Zcela nový motor Polaris ProStar 1000 poskytuje 107 koňských sil. O krmení motoru se starají
duální škrtící klapky - 48mm s novým vstřikováním paliva, inovací prošel i
systém PVT. Nejen elektronický systém vstřikování paliva s dvojicí škrtící klapek jsou odpovědí na hladký a lepší zátah než u staršího modelu RZR 900. Výkon je úžasný - jakmile jsem pootočila klíčkem, z útrob litrové šelmy vycházel zuřivý rachot, něco co vás po pobídne k drcení plynu ještě dřív, než okusíte tu chuť adrenalinové jízdy.
Polaris systém
On-Demand odvádí vynikající práci, zabírá rychleji než u XP 900, a v zatáčkách je neuvěřitelně přesný, celek se mi zdá víc zábavnější. Elektronický
posilovač řízení (EPS) udrží AWD za všech okolností,
EPS funguje opravdu dobře. Odezva na řízení je přesná a poddajná, všechny situace jsou řešeny s absolutním nadhledem, a to i když se prodírám těžším terénem. Když jsem sledovala Rosťu v Dobřanech, jak pronásledoval speciála Wildcat 951 Dušana Randýska, síla sériového RZR nebyla zanedbatelná. RZR se vzpíná při každém sešlápnutí plynu a ačkoli je na tacháči vyobrazeno pouze 120 km/h, tak se dá podotknout, že litřík letí cca
135 km/h.
Síla je k ničemu bez dobrého šasi
A to Polaris má velmi dobře zpracovaný. Zcela nový trubkový rám představuje podstatné zlepšení tuhosti a odolnosti.
Klec je opravdu prostorná, do té se vejdou i čahouni a nemusí se vůbec bát, že by se během jízdy otloukali o rám. Boční dveře jsou navrženy velmi pěkně, nicméně bezpečnost jde trochu stranou skrz spodní otvor. Bylo by mnohem lepší, kdyby návrháři tuto mezeru vyplnili.
Polaris si je toho jistě vědom a v nepřeberném množství příslušenství nabízí právě tyto race dvířka s výplní. Ocenila jsem seřízení sedadla bez použití nářadí - on-the-ready (
stačí stisknout páčku umístěnou pod sedadlem a sedadlo si snadno a rychle posunete tam kam potřebujete).
Sedadla jsou prostorná, pohodlná a mají velmi dobré boční vedení. Nicméně, tříbodový bezpečnostní pás v tak našlapaném modelu je utopie.
Walker Evans:
Pro plné využití nově nabyté síly vozidlo potřebuje hbité odpružení a to si právě Polaris
RZR XP 1000 přináší v pravém RZR módu. Litřík se chlubí nastavitelným odpružením Walker Evans ( 2" ,16" (40.6 cm) /2.5" ,18" (45.7 cm)) . O plynulou a komfortní jízdu ve všech terénech se postará také jedinečná kombinace zadního
zavěšení dvojitých A-ramen na dlouhých vlečných ramenech. Toto zavěšení zadních kol je ve třídě Side by Side unikátní. Podobnou technologii již několik let vídáme u písečné buginy, ale i u některých typů automobilů. Polaris
RZR XP 1000 u zavěšení zadních kol přišel s aktualizací v geometrii a designu, což má za důsledek nabídku o
25 procent větší světlé výšky.
Vpředu Polaris RZR XP 1000 nabízí exkluzivní geometrii zavěšení předních kol, což přináší lehčí ovladatelnost. Novinka je citlivá na terén a řidiči poskytuje bezkonkurenční flexibilitu za všech podmínek, celek sedí na gumách
Maxxis Bighorn, ty také oproti staršímu a slabšímu modelu prošly inovací.
Však bych trochu vytkla zadní tlumiče, ty by si zasloužily lepší zpracování, zadek mírně poodskakuje. To nám potvrdil i sám Rosťa, který už má s litrovým RZR něco málo nalítáno. „
To je snad jedna mili slabina, kterou litr má“, řekl doslova.
Jízda:
Zpočátku se v zatáčkách s XP 1000 cítím hůř než s XP 900, ale jakmile se dostávám přes extrémní boční náklon, okusuji z prašných cest co se dá a na výjezdech jsem rychlejší a do skoků jako bych vlítávala. Hranice auta je opravdu brutální. Vše je o zvyku, a jízdou zjistíš kam až se dá zajít. Dá se říct, že Polaris vyjede a sjede nesmysl a neustále jste v absolutním bezpečí. Hned v sérii má velkou průjezdnost. A na silnici s tímhle "drobkem" zažijete neuvěřitelnou legraci, už jen při rozjezdech, když zpráskáte nejedno hodně nablejskané auto.
- Rosťa: „Všechno funguje, díly drží, ramena neskutečný, motor bomba a nebýt toho, že s RZR závodím je to nesmrtelný stroj. V porovnání s Wildcatem má například RZR lepší motor i převodovku a naopak si myslím, že RZR oproti Wildcatu má horší podvozek. “
Displej:
LED podsvícený displej nabízí dobré rozhranní pro: rychloměr, počítadlo kilometrů, denní počet kilometrů, otáčkoměr, indikátor servisu, hodiny, ukazatel rychlosti, palivoměr a další. Modře podsvícený displej je dobře viditelný ve slunečným svitu, jakmile se dostávám do šerých míst modré podsvícení se v mžiku zvýrazní. Displej je dobře řešený hlavně pro rychlou navigaci, stejně jako prostor pro GPS jednotku nebo telefon.
Rychle z místa:
Odkládací plochy: Korbička, neuzamykatelná skříňka před nohama spolujezdce a již zmiňovaný box uprostřed. Polaris má dobrou
síť náhradních dílů a dopľňků, na nové RZR si můžete navymýšlet a navymýšlet. Polohovací sedadla i volant jsou dobrým řešením. K běžným uživatelským věcem je dobrý přístup.