QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Marián Klíč mladší a W-Tec

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 30.11.2011 | Zobrazeno: 11486×

Marián Klíč mladší a W-Tec MX závodník tělem i duší během dopoledne usedá do školní lavice v páté třídě. V jedenácti letech si vyjel první titulové umístění - mistrovský titul republiky v juniorech 2 v Crossracing cupu, má taktéž titulové umístění v Juniorské třídě a celkově druhé místo mu patří z Hobby kategorie, kde závodil s dospělými jezdci.


Kapitoly článku

  1. Marián Klíč mladší a W-Tec
  2. Kompletní fotogalerie

Mariánův táta je závodník od jakživa - nejprve na motokrosových motorkách v krajských soutěžích sbíral úspěchy, co se dalo. Poté si zlomil pár kostí a na sedlo krosky už to nešlo. První svezení na 4kolce bylo hrozné, ale jak sám říká, „co mi zbývalo“. Takže u 4kolek zůstal, a když řešil otázku „co se synátorem",  zkusil ho posadit ho na motorku. Jenže na motorce to Mariana nebavilo. Poté tedy hupsnul na 4kolku a bylo rozhodnuto - Marián mladší zůstane u 4kolek. A když 4kolku, tak hned W-Tec. Ale to bych přeskočila etapu Číny, která sloužila jako testovací 4kolka, poté Yamahu Raptor, ta nedostačovala parametrům MX závodů, a poslední rozhodující volbou se čtyřmi koly byl tedy speciál W-Tec.

Marián Klíč ml.

  • Tým: AMK Autodoprava K&K
  • Stroj: W-Tec 250 R
  • Bydliště: Pamětice
  • www: www.crossracingcup.cz
  • Sponzoři: Autodoprava K&K, s.r.o.
  • Váha: 60 kg
  • Narozen: 12.6.2000
  • Oblíbená trať: Bělá u Jevíčka

Technika, W-Tec:

Nejprve něco málo k továrně W-Tec. Zkušená společnost se sídlem v Nizozemsku se specializuje na vývoj a výrobu technických řešení pro motocyklové a 4kolkové přestavby. Továrna má 16 kvalifikovaných zaměstnanců, high-tech zařízení a inovační technologie, a vyrábí  ty nejzajímavější stavby, které se na závodištích prohánějí.
Do světa 4kolek se tak vlila příchuť W-Tec technologie, která novým majitelům přináší komplexní návrhy dle vlastních parametrů: kola, vidlice, brzdy, tlumiče, tlumič řízení, zadní závěsný systém, řídítka, ráfky, motory, brzdné páčky, barvy plastů, heft nebo rychlopal. Je to jako když si jdete vybrat automobil - každý si nadiktuje, co jen si přeje a výrobce toto přání vyplní. Modifikace zajišťují vyšší úroveň bezpečnosti, kvalitnější jízdní vlastnosti a stabilitu potřebnou pro závodění.
Historie 4kolek W -Tec není sice příliš bohatá (sahá teprve od roku 2006), ale  zkušenosti se sajdkárami, podle kterých je tento speciálek navržen, měly něco do sebe. Speciální sériovka nemá nic zbytečného, nikde není nic navíc, nikde se nechytá žádné bahno, a to, co se se chytne, rychle propadne.
Výrobní kapacita s ohledem na počet zaměstnanců, pobíhajících po ploše 3 600 m2 činí asi 5 kusů za týden. Dealerská síť zahrnuje Evropu, USA a Japonsko.

Je to stavba nebo není?

Holandský speciál se často zaměňuje se stavbou, ale ono to tak v podstatě není  - jedná se o prvotřídně postavenou sériovku W-Tec. O minulých Vánocích se sériovka objevila pod stromečkem u Mariána Klíče ml. Dárek za 410 000 Kč,s ohledem na pravidla Automotoklubu, byl absolutně nejnákladnější 4kolkou všech dětských závodníků.

Prodejci tvrdí: "W- Tec je jediný ultra lehký závodní speciál na trhu! Je to čtyřkolka speciálně konstruovaná pro závodní účely. Její výkon je garantovaný bez jakýchkoliv dalších nutných úprav šasi a tlumičů. S W-Tec můžete závodit 12 hodin bez jakýchkoliv úprav a nastavování."

Objednávání W-Teca:

Do doplňků standardně osazených Hondích motorů 250/450 mohou noví majitelé plně zasahovat. Marián Klíč starší nám popsal, jak vznikala tato 4kolka:
Když už se sehnala ta nehorázná suma peněz, tak už vše bylo v klidovém režimu. Na W-Teca jsou k dispozici top doplňky na MX závody, vymýšlel jsem jen, jak to má vypadat, jakou má syn váhu a jak je veliký. Dle těchto parametrů mi W-Tec poslal hotovou mašinu, do které jsme celou sezónu nemuseli sáhnout.“

Jediné, co jsem k závěru sezóny musel upravovat, bylo vodítko řetězu, a samozřejmě klasická údržbu motoru po 40 motohodinách. A ještě aby byly jedny plasty navíc, objednal jsem náhradní. Jinak se s tou mašinou nedělalo absolutně nic

„Ohledně doupravení jsem na W-teca nechal udělat výfuk se svodem R.P. a vysokokompresní píst Wiseco, jinak je na něm vše original. Z továrny mi dodali Elka Factory, disky DWT, pneu používám Golspeed a ITP.“

Český zástupce vše obstará, aniž by kupující musel absolvovat cestu do Holandska, 4kolka přijede a majiteli se předá kompletně připravená.

Něco málo o W-Tec 4kolce:

W-Tec je dominantní svým pojetím předních náprav. Tento průkopnický prvek představuje zavěšení kol na výkyvných ramenech, které nohou měnit své úhly nastavení dle typu tratě. Toto ideální nastavení lze provést během pár minut. Další výhodou je uložení zadních tlumičů. Ty jsou řešeny tak, aby se co nejméně kroutila kyvna. Jedná se o nastavitelné stereo tlumiče. Důmyslný prvek je připraven pro stabilnější pojezdy. K průkopnickému pojetí patří i obrovská výhoda ve výběru motorového jádra, to lze měnit dle věku jezdce. Od CRF 250 hondího motoru po ostré 450 nebo KTM 525 SX. Politika továrny se nebrání jinému motorovému agregátu, co si zákazník vymyslí, to se vyrobí, nejraději však do rámu vkládá právě hondí motory. Rám z chrommolybdenových trubek je extrémně lehký, odolný a pružný. Vývojáři věděli, že se jedná o rám, který bude růst s jezdcem, takže kdo by čekal, že se bude lámat a praskat, bude zklamán. Vzhledem k extrémně nízké hmotnosti (váha se točí od 151 kg do 161 kg, dle typu motoru) je W-Tec ideální při manipulaci na místě, a hlavně při jízdě je to znát. Velký účinek předních a zadních brzd 4kolce zaručují plovoucí kotouče a čtyřpístové brzdiče.


Speciální příslušenství:

  • 21 litrová nádrž
  • o 5 cm širší verze předního ramene
  • DWT lemovaný ráfek
  • vibrační tlumič v řídícím systému
  • ochranný kryt kotouče a rozety
  • hefty (rukojeti) : tvrdé MX tratě / Supermoto
  • práškové lakování šasi : žluté, červené, černé, oranžové, modré, zelené a šedé (ostatní barvy na vyžádání).

W-tec na vlastní kůži:

Hrubý zvuk vycházející z laufu motoru mě děsil. Jedná se o 4taktní hondí motor, který vyžaduje rozmotání do vyšších otáček. Řazení je klasické, jednička dolu a ostatní kvalty nahoru. Úzké sedlo napovídá zuřivé odlištnosti od ostatních 4kolek, nic naplat, musím se jít svézt.
Honda nám nechtěla startovat, tím jsou Hondy odsouzené k nevoli jezdců, ale po zuřivém našlapování motor konečně škytl, chytil se a zkrácená páčka spojky se začala kymácet nahoru a dolu. 4kolka je delší cca o 5 cm než ostatní, což sebou přináší nedotáčivost na technických tratích, zároveň ale také výhodu v rychlejších pasážích. Nedotáčivosti jsme si všimla opravdu jen v technických pasážích, tam to s tímto strojem chce mít nalítáno mraky motohodin, abych vše projížděla čistě. Na rovinách s motor rozběsnil, ramena postavená dle sajdkárového zavěšení vše schroupala, ani jsem nepostřehla, jestli jedu po nerovnostech nebo ne!
Co se týče famózního tlumení, tam jsem s údivem zjistila, jak pracují boční pružiny. Lehčí jezdec na klidnějším povrchu do chodu zapojí jen horní část pružiny, jakmile jí nakládám rychlejší pojezdy v hrubším terénu, zapojí se i zbytek tlumiče, což není jen vkusné, ale hlavně účelné. Ramena chodila pavoukovitým způsobem, jejich průchodnost terénem je omračující. Řídítka bych osadila Fasstama, tahle na mne byla moc tvrdá, rázy od terénu nebyly, ale jejich tuhost jsem cítila hlavně při výjezdech z tobogánů. Celek 4kolky seděl na zemi jako přikovaný, náklony necítil, ve skocích je 4kolka dokonale vyvážená. Skoro jako freestyle motorky, se kterými si jezdci hrají jako s hadrovými panenkami. Při dobržďování se mi 4kolka netopila díky svému průkopnickému zavěšení, což při MX závodech každý jezdec bude kvitovat!

Jednou větou bych čtyřkolku W-Teca zhodnotila – jede jako postřelená!  Je to vlk v rouše vlčím!!

Neduhy:

  • vysoká pořizovací cena
  • malá známost těchto 4kolek
  • nedotáčivost v technických pasážích
  • našlapování (4kolkové Hondy mají oproti motorkám malou startpáku a startuje se složitěji)

Výhody:


  • lehký odolný stroj
  • takřka bezúdržbový motor
  • spolehlivost značky Honda
  • možný upgrade motoru
  • rychlé jednání ze strany Holandské firmy
  • po celé sezoně lze 4kolku zaslat k výrobci na repasi
  • stroj, který tu nemá každý
  • ke všem komponentům je snadný přístup

Kapitoly článku

  1. Marián Klíč mladší a W-Tec
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 3x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

W-Tec Eraser Evo»

Další články

Boxy Shark: Když nevíte, kam s věcmi

31.01.2024, Představujeme
Čtyřkolky jsou sice prostorově velké jako malá auta (no, hodně malá), ale když vyrážíte na výlet, nebo i za prací do les...

Oblečení Finntrail: Když chcete být opravdu v suchu

20.01.2024, Představujeme
Nedejte se zmást jménem, tahle značka nepochází z Finska, nýbrž z Estonska. Ovšem za dobu své více než 10leté existence ...

Už máte na čtyřkolku pásy?

20.12.2023, Představujeme
Ne snad že byste museli propadat módní mánii, když v poslední době vidíte na polích tolik velkých traktorů přezutých z p...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.62s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce