QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Sportsman XP 850 EPS

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 20.08.2009 | Zobrazeno: 26000×

Polaris Sportsman XP 850 EPS Do ruky se nám dostala vlajková loď Polarisu. Vývoj ATV není nijak závratný, ale u Polarisu se děly věci. Nezůstal kámen na kameni a trubka na trubce. Vše je letos jinak, no a jak to celé funguje jsme vyzkoušeli na ATV trati v bývalém vojenském prostoru.


Kapitoly článku

  1. Test čtyřkolky
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Když jsem nové XPčko viděl poprvé, nepřišlo mi nějak závratně zajímavé, zkrátka klasický Sportsman. Ostré tvary, dálkové světlo na kapličce řidítek a velká litá kola. Designově je vše při starém a …. A mě se to líbí.
Nová je barva, kdy jsou v matné černé přimíchány zlaté střepinky a výsledný efekt je opravdu luxusní. A luxusní je nejen lak, zpracování celé čtyřkolky nemá chybu. Američané opět ukázali, kdo je pánem ve světě ATV a nepřipouští jakékoli diskuze, nebo srovnání s východem.
K designu nemá moc smysl se dál rozepisovat, stačí si přečíst náš loňský test půllitru. Mnohem zajímavější jsou nové technologie, který mi je XPčko osazeno. A začneme hned tou největší – EPS posilovačem řízení. Polaris se této technologii dlouho bránil, ale pokrok nelze zastavit. Posilovač funguje podobně, jako na velkých Grizzly, ovšem s konstantní účinností. Další novinkou je motor. Dvouválec dostal pár kubíků navíc, pár nových dílů a vyladěny byly také palivové mapy. Výsledkem by měl být nejen vyšší výkon, ale především optimalizace průběhu točivého momentu. Změnám neunikl ani podvozek, změna geometrie a úprava stabilizátorů by měly přinést ještě vyšší komfort a ovladatelnost.
Než mi zástupci Polarisu vysvětlí všechny novinky, je dvouválec zahřátý a já se s ním pomalu vyrážím seznámit. Poučený z ArcticCatu nebo Can-amu stisknu plynovou páčku velice opatrně v obavách z divokého hrabání a prudkého nástupu. Opak je však pravdou, čtyřkolka se plynule rozjíždí a žádné trhnutí se nekoná. Na nejbližší rovince tedy mačkám páčku na doraz a motor se konečně rozezpívá k vyšším otáčkám, kde je s ním mnohem více zábavy. Zadní kola jsou rázem ve smyku a Sportsman si v klidu pluje nad terénem téměř stokilometrovou rychlostí. Dle mého názoru je takto nastavený průběh výkonu ideální. Dává možnost bez problémů korigovat výkon při pomalém popojíždění, nebo jízdě se spolujezdcem, ale zároveň umožňuje přiložit čtyřkolce pod kotel a užít si pořádnou porci zábavy.
Dost ale bylo ódy na motor. To je jen polovina celého tajemství, minimálně stejně důležitý je podvozek. Rám je u Polarisu tradičně pevný a pružný. Tlumiče jsme měli ve středním sériovém nastavení a asi bych na ně ani nesahal. Při rychlých průjezdech perfektně filtruje všechny nerovnosti a v zatáčkách je dostatečně stabilní. Výtku bych měl jen k odezvě od podvozku - vysednu si do zatáčky, Polaris sedí, tak přidávám a najednou jedu po dvou, aniž by mě na to čtyřkolka předním upozornila. Malér tak byl málem na světě. Na druhou stranu Sportsman není stroj na závodění, ale na vyjížďky přírodou a tu nejtěžší práci. Ale ruku na srdce, kdo by odolal svézt se sem tam na trati?

Jak funguje EPS?

A teď konečně k tomu, co vás bude zajímat asi ze všeho nejvíce – elektronický posilovač řízení. Jak jsem psal již dříve, funguje s konstantní účinností, tedy s takovou, že u třímetákového sportsmana otočíte řidítky při zapnutém klíčku jedním prstem. To je na místě a v trialových pasážích perfektní, na druhou stranu jedním prstem otočíte řidítky i třeba ve stovce. Při rychlé jízdě je třeba mít vše pevně v rukou a dávat si pozor na boční rázy. Budu se asi opakovat, ale i řízení mi při svižné jízdě nedávalo takovou odezvu, jakou bych čekal. Ovšem budu se opakovat i s faktem, že Sportsman není žádný závoďák.

Závěr

Sportsman je bezesporu jednou z nejlepších ATV na trhu. Spojuje moderní technologie, desetiletí zkušeností a dokonalé zpracování. To vše samozřejmě něco stojí. Za své peníze ale v případě XP 850 dostanete vrchovatou porci kvality, zábavy a síly.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Test čtyřkolky
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 2x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Sportsman XP 850/EPS»

Další články k modelu Sportsman XP 850/EPS

Polaris Sportsman XP 850 Forest

30.04.2012, Redakční testy
Dalším pokračovatelem originálních 4kolek je nový Sportsman XP 850 Forest, který je koncipován především pro jednoho jez...

Polaris Sportsman 850 RACE

08.10.2009, Redakční testy
Čas od času se zadaří svézt se na nějakém tom speciálu. Tentokrát je to o to zajímavější, že se jedná o stroj postavený ...

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Test Linhai Landforce 650L Pro: O pořádný krok vpřed

26.12.2024, Redakční testy
Tak rychle se nemění ani vlády v době politických krizí, s jakým tempem přichází značka Linhai s novými top modely. Zkra...

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.77s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce