KM Racing team nám buggynu slíbil k bližšímu nahlédnutí hned jak se vrátí zpět do ČR, zatím vám přinášíme ochutnávku rozhovoru přímo s tím nejpovolanějším a to s Martinem Macíkem ml.
Rozhovor:
O jaký model Side x Side se jedná?
Nejedná se o model Side x Side, jde o PGA 1100 k nám nedováženou. Tento model jsme pak kompletně předělali.
Jak vás napadla právě tato platforma stroje a proč jste k úpravám nezvolili jiný model?
Původně jsme sháněli stroj okolo 1000 kubíků na úpravu, pak se naskytla možnost pořídit tento stroj a šli jsme do ní.
Jaké jsou úpravy na stroji?
Nakonec je z ní tréninková buggy a úpravu doznalo vše mimo zadních ramen, diferáku a zadních poloos. Upraven je rám na délku, šířku a bezpečnost ale vychází z původního. Přední kapota je pouze nastavená.
Snad se nepletu, ale kapoty jsou úplně jiné?
Ano, kapoty jsou naší výroby, přední je nastavena.
Pro jaké závody je buggy postavená?
Ze začátku máme v plánu jezdit menší závody typu offroad maratonu po ČR a postupem času evropské soutěže bez nutnosti FIA homologace.
Kde jste závoďáka testovali?
Zatím probíhal trénink pouze na Sedlčanské kotlině a teď je na cestě do Afriky, Tunisko.
S kým jste spolupracovali při vývoji?
Kromě motoru je vše náš vývoj, motor je z fabie R2
Už je známo kdo za volantem pojede?
Doufáme že sami :) bude sloužit jako testovací a tréninková buggy, takže v první řadě moje maličkost s mým otcem a případní noví piloti.
Něco málo o KM racing teamu:
Tým KM Racing vznikl v roce 2008 spojením kamionového Teamu Martina Macíka a motocyklového týmu
Pavla Kubíčka. Zatímco Martin Macík se aktivně v roli pilota kamionu Liaz účastnil Rallye Dakar už od roku 2003, společná účast pod jednotnou hlavičkou KM Racingu je spojena s existencí jihoamerických ročníků Dakaru od roku 2009. Během čtyř jihoamerických klání tým nasadil soutěžní kamiony Liaz s piloty Martinem Macíkem, Ladislavem Fajtlem, Vlastimilem Vildmanem a Jaroslavem Valtrem, motocyklisty Davida Pabišku, Dušana Randýska a Ivana Jakeše a quadisty Josefa Macháčka a
Martina Plechatého. KM Racing je nejúspěšnějším českým týmem ze všech dosavadních jihoamerických ročníků Rallye Dakar, když v roce 2009 dosáhl vítězství v kategorii quadů (své celkově páté) Josef Macháček (poslední neargentinský vítěz této kategorie) a v roce 2010 dosáhl
Martin Macík 4. místa, nejlepšího českého výsledku v kategorii kamionů, který dodnes nebyl překonán. Při Dakaru 2013 KM Racing nasadil soutěžní motocykl Yamaha (David Pabiška), dva soutěžními kamiony (Jaroslav Valtr a Vlastimil Vildman), dva asistenční kamiony (MAN 6x6 a Liaz 4x4), asistenční automobil (Toyota Hilux) a press carem (Toyota Hilux). Vozový park závodních speciálů, které má tým k dispozici, však zahrnuje také osobní vůz Jeep CJ7 pro menší závody typu baja, quady z dílny pětinásobného dakarského vítěze
Josefa Macháčka nebo další motocykly Yamaha v úpravě pro dálkové maratóny i enduro.