Bahnomil
Mezi novinkami Arctic Catu pro tuto sezonu najdete jednu, která docela vyčnívá z řady. Je to totiž dost speciální stroj určený pro milovníky hlubokého bahna a brodění, kteří potřebují mašinu, co vydrží stejnou hloubku jako oni. Těžko najdete jinou čtyřkolku, se kterou se můžete hned z quadshopu pustit do bahenní laguny.
Minnesotská značka sídlící ve městě Thief River Falls se rozhodla sebrat část výdělku čtyřkolovým tunerům a postavit právě takovou čtyřkolku ve své režii. Kromě výhody kvalitního provedení a přece jen slušného vzhledu je fajn, že není potřeba dodatečně na stroji dělat žádné nevratné úpravy, které by znamenaly třeba konec tovární záruky.
Model Mud Pro 700 H1 EFI pochopitelně nevznikl jen tak z čistého papíru…
Dvouválcová klasika
Taiwanci a Číňani jsou strašně fajn, ale člověk si občas musí spravit chuť… Ideální je sednout na japonskou nebo americkou mašinu a chvíli si užívat výhod bezproblémově fungující techniky.
Kawa KVF 750 se nám do testu dostala koncem listopadu a zrovna se na pár dní udělalo trochu slušně, abychom aspoň něco nafotili a po pěkných skoro promo fotkách ještě zažila středověk během exkluzivní vyjížďky v okolí Prahy, kdy kromě metráků bláta musela skousnout i zběsilý úprk před strážci lesa…
V roce 2002 představila Kawasaki twin 650 Prairie a čtyřkolkoví fandové si tak mohli dosyta užívat jejího silného dvouválce. Véčkové uspořádání vždycky bylo a je pro vývoj síly v motoru zajímavější než řaďák a tady to platilo stoprocentně…
Užitkový klon
Začátek vaší čtyřkolkářské kariéry může vypadat všelijak. Pokud začnete na číně ze supermarketu za čtrnáct tisíc pět set, ke které dostanete ještě digitální foťák a koloběžku, tak se z vás s větší pravděpodobností stane solidní fotograf než quader a na čtyřkolku už asi nikdy nebudete chtít vlézt.
Abyste totiž koupili něco, co vydrží víc než jen cestu na vozíku domů na dvorek, tak do toho budete muset investovat podstatně víc. Mezi to nejdostupnější patří tchajwanská tříkila…
KingQuad po česku
Suzuki, jak známo, před čtvrt stoletím vymyslela čtyřkolky. Bylo to v té divoké době, kdy vratké tříkolky začaly mít jeden průser za druhým. Suzuki tehdy přišla na spásný nápad dát tříkolkám o kolečko víc. Jak šly roky, dělala Suzuki pořád lepší a lepší čtyřkolky, až se propracovala ke KingQuadu. KingQuad znamená česky Král Quad, a jak jsme zjistili, tohle pojmenování nijak moc nepřehání. Jenže je tu jeden malý problém.
Proč vlastně?
Oficiální Suzuki žádné čtyřkolky do České republiky nedováží. A nejen do ČR, ale ani v Evropě se k těmhle svým dětem moc nehlásí. Je to škoda. Jednak se připravuje o penízky a jednak tím jen nahrává šedým dovozcům. V dnešním globálním světě není přece pro zákazníka nic složitého koupit si čtyřkolku Suzuki jinak. Ony totiž čtyřkolky Suzuki mají jednu potíž - jsou fakt dobré…
Přes zimu do formy
Nejen tvoje mašina potřebuje zimní údržbu. Aby to na jaře při prvních závodech nějak vypadalo, je třeba zaměřit se i na fyzickou přípravu. Čím vyšší soutěž, tím důkladnější trénink tě bude čekat.
O přípravě na závodní sezonu jsme si povídali s majitelem posilovny, trenérem a úspěšným kulturistou Milanem Pražákem z FitnessCentra „11“ v areálu plaveckého bazénu v Benešově. Při předvádění cviků nám pak asistoval mladý závodník Honza Jasanský, který se právě u Milana připravoval před minulou sezonou. Pokud se orientujete ve čtyřkolkovém sportu, tak víte, že Honza právě po zimní přípravě zaznamenal obrovský nástup formy…
Rumunský sněžný Dakar
V době, kdy snad v celých Čechách mizel zbytek sněhu před očima a zbývalo jenom bláto, jsme si o ježdění na skútrech mohli nechat jen zdát. To byla polovina ledna, hrozná představa.
Zazvonil mi telefon, na displeji jsem si přečetl Martinovo jméno.
„Nazdar, nepojedeme na závody?“
„Asi kam?,“ odpověděl jsem vztekle.
„Do Rumunska,“ zněla odpověď.
„Děláš si srandu,“ pořád jsem nevěřil tomu, co slyším.
„Všude v Evropě jen prší a my pojedem do Rumunska. Blbější fór jsi si nemohl vymyslet a krom toho, kam by to mělo být?“
„Nějaký středisko Palltinis.“
Na internetu jsem dal plánovač trasy - vyjelo hrozné číslo 1 260 km.
„Víš, jak je to daleko?“
„No hodně, ale je tam 1,5 metru sněhu…“
Tak asi takhle to celé vzniklo…