Falko007
Město: Kutná Hora
IP:89.176.5.xxx
Offline 8/90
Journeyman Gladiator 530RX
Menší dotaz ohledně dobíjení baterie na ATV.
Kolik máte napětí na baterii při dobíjení, normální provoz?
Momentálně řeším problém s dobíjením, nevím kde je problém, poraďte.
Při delší jízdě jak 2hod. druhý den nenastartuji, můsím dobít baterii přez nabíječku, v provozu dobíjí (pouze) 12,8 Voltů (asi málo).
05.08.2014 21:59 #61 Téma: Dobíjení baterie na ATV
PetrP
Město: Chrastava
IP:85.70.226.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI
Karelhonda> poloha instalace akumulatoru zřejmě vadí, proč by jinak Yuasa u AGM baterií uváděla, že se nedoporučuje jiná poloha instalace než svislá a pro jinou než svislou polohu musíš koupit od nich speciální factory activated baterii, která ale stojí dvojnásobek. Varta u AGM baterií přímo uvádí, že maximální náklon je 45stupňů.
Ke kvalitě kolek a jejich dobíjení se nebudu vyjadřovat, ale TGB mám už 6 let a vždy sem se z projížďky vrátil bez pomoci ostatních. Před časem na jedné hromadné projížďce odešel regulátor na Suzuki kinquad a tento jinak velmi spolehlivý stroj byl potupně tažen na laně čínskou kolkou. Teď mám ještě novýho sportsmana a TGB jsem si nechal, abych měl aspoň jednu funkční kolku.
PS: u japonský motorky mi baterie odešla do věčných lovišť po osmi letech, u TGB mám za 6 let už třetí akumulátor a vše nasvědčuje, že ten aktuálně namontovaný vydrží díky předělání kastlíku o mnoho déle.
05.08.2014 22:00 #62 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Lucifer
Město: Český Dub
IP:77.48.50.xxx
Offline 4/527
Access Motor Tomahawk SP 250
Johny63> no ted jeste vec do pranice, bude ok na gelovku? Nevim jaky je rozdil v regulatorech pro gelovku a klasiku. Snad to sem nekdo napise aby jsme nacerpaly nove info.
Koupil jsem ho z bazose. Je uplne novej pan za nej chtel 1200 plus postovny. Od te ceske firmy to stoji jinak 2000. Snad bude ok a vydrzi.
Pri nastartovane masine a rozsvivenyma svetlama to dava 13.9v
05.08.2014 22:03 #63 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:37.48.38.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
05.08.2014 22:06 #64 Téma: Dobíjení baterie na ATV
PetrP
Město: Chrastava
IP:85.70.226.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI
05.08.2014 22:16 #65 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:37.48.38.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
05.08.2014 22:17 #66 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Johny63
Město: Velké Březno
IP:88.146.229.xxx
Offline 0/2353
Can-Am Renegade 1000 X, TGB Target 525 4x4 Sniper, Shineray XY 250STIXE
05.08.2014 22:20 #67 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Lucifer
Město: Český Dub
IP:77.48.50.xxx
Offline 4/527
Access Motor Tomahawk SP 250
05.08.2014 22:42 #68 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Johny63
Město: Velké Březno
IP:88.146.229.xxx
Offline 0/2353
Can-Am Renegade 1000 X, TGB Target 525 4x4 Sniper, Shineray XY 250STIXE
Lucifer>Johny63> ja jsem uplnej flegmatik. Hledam informace a snazim si veci opravovat sam. Nepotrebuji nekoho prudit
05.08.2014 22:51 #69 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Lucifer
Město: Český Dub
IP:77.48.50.xxx
Offline 4/527
Access Motor Tomahawk SP 250
Koukal jsem na Vape. V technickych vykresech je napsano ze jejich regulatory jsou urcene pro olovene baterie. A jelikoz mam v kolce normalni baterii tak me to nejak nepali. Regulator mam od
http://www.regulator...gulatory/rpn123f25a/
ma stejne parametry jako puvodni regulator od tech Taiwanskejch zlutaku. A hlavne me stal mene penez
a snad je i jeho puvod CZ.
06.08.2014 10:00 #70 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Karelhonda
Město: Česká Lípa 1
IP:88.101.144.xxx
Offline 0/3495
Nu, kamarádi, to se nám to vlákno pjéééékně rozjelo, jak mi píše Jirka Lucifer .
Nechtěl jsem se nikoho dotknout ani nikoho urazit, nedejbože !
Pravda je, že moje názory (a moje rétorika vůbec) nejsou zrovna ukázkou diplomacie. Ale kdo mě zná, ví.
Sem starej a těžko se vohejbám.
Tak se to pokusím dát do pořádku popořadě:
Honza (Johny63) - Honzo, ty naměřený hodnoty jsou O.K. tam bych se nebál.
Ty seš pečlivej, staráš se o mašinu, netopíš jí v bahně a netřískáš s ní vo zem jako kurva s děckem. To je taky hodně.
Co se tejče kamen; o kamnech jsem nic nepsal, ale Honza mě zná a ví .
Samozřejmě ani kamna nejsou všespasitelný a ani já na ně nemám (a chtěl bych je).
Manžeta není vina kamen a našeho kamaráda Viktora neustále se seroucí Polárka je skanzen.
O vosmikile se nebudu vyjadřovat a Viktor má 850. Jede suprově (když jede). Toliko k Polárce.
Ale to už jsem zcela OT.
Honza 73 - regulátor se hřeje, ale velmi lehce (proto má masivní chladič) protože pracuje ve spínaným režimu = musí zbytkový teplo (bez kterýho to nejde) někam odvést. Ale; chladič pracuje: v hicech, hic od motoru mu taky přidá, baterka je prázná, takže spíná ze všech sil a chladič je zoxidovanej. Za těchto podmínek má právo bejt teplej. Horkej je nad 50°C (je problém na něm udržet ruku). 55°C je lázeň roztavenýho parafínu a to je tak max co se dá holou rukou vydržet. Pokud by régl trvale chodil v těchto teplotách velmi rychle si vysuší kondy a začne dělat problémy (nedobíjí nebo přebíjí). Proto se chladič dimenzuje na výkony aby byl vlažný, (max teplý) a to ještě ne dlouho.
Proto jsem na informaci o tom že chladič je teplý, reagoval s údivem. Samozřejmě otázne je, co je to teplý (já používám bezkontaktní teploměr). Nicméně v kostce jsem popsal, snad to bude stačit.
PetrP - to že Yuasa jakožto renomovanej výrobce uvádí tuhle informaci tak na tom cosi bude, ale nemám zdání proč. U velkejch AGM baterek (100 a více Ah) nikdo tuto informaci neuvádí (aspoň jsem se s tím nesetkal) a jejich aplikace v lodích, ofroudech i jinde zatím nedoznaly nějakých potíží. Nicméně vesměs jsou pravda, montovány na stojato.
To že v jap. motce baterka vydržela 8 let o čemsi svědčí. Běžná životnost baterky je kalkulována na 4-5let. Že životnost baterky v TGB je čtvrtinová mě nepřekvapuje (opět prosím - nic ve zlým).
Teď s dovolením Petra ocituji: Teď mám ještě novýho Sportsmana a TGB jsem si nechal, abych měl aspoň jednu funkční kolku.
To bylo neuvěřitelně výstižný.
Taky jsem byl na Kawí kolce jednou přivlečen; když jsem si klackem protrhnul chladicí hadici.
Domnívám se (neviděl jsem) že u TGB bude konstrukční chyba v přehřívání baterky motorem.
Je vysoce pravděpodobné, že kastlíky a správně fungující regulátory zásadně prodlouží životnost baterek u těchto strojů.
Jirka (Lucifer) - stran toho réglu: bude to fungovat, ale prahový napětí 14,5V pro gel trvale není.
Ale: krátkodobě smí gel dostávat až 15,7V ale co je to krátkodobě ? Pokud to výrobce šéfne, je to super, pokud ne baterku to velmi rychle zničí.
Zjednodušeně: gel se nabíjí o cca 0,2-0,4V nižším prahovým napětím než kapalina, aby za žádných okolností nezačal plynovat. Popíšu níže.
Nicméně - protože máš klasickou kapalinu je ten régl O.K. a ty se tím netrap. Vraz ho tam a jezdi.
13,9 při zátěži je zcela O.K.
V lese jezdíme zásadně bez světel a to dlouhé hodiny. Ale je třeba dobít tejranou baterku co nejrychleji a nejefektivněji (bejvá tejraná navijákem a častejma startama, zapomenutý vyhřívání heftů a další "dárky").
Honza 73 - výkon régl mít bude, protože výkon se udává v A (Ampéry) a ten régl co Jirka píše má 30A (což je zcela postačující) samozřejmě je mnoho typů různých výkonů, jedno a třífáz, spínanejch tyristorama nebo i tranzistorama, řízenejch procesorem nebo jen napěťovým prahem, ale to už hodně vodbočuju. To by bylo na kurefsky dlouhou přednášku a jen bych vás zbytečně trápil.
PetrP - Gel není AGM (Absorbed Glass Mate) Nicméně nabíjecí chaka obou konstrukcí je dosti podobná. AGM není tak ultracitlivý na přebití jako gel. AGM spojuje výhody kapaliny a gelu. Dá se "přebíjet" a nevyteče. Je tam žínka ze skleněnýho rouna, nachcaná elektrolytem a v případě plynování si ten vodík dokáže "vybublat". Blbě ale dokáže. Na rozdíl od gelu kterej se jen beznadějně nafoukne a je po něm. Deska na níž je bublina vodíku, už nepracuje a o to míň je aktivní hmoty na deskách = míň kapacity akumulátoru, vo to víc se tejrá ten zbytek akltivní hmoty (rychlá smrt). Bublina v gelu nevybublá a defekt v místě bubliny je trvalý. Navíc dochází k deformaci desek. To samý se týká nabíjení vyššími proudy v počáteční fázi nabíjení (klidně 1-2C) S kapalinou v pohodě, u AGM taky, ale u gelu musíš naprogramovat jiný algoritmy (jemnější). Předpokládám procesorový nabíječ (hlavně booster) s teplotním čidlem, pochopitelně. Ne mrdku z OBI za 500,-. U réglu v kolce je to o výrobci.
Naopak asi jediná výhoda gelu je o něco vyšší schopnost delšího a hlubšího vybití bez ztráty květinky (sulfatace vybitých desek neprobíhá tak razantně jako u kapalnýho elytu). Ale to je fakt přednáška jak kráva. Tím nebudeme naše čtenáře stresovat. Trápili by se. Nechci je zadřít zbytečnostma.
Jirka Lucifer - píše: Koukal jsem na Vape. V technickych vykresech je napsáno že jejich regulatory jsou urcene pro olovene baterie. A jelikoz mam v kolce normalni baterii tak me to nejak nepali. Regulator mam od http://www.regulator...gulatory/rpn123f25a/ ma stejne parametry jako puvodni regulator.
- z toho vyplývá, že jeho volba je správně (gel bude mít VAPE nastavený trvale a přehřívání motorem vyřeší).
Tak a ještě k tomu nešťastnýmu gelu. Gel má uvnitř téměř stejnou konstrukci jako kapalina, probíhá tam identická elektrochemická reakce.
Popíšeme si.
Kladná deska je mřížka z olova napastovaná pastou z kysličníku olovičitého (a dalších legur) a záporná z porézního čistého olova (větší plocha) a obě se koupou v elektrolytu z kyseliny sírové o ideální hustotě 32Bé (zjednodušeně 28%). Nabíjení (velmi zjednodušeně) je stav kdy olovo z desek skáče do elytu a při vybíjení opačně. Samozřejmě čím agresivněji nabíjíme (vybíjíme) tím silněji trháme kusy z desek (degradace) to je jev který v podstatě nemůžeme ovlivnit (provoz).
Co naopak ovlivnit můžeme - je tzv. sulfatace. Na vybitých deskách nám s chutí roste krystalický siran olovnatý (sulfát) který brání činnosti desek a pokud ty krystaly vyrostou hodně, už je nic nesundá a baterka razantně ztrácí kapacitu. Desulfatace u gelu téměř není možná (nafoukne se).
Proto baterky vždy udržujeme v plně nabitém stavu
Pokud jsou krystalky síranu malé, včasným dobitím dojde k jejich rozpuštění a zpětnému zařazení do elektrochemické reakce akumulátoru. S velkými si už malé proudy neporadí a chovají se jako rez na železe (rezavý železo taky nejde vařit).
Abychom prázdnou baterku rychle a účinně nabili, můžeme do prázdné baterky rvát veliké proudy (v určitých případech až 1-2C). Ale platí: že čím plnější baterka tím menšími proudy se smí nabíjet.
Baterka která "už nemůže", se začne zahřívat. Pokud má nabíječ teplotní čidlo omezí (nebo ukončí) nabíjecí proud a vše je O.K. Ale v motorových vozidlech toto není. Takže réglu musí stačit informace o napětí. Tam jsou dva protichůdné požadavky: rychle a efektivně nabít a nepřebít.
Příklad:
Nabíjet 100Ah baterku s teplotou 0°C může klidně v počátku 30-50A (do půlky) později 10A (do 80%)a ke konci 2A (cca do 100%)
100Ah baterka při 35°C už snese pouze 15A, potom 5A a ke konci jen 0,5A.
Ale jak ten régl má poznat jak je tý baterce horko? Nemá šanci. Je nastavenej na nějakou hodnotu (střední) a v tý jede (u kapaliny typicky na 14,5V když víme že baterka by snesla až 16V)
u gelu je tato hodnota nižší protože gel nesmí plynovat (už jsme si popsali) takže typicky je koncové napětí krátkodobé 14,5 ale trvalé zpravidla pouze okolo 14-14,2V.
To znamená že gel nabíjíme na cca 95% kapacity, aby bylo zajištěno jeho "nepřebití".
Pokud bych kapalinu nabíjel trvale (v řádu dní) na 14,5V vyvařím ji taky. Ani ona to nevydrží. Tzv. konzervace je nabíjení malým proudem (klidně po celý rok sníženou hodnotou koncového bnapětí na 13,6 ev. 13,8V = stav kdy je baterka k nabíječi připojena celý rok - typicky sněhové frézy a jiné sezónní stroje).
Tato chaka se nazývá IUoU a NIKDY si nekupujte nabíječku která ji nemá.
Ve zkratce popíšu: nabíječka s IUoU chakou je vždy procesorová;
I fáze - nabíječka nabíjí plným proudem např 10A dokud to jde do doaažení plynovacího napětí 14,4V (např. 1-5h dle velkosti a kondice akumulátoru
U fáze - nabíječka nabíjí snižujícím se proudem a udržuje trvale 14,4V fáze trvá např 10h začíná na 10A končí na 1A
o fáze - baterka odpočívá a vyrovnává si vnitřní balanc - nastaveno dle výrobce od několika minut (běžné nabíječky) až po 8h (profi nabíjecí stolice)
U fáze - baterka je z 95% nabitá a je třeba malým nabíjecím proudem zabránit růstu sulfátu na deskách toho docílíme malým nabíjecím proudem a nižším napětím (u 100Ah baterky třeba 0,5A a 13,6V. Desky lehce pracují, čímž vytrvale shazují krystalky z desky a účinně brání sulfataci.
Přepínání Gel/AGM/kapalina: žádná nabíječka (ani procesorová) nepozná jaký typ akumulátoru nabíjí. Vždy musí být na nabíječi mechanický přepínač kterým navolíme typ nabíjeného akumulátoru.
Chaka AGM/gel je velmi podobná, proto pokud má nabíječ přepínač jen kapalina/AGM (typicky můj oblíbený CTEK) použijeme na gel chaku AGM a opačně. Někteří výrobci už dělají nabíječe bez přepínače s výslovným použitím i pro gel. Tento typ nabíječů je pevně nastaven na gel (je citlivější) a všechny (i kapalinové) baterky nabíjí na cca 95%. Což v našem případě zcela vyhoví. Těch 5% kapacity nehraje roli páč po první zimě baterka zpravidla 10-20% kapacity většinou stejně přijde, díky ponecháni v nečinnosti půl roku bez dobití. Nečinnost baterce škodí stejně jako hrubé zacházení (velké vybíjecí a nabíjecí proudy, ponechání v polo nebo hluboko vybitém stavu)
Samovybíjení: každá baterka má samovybíjení - naše baterky se vybijí cca za 3 měsíce. Proto je třeba baterku vždy pravidelně dobíjet 2-3x za zimu. Jinak razantně klesá její kapacita (sulfatace).
Tak.
Gel = ofroufdy, ATV, plachetnice, (náklon). Trvalé nabíjecí napětí standartně 13,8-14,2 podle výrobce a určení u ATV klidně 14,5 až 15V (procesorový regl)
AGM = totéž, ale i do auto, obytek, karavanů. Nab. napětí 14,2, snese 15V podle výrobce
kapalina = auta obytky, karavany, motorky (nevyteče). Standartně nab. napětí 14,5V
Otevřené moto baterky (např s kartušemi s destilkou) jsou klasické baterky s gelovým elytem (je tam myslím kysličník křemíku co zajišťuje zgelovatění elytu). Baterky jsou dodávány v "přednabitém" stavu tzn. nalít, nechat 2 hoďky odpočinout a jezdit. Ty jsou zastoupené nejčastěji. Pro tyto baterky platí napětí 14,5V.
Skutečné gelovky jsou VŽDY naplněné z výroby a dodávány hotové.
Teď vosobně změřeno:
Kawí kolka KVF 750 gel (procesor) nabíjí až na 15.00V (bez světel) se světly -0,2V + s vyhříváním heftů dalších -0,3V))
moto KTM 690SMC gel (obyč.spínaný) nabíjí max 14,5V (i se světly-nejdou vypnout)
Snad Vám to aspoň trochu pomůže se zorientovat v těch našich baterkách.
Pokud tápete jakou univerzálni nabíječku (kolka/moto/auto) koupit: nasajte CTEK MXS 5. Nic lepšího na trhu neznám.
Tož tak, přátelé kolkaři a motorkáři.
Váš Karl von Daubitz
06.08.2014 10:36 #71 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Lucifer
Město: Český Dub
IP:37.188.230.xxx
Offline 4/527
Access Motor Tomahawk SP 250
06.08.2014 10:41 #72 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Karelhonda
Město: Česká Lípa 1
IP:88.101.144.xxx
Offline 0/3495
Lucifer> taky se s tou slohovou prací seru přes dvě hodiny těch polopravd a dezinformací mezi veřejností koluje móóc. A nejvíc se na tom podepisujou někteří prodejci. To se mi votvírá kudla v kapse.
Tak vobčas exploduju a napíšu slohovou práci....
No, a pokud to někomu pomůže tak je to o.k.
06.08.2014 11:12 #73 Téma: Dobíjení baterie na ATV
JURA
Město: Krásná Lípa
IP:80.188.228.xxx
Offline 0/10756
Can-Am Outlander 1000R
Karelhonda>Lucifer> taky se s tou slohovou prací seru přes dvě hodiny těch polopravd a dezinformací mezi veřejností koluje móóc. A nejvíc se na tom podepisujou někteří prodejci. To se mi votvírá kudla v kapse.
Tak vobčas exploduju a napíšu slohovou práci....
No, a pokud to někomu pomůže tak je to o.k.
06.08.2014 12:03 #74 Téma: Dobíjení baterie na ATV
max03
Město: Arnolec
IP:62.44.12.xxx
Offline 1/2482
06.08.2014 12:09 #75 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Johny63
Město: Velké Březno
IP:46.135.75.xxx
Offline 0/2353
Can-Am Renegade 1000 X, TGB Target 525 4x4 Sniper, Shineray XY 250STIXE
Teda Karle klobouk dolu musim rici ze to ani v knize neni napsany lepe. Sice to neni tvuj stil pisma a myslim si.ze ti to dalo hodne premlovani.ale povedlo se ti to na jednicku. Ani jsem to vsechno necetl jsem v praci a cucam jen do mobilu tak si to prectu misto pohadky na dobrou noc pred spanim. Karle dekujem.
06.08.2014 12:12 #76 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Johny63
Město: Velké Březno
IP:46.135.75.xxx
Offline 0/2353
Can-Am Renegade 1000 X, TGB Target 525 4x4 Sniper, Shineray XY 250STIXE
JURA>Karelhonda>Lucifer> taky se s tou slohovou prací seru přes dvě hodiny těch polopravd a dezinformací mezi veřejností koluje móóc. A nejvíc se na tom podepisujou někteří prodejci. To se mi votvírá kudla v kapse.
Tak vobčas exploduju a napíšu slohovou práci....
No, a pokud to někomu pomůže tak je to o.k.
Karle, ty jsi měl dlouhou noc, nemohl jsi spát, tak jsi nás vzdělával. Fajn napsaný. Přes to, že je to takový dlouhý elaborát, tak jsem ho přečetl celý.
Snad mi v mých již zrezivělých mozkových závitech něco uvízne.
06.08.2014 13:07 #77 Téma: Dobíjení baterie na ATV
MarcelloZ
Město: Hustopeče
IP:213.168.161.xxx
Offline 2/79
Goes 625i Max
06.08.2014 13:13 #78 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Johny63
Město: Velké Březno
IP:46.135.75.xxx
Offline 0/2353
Can-Am Renegade 1000 X, TGB Target 525 4x4 Sniper, Shineray XY 250STIXE
06.08.2014 13:57 #79 Téma: Dobíjení baterie na ATV
MarcelloZ
Město: Hustopeče
IP:213.168.161.xxx
Offline 2/79
Goes 625i Max
Johny63>MarcelloZ>Výborná práce . Hodně lidem to pomůže. Škoda že odměnou je jen poděkování
No tak jedine.ze tady Karel zverejni cislo na mobil a bude nepretrzite jako pritel na telefonu radit kolkarum i ostatnim v nesnazich. Zee akarle stejne nemuzes vecer spat.
06.08.2014 14:48 #80 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Karelhonda
Město: Česká Lípa 1
IP:88.101.144.xxx
Offline 0/3495
06.08.2014 15:13 #81 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Honza73
Město: Liberec VI - Rochlice
IP:37.48.38.xxx
Offline 0/2035
TGB Blade 425 4x4 limited
07.08.2014 08:57 #82 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Johny63
Město: Velké Březno
IP:46.135.57.xxx
Offline 0/2353
Can-Am Renegade 1000 X, TGB Target 525 4x4 Sniper, Shineray XY 250STIXE
07.08.2014 11:04 #83 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Karelhonda
Město: Česká Lípa 1
IP:88.101.144.xxx
Offline 0/3495
Jistě, karavanisti už mi to dělaj řadu let (podnikám od r. 91´).
telefon typu: řekni mi jak se to dělá, kde mám objednat díly a až to dorazí, tak si vezmu telefon na ucho a ty mi povedeš ruce.
Samozřejmě promrdám půlku šichty radama typu "tři zlaté chlupy z prdele děda vševěda". Za děkuju.
Naštěstí mě kolky neživěj.
A když mi někdo normálně zavolá, nevyfakuju ho.
07.08.2014 11:20 #84 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Johny63
Město: Velké Březno
IP:46.135.23.xxx
Offline 0/2353
Can-Am Renegade 1000 X, TGB Target 525 4x4 Sniper, Shineray XY 250STIXE
15.06.2016 17:28 #85 Téma: Dobíjení baterie na ATV
eptim
Město: Hlinsko
IP:109.81.197.xxx
Offline 0/1
11.10.2016 14:42 #86 Téma: Dobíjení baterie na ATV
Franta111
Město: Děčín I-Děčín
IP:90.178.147.xxx
Offline 0/1
Zdravím chtěl bych se zeptat jestli nevíte čím by to mohlo být.Mám Journeyman Gladiator X550 EFI asi 5 let starý a mám problém s tím že jsem se rozjel zničeho nic mi to chcíplo a přestalo jet,zjistil jsem že to vypálilo pojistku a odešel u baterie spínač co do něj vedou dráty od startéru a baterie,vše jsem vyměnil a Gladouš nejde nastartovat nejde ani vstřikování a nejhorší na tom všem je že když je zapnuté zapalování nebezpečnou rychlostí se mi vybíjí baterie zhruba během 20 minut je vybitá připadá mi to jak kdyby tam byl nějaký zkrat na kostru,a vzadu na levé straně nad kolem je hodně horké relé dobíjení.Nemůžete prosím poradit.Děkuji za odpovědi.
12.10.2016 08:43 #87 Téma: Dobíjení baterie na ATV
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:141.0.14.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
12.10.2016 09:12 #88 Téma: Dobíjení baterie na ATV
PetrP
Město: Chrastava
IP:109.80.107.xxx
Offline 1/1368
TGB Blade 425, Polaris Sportsman 800/EFI
12.10.2016 13:11 #89 Téma: Dobíjení baterie na ATV
mariodevil
Město: Jablonec nad Nisou
IP:141.0.15.xxx
Offline 2/4822
Can-Am Renegade 800
08.01.2017 21:28 #90 Téma: Dobíjení baterie na ATV
vw.roman
Město: Praha 10-Michle
IP:89.177.75.xxx
Offline 0/1
Ahoj, mám hned několik dotazů.
Mám CAN AM na pásech a když mrzne tak to nestartuje. Když jsem dobil baterkutak to chytlo ale pak stejně večer už zase nechytla, špatna baterka? (Bylo -18)Jak poznám že to dobíjí? Světla svítí, navyjak funguje ale prostě to neotočí motorem. Poradíte díííky!
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.23s