asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: utopená kolka - špatně jede

05.03.2009   19:51

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

ahoj, potřeboval bych, kdyby mi někdo popsal karburátor

jak tál sníh tak jsem tento víkend lítal v hluboký vodě (20 čísel ale taky 40km/h) a voda mi stříkala do trubky sání až si to nasálo. zjistil jsem to až doma. druhej den jsem to nastartoval a na volnoběh v poho. zahřalo se to a když se chci rozjet a přidam plyn tak se to dusi jako krava. tak s tim laboruju. po 10 minutach vyndam svičku a ta je totalně od sazi (moc bohata směs)

tak ji očistím (je to NGK tak ta to snese ) a vrátím. kouknu do airboxu kde je vzduchovej filtr a tam jsou 2 deci vody a když se motor nastartuje tak těma vibracema začne voda poskakovat a kapky se nasávají do karburátoru. airbox vyliju. filtr vyperu a usuším (je to kvalitní filtr z číny z hadru na podlahu tak to taky snese..) sundal jsem karburátor a komplet rozebral. vše vyčistil složil a pořát to má ale bohatou směs - zahřeje se na sitič. pak ho stáhnu ale když prudce přidám plyn tak se to začne dusit. pomáhá tomu když hodně vyšroubuju vzdušník - ten šroubek co mi tam pouští falešnej vzduch

no a teď k jádru věci

kdyz rozeberu karburátor - je tam jehla dlouhá 6 cm - dáse nastavit výš a níž po cca půl milimetrech. také když sundám vanu kde je plovák s benzínem tak jsou tam dvě trubičky s malinkatýma dírkama - ty jsem profouk a dal zpět ( to jsou trysky??????) když dám jehlu níž - tím tam půjde míň benzínu a víc vzduchu že? ale tím pádem to taky hůř pojede že? protože když se chce zvýšit výkon tak dávaj jehlu na max nahoru ne? ale jak je možné že pak nemají moc bohatou směs???? to nechápu

Odpovědi: utopená kolka - špatně jede

05.03.2009   20:01   #1 Téma: utopená kolka - špatně jede

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.160.48.xxx
Offline 1/3965

bohatost smesi neres,v pripade ze ti to pred tim jelo?res cose mohlo posrat vlivem vody?co benzin?mas tam novy?nemas v benzinu vodu?co filtr neni pricpany? zapalovani? zdechla svicka?[udelal sem behem tydne sest svicek,4x-ngk s toho dve iridiove,a dve brisky]to kvuli spatne serizenemu karbeci.

Citace | Odpovědět

05.03.2009   20:14   #2 Téma: utopená kolka - špatně jede

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

vzduchovej filtr musí být ok. filtr benzínu to nebude páč je ho tam až moc a ne málo. voda v nádrži mě nenapadla ale vyjel jsem mezi tím celou nádrž tak už by tam stejně nebyla páč je těžší než benzín a šla by na řadu jako první ne? zapalování netuším jak lajcky zkontrolovat - svíčka byla vočuzená tak jsem ji vyčistil. zkusím dát novou a jak vyzkouším zapalování??? jinak pred tou vodou to jelo jak namydlenej cinskej drak

Citace | Odpovědět

05.03.2009   20:22   #3 Téma: utopená kolka - špatně jede

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

taky si myslím, že bohatost a jehlu nech tam kde byla předtím.zkus si celej karbec profoukat vzduchem - né jenom trysky.

Citace | Odpovědět

05.03.2009   20:24   #4 Téma: utopená kolka - špatně jede

koncak koncak Město: Strančice
IP:85.160.48.xxx
Offline 1/3965

spolu s vodou se ti tam dostane bordel.nedavno sme resily basana na volnobeh sel a pri pridani plinu se udusil.nakonec to delal benzivy filtr.sem ho vyradil a najednou to jelo.take vypadal ciste ale nepropoustel.v kazdem pripade neco tam bude,tak bud dusledny a projdi palivovy sistem,vycistit vysusit,svicku bych skusil.

Citace | Odpovědět

05.03.2009   20:26   #5 Téma: utopená kolka - špatně jede

Aligator.avs Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

rozebrat a komplet profouknout kompresorem každopádně výměna paliváku ten se čistit nedá.

Citace | Odpovědět

05.03.2009   20:43   #6 Téma: utopená kolka - špatně jede

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

tak palivovej filtr by mě nenapadl - zkudím ho.

a ještě otázka ke karburátoru:

jsou tam dve duté trubicky a v nich je 10 mini direk - to sou trysky?
pak je tam jehla ale ta jakoby vede jen do jedné z těch trysek - ta udává kolik se nasaje benzínu a vzduchu?

když sundám airox a kouknu do karburátoru tak je tam klapka sytiče a pod ní jsou dvě trubíčky o vnitřním průměru tak 1mm na co jsou?? - to jsem totiž myslel že jsou trysky ale asi ne když maj takovjej průměr co?

škoda že jsem to sakra nenafotil



Naposledy editováno 05.03.2009 20:43:55

Citace | Odpovědět

05.03.2009   20:48   #7 Téma: utopená kolka - špatně jede

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

dost podobně vypadá můj karbec - to je teda šoupátkový karburátor???

http://cagivaw8.wz.cz/karburator.jpg

Citace | Odpovědět

05.03.2009   21:04   #8 Téma: utopená kolka - špatně jede

Aligator.avs Město: Zlín
IP:88.100.70.xxx
Offline 12/12416
Journeyman Gladiator X8, Journeyman Gladiator X8

JJ KLASICKÝ ŠOUPÁTKOVÝ

Citace | Odpovědět

05.03.2009   21:11   #9 Téma: utopená kolka - špatně jede

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

tak tenhle to je

http://www.audomedia.../1873/1228151940.jpg

jak je tam ten "zlate" šroubek dole na vystupu to je vzdušník? nebo tím se rozprašuje benzín? benzín se rozprašuje kolem jehly nebo touhle dírkou??? v tom případě by to ale znamenalo že mám chudou směs ale to nesedí s černou svíčkou ta by pak byla bílá ne? - vypálená

Citace | Odpovědět

05.03.2009   21:13   #10 Téma: utopená kolka - špatně jede

ALEX71 ALEX71 Město: Liberec XXV - Vesec
IP:85.132.128.xxx
Offline 7/1626

ty trubičky s dírkama jsou vzdušníky a někdy mívají na konci trysku.ale záleží na typu a výrobci karburátoru.ty druhé trubičky neřeš - to žádné trysky nejsou.to jsou přívody vzduchu pro vnitřní potřeby karbce, které jsou dány a nemáš možnost je ovlivnit.vše co jde vyšroubovat vyšroubuj a vyčisti.kompletně to profoukni kompresorem.

Citace | Odpovědět

07.03.2009   18:12   #11 Téma: utopená kolka - špatně jede

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

tak jsem našel zajímavý návod jak seřídit karburátor - může se hodit i někomu jiným kdo má karburátor...

Takže to vezmu postupně pro všechny:
Mám karburátor, kterej je totálně rozladěnej a chci ho naladit. Budu postupovat takto:

1) Pokud je to aspoň trochu možné, pokusím se na stroji projet, a zjistím, jestli je příliš chudá, či bohatá směs
a.motor má mizerný zátah, nejde do otáček a špatně startuje - chudá směs,
b.při jízdě se zahřátým motorem má motor hlavně při přidání plynu tendenci se uchlastávat (vysazuje) - bohatá směs

2) Dám jehlu úplně nahoru

3) Vyšroubuju trysku

TRYSKA
4) Podle toho, jestli chci obohacovat, nebo ochuzovat směs,buď převrtám trysku na větší (roli nehraje průměr, ale průřez, takže nepřevrtávat .75 jedničkou vrtákem, ale postupovat podstatně pomaleji!!! ), nebo ji zapájím cínem a vrtnu menším průměrem. Pak to projet a zjistit, zda je to lepší, nebo horší.
Je vhodné mít 2 trysky a střídat je, málokdo má k dispozici měřidlo průměru tak malý díry, ale podle oka se dá odhadnout, jestli je dírka větší, nebo menší, než ta druhá. Je lepší postupovat od menší díry k větší, protože uchlastanej vysazující motor není zrovna ideální etalon k testování, kdežto ochuzený motor jede pravidelně, i když nemá zátah. Nastavte mírně bohatší směs, která zaručí nejvyšší možný výkon. Předpokládám, že když taháte za plyn, chcete jet co nejrychleji, spotřeba v tu chvíli nehraje takovou roli.
Navíc při bohatší směsi se tolik nezahřívá motor, méně klepe (detonační hoření), prostě ho celkově šetříte.

JEHLA
5) Když je tryska OK, jdeme na nastavení jehly. Ta nám zaručí nízkou spotřebu, pokud zrovna nechceme závodit. Má vliv v poloze šoupátka orientačně od 1/4 do 2/3. Při jízdě nadoraz se neuplatňuje.
Výchozí pozice je nahoře, ale to bude motor dost žrát, protože je nastavena bohatá směs v celém rozsahu. Tu ale potřebujeme jen při jízdě na plný plyn a při volnoběhu (viz níže)
Takže ji posuneme o 2 zuby níže a motor necháme do studena vychladnout. Neměl by pak jít bez sytiče nastartovat (pokud jde, přidáme plyn, jestli to nechcípne, dáme jehlu ještě o zub níž). Chvilku to necháme jet na sytič pod mírným plynem, když začne chcípat, sytič vypneme a pokračujeme bez něj, případně ho nakrátko pak zase zapneme. Ve chvíli, kdy je motor zahřátý tak, že na hlavě spolehlivě neudržíme ruku, musí motor jet v pohodě bez sytiče. Pokud se stále dusí v poloze plynu na 1/3, dáme jehlu o zub výš a pokus opakujeme. Teď máme zaručenu nízkou spotřebu v případě, že nechceme závodit a jedeme pohodu.

ŠROUBKY
6) Na karburátoru běžně jsou 2 šroubky. Doraz šoupátka(ten s pružinkou) a bohatost volnoběžné směsi (čím víc zašroubován, tím bohatší směs). Nastavujeme jako poslední takto:
Nastartujeme motor, pokud sám nedrží otáčky, pomáháme mu plynem, dotahujeme šroubek dorazu šoupátka, dokud ty otáčky nezačnou držet(můžou být vysoké, to nyní nevadí). Dotahujeme šroubek bohatosti směsi, dokud motor nezačne chcípat. O této polohy se vrátíme o cca půl otáčky a začneme pomalu povolovat doraz šoupátka až do úplného chcípnutí motoru. Pokud se objevují nepravidelnosti chodu, zkusíme hnout bohatostí na jednu, nebo druhou stranu a nechat v poloze, kdy je běh nejpravidelnější (nastavujeme na vlažném motoru) a opět snížíme otáčky. Tak pokračujeme postupně k docílení co nejnižších otáček a při tom co nejpravidelnějšíh ochodu. Nakonec doraz šoupátka trochu dotáhneme na vyšší otáčky a je to.

Motor jde teď i za studena nastartovat bez sytiče, ale po přidání plynu chcípne. Se sytičem se ale dá normálně jet, po zahřátí musí motor šlapat jak hodinky, mít nízkou spotřebu a přitom nejvyšší možný výkon.

Citace | Odpovědět

07.03.2009   18:51   #12 Téma: utopená kolka - špatně jede

Mik Mik Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:80.188.79.xxx
Offline 0/130
Journeyman Gladiátor 510

tagy> hele já bych chybu hledal jinde,,,máš bohatou směs tzn. hodně benoše,předtím to bylo ok,voda v karbci není-utopils to-měls prochcanej vzduch. filtr-teď je suchej-to ale neznamená že má stejný prostup vzduchu tzn. hodně benoše a nebo málo vzduchu,,vyhoď filtr a zkus to-a uvidíš...PS:zvýšit bohatost neznamená vždy zvýšit výkon,jo a na chudý směsy taky nic neušetříš,akorád se spalovací prostor bude hůř chladit a máš reálnou šanci propálit píst

Citace | Odpovědět

07.03.2009   19:41   #13 Téma: utopená kolka - špatně jede

schrek schrek Město: Jemnice
IP:88.100.156.xxx
Offline 0/7
Yamaha YFZ 450 R

nestřílí ti to zpátky do karbecu

Citace | Odpovědět

07.03.2009   19:41   #14 Téma: utopená kolka - špatně jede

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

ja vim ze chuda smes je spatna a bez turbodmichadla kdyz pridam benzinu kolik chci tak to bude akorat vic zrat a bude se to uchcavat...

zkusim jit teda bez vzduchovyho filtru. mam tam kus nejaky geotextilie vomotanej molitanem. je mozny jak jsem to vypral a ususil (prijde mi i dost tvrdej) tak se mozna zmenila pruchodnost toho filtru a saje to radsi benzin - mensi odpor... co to pak znamena? koupit jinej filtr? udava se u vzducovejch filtru pruchodnost? asi ne co? jak poznam co koupit?

Citace | Odpovědět

07.03.2009   19:42   #15 Téma: utopená kolka - špatně jede

tagy tagy Město: Moravské Budějovice
IP:84.42.255.xxx
Offline 7/159

a jak se pozná když to střílí zpět do karbecu? měl jsem v airboxu benzin to je pravda a docela dost (kdyz jsem z nej vylival vodu...)

Citace | Odpovědět

08.03.2009   11:33   #16 Téma: utopená kolka - špatně jede

schrek schrek Město: Jemnice
IP:88.100.156.xxx
Offline 0/7
Yamaha YFZ 450 R

mě když to střílelo zpět tak byli přeskočeny rozvody ale nechci tě strašit.čtyřkolu jsem měl půjčenou takže jsem to neřešil měla hodně nalitáno

Citace | Odpovědět

08.03.2009   12:27   #17 Téma: utopená kolka - špatně jede

Mik Mik Město: Dvůr Králové nad Labem
IP:80.188.79.xxx
Offline 0/130
Journeyman Gladiátor 510

tagy> zkus ten filtr,jinak ho pak zahoď a kup si novej,,,pokud máš karbec čistý bez vody,tak je blbost aby se ti tam kvůli utopení rozhodily směšovací hodnoty,,,prostupnost filtru -odpor je to jakou sílu musíš vynaložit ,abys přes něj dopravil určitý množství vzduchu,proto existují tuning filtry který maj menší odpor tzn.že ti to pak nasaje víc vzduchu-lepší plnění-vyšší výkon,když máš filtr ucpanej-motor nemá vzduch-je bohatej,mj. když dáš sytič,tak ti klapka taky přivře vzduch za difuzorem,dá se říct stejná situlace

Citace | Odpovědět

08.03.2009   15:30   #18 Téma: utopená kolka - špatně jede

Řezňa- Řezňa- Město: Třinec (Staré Město)
IP:81.200.48.xxx
Offline 26/2889
Linhai 200 LH

Mně se něco podobneho stalo taky, umně byl problem v sání. U tebe nevím, skontorluj to co psali ostátni, snad se ti to podaří.

Citace | Odpovědět

28.12.2020   13:42   #19 Téma: utopená kolka - špatně jede

bossix bossix Město: Michalovce
IP:95.105.170.xxx
Offline 7/31

Cauko. Nechcem zakladat novu temu, tak sa opytam tu. Mam tiez problem s tym, ze po nastartovani a pridani plynu ma stvorkolka velke problemy a dusi sa. Taktiez ak dlhsie stoji (napr. tyzden) tak studeny start je dost zdlhavy. Na stvorkolke je penovy vzduchovy filter Twinair a ja som tam dal ladeny vyfuk Leo Vince, ale mam taky pocit, ze ked byvaly majitel menil tento filter, tak nepretryskoval karburator. Cistil som komplet nadrz a sytko (bolo kompletne zasrate sadzami), taktiez karburator (ten bol z vnutra ako novy, bez jedineho zrnka spiny) a stale ide stvorkolka tak ako predtym. Je tam nova iridiova sviecka NGK (po jej vymene sa trochu zlepsil start) a taktiez nova indukcna cievka. Co som si este vsimol je to, ze pocas jazdy ako keby vynechaval na pol sekundy motor, take jemne kopanie, hoci drzim plyn v tej istej polohe. Teraz neviem ci je zmes prilis bohata alebo prilis chudobna, kedze vsetky tieto symptomy (podla toho co som sa docital na internete) sedia aj na bohatu, ale aj na chudobnu zmes. Na tryskach bohuzial nie je napisane ziadne cislo, cize neviem zistit ake tam momentalne su a teda neviem, ci je potrebne dat vacsie alebo mensie. Vie mi niekto pomoct ?

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.14s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce