách, a vypadá to, že do konce sezony se team vyloupne na celkově prvním místě. Řízení zvládne jak žena, tak i jezdec s menším silovým fondem.

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické parametry
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

EMU Tractor 700»

Další články sekce EMU

EMU TRACTOR 800 UTV-R

26.03.2014, Redakční testy
Evropský zájem o třídu SidexSide ve sportovnějším provedení stále přetrvává. Vstříc tomuto trendu vychází i Emu, české z...

EMU 800 ATV

20.01.2014, Redakční testy
EMU přišlo s něčím jiným, s něčím co Emicím není vůbec podobné, s něčím co je kompletně přepracované. Má jiné zavěšení k...

EMU alltrack ATV 500 Vario

12.10.2012, Redakční testy
Pěti vário do práce i na zahradu. Volný styl nebo přísné zařazení? Pro mě se jedná o přísné zaškatulkování do pracovního...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Fugleman UT10 Crew: Budou ho plná horská střediska?

13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.94s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce