asp_leden_2013

QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


banner

Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

12.03.2016   21:02 Linhai ATV 300

Primitiv-gay Primitiv-gay Město: Turkovice
IP:79.98.107.xxx
Offline 1/36

Nazdar pánové,na konkurenčních diskuzních forech se probírá zajímavé téma.Prý podle evropské legislativy již nebude možné od roku 2017 přihlásit novou čtyřkolku do provozu ,která nebude splnovat přísné celkem šibeniční normy.

Odpovědi: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

13.03.2016   21:15   #61 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

čudla74 čudla74 Město: Čtyřkoly
IP:188.75.128.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250

Číro> aha asi už budu muset ven a rozhlédnout se kam se ten svět žene ...

Citace | Odpovědět

13.03.2016   21:25   #62 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

pirda pirda Město: Děčín I-Děčín
IP:37.48.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4

čudla74> tak já se jdu taky juknout

Citace | Odpovědět

13.03.2016   22:03   #63 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

Primitiv-gay>BIGMAN>Primitiv-gay> a jses si jisty ze motory se vstrikovanim plni euro4? Neni zo i presto euro 3? Zadny katik, zadny filtr pevnych castic?

No možná že i s karburátorem by se docílilo Euro4,ale v těch regulích je tuším ještě "palubní diagnostika OBD"



S tímhle si snad oba děláte srandu. Navíc filtry částic. Od kdy se z benzínu tvořej saze?

Pro primitiva. Ani vstřikování neznamená že bude splňovat nějakou normu. Stříkačky bez lamdy i třeba s katem nedají ani euro 2 tak neblbni s karbecem. Ty nedávaj EU normu žádnou.

Citace | Odpovědět

13.03.2016   22:09   #64 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

Honza73>Tak v jednom má primitiv pravdu,nástupem euro5 u čtyrkolek končí jednoduchost a spolehlivost těchto strojů



To už s tou čtverkou to bude hodně složitý. Starší glady jsou Euro 2 a těch čidel a elektroniky je tam dost. Spíš mam obavu jak to bude s životností motoru. Poroste kompresní poměr, vysokotlaký vstřikování atd atd.

Citace | Odpovědět

13.03.2016   22:42   #65 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

BIGMAN>Primitiv-gay> beru to podle auta, jrstli se pletu opravte me, euro 3 vstrikovani, katalisator, euro 4 filtr pevnych castic, euro 5 spolecne s AD Blue, euro 6 hybrid



Pleteš a hodně. Vlastně od a do z.

Citace | Odpovědět

13.03.2016   23:00   #66 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Primitiv-gay Město: Turkovice
IP:65.19.167.xxx
Offline 1/36

Sobol>Primitiv-gay>BIGMAN>Primitiv-gay> a jses si jisty ze motory se vstrikovanim plni euro4? Neni zo i presto euro 3? Zadny katik, zadny filtr pevnych castic?

No možná že i s karburátorem by se docílilo Euro4,ale v těch regulích je tuším ještě "palubní diagnostika OBD"

S tímhle si snad oba děláte srandu. Navíc filtry částic. Od kdy se z benzínu tvořej saze?

Pro primitiva. Ani vstřikování neznamená že bude splňovat nějakou normu. Stříkačky bez lamdy i třeba s katem nedají ani euro 2 tak neblbni s karbecem. Ty nedávaj EU normu žádnou.



tak já ale nikde netvrdím ,že vstřikování ti auomaticky zajištuje nějaké lepší emisní normy.To je jako kdyby si řekl ,že favorit měl vstřikování Monotronic tak má normu 4.

Citace | Odpovědět

14.03.2016   05:39   #67 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

Primitiv-gay> ty se mĕ fakt jen zdáš. Škoda času.



Naposledy editováno 14.03.2016 19:46:05

Citace | Odpovědět

15.03.2016   09:38   #68 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

BIGMAN BIGMAN Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8

Sobol>Primitiv-gay>BIGMAN>Primitiv-gay> a jses si jisty ze motory se vstrikovanim plni euro4? Neni zo i presto euro 3? Zadny katik, zadny filtr pevnych castic?

No možná že i s karburátorem by se docílilo Euro4,ale v těch regulích je tuším ještě "palubní diagnostika OBD"

S tímhle si snad oba děláte srandu. Navíc filtry částic. Od kdy se z benzínu tvořej saze?

Pro primitiva. Ani vstřikování neznamená že bude splňovat nějakou normu. Stříkačky bez lamdy i třeba s katem nedají ani euro 2 tak neblbni s karbecem. Ty nedávaj EU normu žádnou.

tak povidej,nevim jak to funguje u benzinu,jak udelat z euro2 euro 3 a 4......diky

Citace | Odpovědět

15.03.2016   15:30   #69 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

BIGMAN> to musí vědět konstruktéři. Vesmes vse je v zplodinach CO2. Kazda norma je ve směs o nove konstrukci motoru. Ne jen zmne výfuku.

Citace | Odpovědět

15.03.2016   16:08   #70 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

BIGMAN BIGMAN Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8

Sobol> jo,taaaak, ja myslel ze vis konkretne.Aledik za odpoved,jak uz tu nekdo psal,ztrati to jednoduchost.A vse co bude navic je kurvitko a vzdycky co je o emisni normu niz jede lip ale na tohle jsme mali páni.....at se ti dari

Citace | Odpovědět

15.03.2016   16:21   #71 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Sobol Sobol Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839

BIGMAN> s Tim koncem moc nesouhlasim. Jeden z efektů vývoje motoru pro plnění emisí je zvyšování výkonu. Jedna z věcí je nutnost zvyseni spalovacího tlaku ve válci, zvýšení tlaku vstřikovaného paliva, což má za efekt zvyšování výkonu. Je to jen jedno pozitivum. Písu to hodně zjednodušene. Tak aby se někdo toho nechytal.

Citace | Odpovědět

15.03.2016   17:08   #72 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Primitiv-gay Město: Turkovice
IP:192.42.116.xxx
Offline 1/36

Nařízení 2013/168, popř. Směrnice 2002/24. V příloze Nařízení 168 jsou pak vyjmenovány kategorie vozidel L1e, L2e a L6e, kterým EURO 4 podléhá jako nový typ vozidla od 1.1.2017 a jako stávající typ od 1.1.2018. V případě kategorií L3e, L4e, L5e a L7e je to pro nové typy vozidel od 1.1.2016 a stávající typy od 1.1.2017. Registrace těchto vozidel (EURO 4) je nejpozději do 31.12.2020.



Registrace nových vozidel na základě COC listu. Dosavadní Směrnice 24 stanoví roční možnost registrace po náběhu nové, což v daném případě je nejbližší termín 1.1.2017, tedy do konce roku 2016 lze registrovat s EURO 3 - v případě kategorií L3e, L4e, L5e a L7e, pokud nebude stanoveno jinak. Lhůty pro ukončení registrací vozidel kategorie L (EURO 3) nebyly zatím pro rok 2016 stanoveny.

Citace | Odpovědět

15.03.2016   17:21   #73 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Primitiv-gay> Odkud jsi to okopíroval? Zejména asi druhý odstavec nepsal čech nebo je to prohnané přes translátor? Druhý odstavec je složitý na pochopení.
Jsem si zcela jist, že například CF Moto CForce X450S je homologováno podle emisních limitů EURO 2.

Citace | Odpovědět

15.03.2016   17:43   #74 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Primitiv-gay Město: Turkovice
IP:171.25.193.xxx
Offline 1/36

nene je to od českéhouředníka z dopravního inspektorátu.

a dnešní třeba karburátorové skutry 125ccm z Číny plní Euro 2 nebo Euro 3?tedy pro euro 3 ještě nebyl stanoveno ukončení registrace?

Citace | Odpovědět

15.03.2016   17:46   #75 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Zajímá mne také další záležitost.
Hodně jsem studoval směrnice EU a českou národní legislativu, ale pouze ve směrnicích EU jsem našel odstavce o "opatření proti neoprávněných upravám motorů motocyklů" odborně ANTI-TAMPERING.

Citace | Odpovědět

15.03.2016   17:49   #76 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Primitiv-gay> Odpověď se dá najít ve směrnice EU 2013/60, ale i tam je hledání náročné, protože každá směrnice má navazující směrnice a mnoho dodatků .
Každopádně uvedený příklad CF Moto 450 (dle TP):
- homologace podle EU 2002/24,
- emise podle EU 2013/60, Euro 2.

Citace | Odpovědět

15.03.2016   17:53   #77 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Primitiv-gay Město: Turkovice
IP:209.249.180.xxx
Offline 1/36

V průběhu letošního roku má dojít ještě k novele Nařízení 168, která by tuto oblast platnosti upravila. Aktuální evropské právo lze dohledat na odkazu http://eur-lex.europ...epage.html?locale=cs

Citace | Odpovědět

15.03.2016   18:19   #78 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

BIGMAN BIGMAN Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8

Chapu to dobre ze stroje co jsou momentalne na skladech jeste z r.2015 budou pred koncem roku v neuveritelnych slevovych akcí protoze od 2017 uz nepujdou prihlasit?Trosku se vtom ztracim....diky

Citace | Odpovědět

15.03.2016   18:41   #79 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

BIGMAN> Doufám, že se úředník (kterého cituje primitiv) spletl a smíchal pojmy homologace a registrace? Snad měl na mysli homologaci. Nikoliv registraci na odboru dopravy.

Citace | Odpovědět

15.03.2016   18:48   #80 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Primitiv-gay>V průběhu letošního roku má dojít ještě k novele Nařízení 168, která by tuto oblast platnosti upravila. Aktuální evropské právo lze dohledat na odkazu http://eur-lex.europ...epage.html?locale=cs


Novela? Nebo implementace v ČR? Zdroj?
Tohle?:
"NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 3/2014
ze dne 24. října 2013,
kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013, pokud jde o požadavky týkající se funkční bezpečnosti vozidel pro schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek"

a další

"NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 44/2014 ze dne 21. listopadu 2013, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013, pokud jde o konstrukci vozidel a obecné požadavky pro schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek"

EU NÁM BYL ČERT DLUŽEN



Naposledy editováno 15.03.2016 19:08:07

Citace | Odpovědět

15.03.2016   19:03   #81 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

BIGMAN BIGMAN Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8

martinur>BIGMAN> Doufám, že se úředník (kterého cituje primitiv) spletl a smíchal pojmy homologace a registrace? Snad měl na mysli homologaci. Nikoliv registraci na odboru dopravy.

....doufejme....tohle se uz stalo u nakladaku,prisla emisni trida 6 na trh a od roku myslim 2013 nebo 2014 odchod na parek takze dealeri se zbavovali euro 5EEV takovym fofren ze ceny sly az o 1/3 dolu a pritom ty euro 5 EEV vyrabeji do dnes ale ....pro 3tí země.....ale to byl jen priklad ze je vse mozne....

Citace | Odpovědět

15.03.2016   19:16   #82 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072

Směrnice EU 1997/24:
3.7 Zakazují se všechny součásti (mechanické, elektrické, konstrukční atd.), které omezují plné zatížení motoru (např. doraz ovládání škrticí klapky nebo doraz otočné rukojeti).

Zajímavé je, že drtivá většina motorů čtyřkolek v ČR je omezena právě tímto způsobem?

Citace | Odpovědět

15.03.2016   20:12   #83 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Primitiv-gay Město: Turkovice
IP:104.192.0.xxx
Offline 1/36

martinur>BIGMAN> Doufám, že se úředník (kterého cituje primitiv) spletl a smíchal pojmy homologace a registrace? Snad měl na mysli homologaci. Nikoliv registraci na odboru dopravy.



trochu ti nerozumím ,proč pořad do toho zatahuješ tu homologaci.prostě stroj ti zhomologují podle parametrů který ten stroj a motor má.Pak dostane nějaký protokol o homologaci a následně ti ho odbor dopravy zaregistruje či nikoliv.Zálaží na zákonech které jsou právě aktuální...

Citace | Odpovědět

15.03.2016   20:13   #84 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Primitiv-gay Město: Turkovice
IP:104.192.0.xxx
Offline 1/36

martinur>Směrnice EU 1997/24:
3.7 Zakazují se všechny součásti (mechanické, elektrické, konstrukční atd.), které omezují plné zatížení motoru (např. doraz ovládání škrticí klapky nebo doraz otočné rukojeti).

Zajímavé je, že drtivá většina motorů čtyřkolek v ČR je omezena právě tímto způsobem?



jojo to je dobré...to si asi schvalujou jen pro srandu králíkum.Ale jestli čtyřkolky budou moci mít max 15kw a motor nebude smět moci mít žádné omezení,tak snad ani nemá význam vyrábět motory s obsahem vyšším než 300ccm....

Citace | Odpovědět

16.03.2016   09:40   #85 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Lagarto Lagarto Město: Mělník
IP:85.207.13.xxx
Offline 3/125

Docela jsem se tu již ztratil, takže se pokusím shrnout co jsem pochytil.
Jestli rozumím celému tomu vláknu, tak:

- již homologované stroje se budou doprodávat min. do konce roku 2016
- nově homologované stroje již musí splňovat nová nařízení, kde jde jak o emise, tak o konstrukční prvky
- zda lze dříve homologované stroje prodávat i po roce 2016 je dle diskuse nejisté
- pro terénní kolky bude platit L7e-B (resp. B1 kolky s řídítky a B2 side-by-side s volantem), kde ale již nebude omezený výkon, ale max. rychlost na 90 km/h
- je také kategorie silničních kolek - L7e-A, kde ale dojde skutečně k omezení výkonu na 15kW a nepůjde to jednoduše obejít z důvodu min. dvojího nezávislého opatření

No a co se týče motorů a emisí, tak viz homologace. Ta klade nové nároky, mj. dle EURO4. Ta v praxi znamená, že se musí regulovat zplodiny a to lze jen optimalizací spalování. A to lze dosáhnout primárně více elektroniky (počítač, stříkačka, sondy, apod.), přeplňováním (tedy více výkonu ze stejného objemu válců), nebo hybridním konceptem kde se část energie vrací (KERS) a v pravou chvíli výkonově pomůže z baterie.

Řada výrobců levných strojů nemá ani na jedno vlastní technologie a know-how (některé stávající motory v levnějších kolkách jsou blíže sekačce než autu). Je to za všech okolností konec jednoduchosti kolek. Spousta elektroniky, váha navíc a mnoho tzv. "kurvítek".

Ad cena. ta půjde u levných strojů nějak nahoru, protože bude dražší vývoj a nebo nákup licencí, nebo prostě jen více součástek. Ty dražší kolky (Japonci a severní Amerika) předpokládám toto mají již vyřešené, protože většinou prodávají na trzích kde jsou často i vyšší nároky než EU a také jsou součástí větších koncernů (např. výroba motocyklů). Náklady budou spíše v častějším a dražším servisu.

Pochopil jsem to dobře?

Citace | Odpovědět

16.03.2016   11:17   #86 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

hejda11 hejda11 Město: Liberec V - Kristiánov
IP:90.181.104.xxx
Offline 0/2149
SMC Jumbo 720 R 4x4

Jestli tomu dobře rozumím já. Tak abych si rychle někde půjčil prachy a něco koupil,nejlépe dvě,aby mi do konce života vydržely.

Citace | Odpovědět

16.03.2016   12:02   #87 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

martinur martinur Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072

Lagarto> Ano. Také je mi nejasná jen doba, po kterou bude možno registrovat stoje homologované před 1.1.2016.
Teoreticky by se měly na trhu v Německu v těchto týdnech a měsících objevit modely čtyřkolek, které plní směrnici EU 168/2013 a její dodatky.
Otázkou zůstává, s jakými změnami zavede tuto směrnici naše "Ministerstvo dopravy ...".

Citace | Odpovědět

16.03.2016   12:39   #88 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Lagarto Lagarto Město: Mělník
IP:85.207.13.xxx
Offline 3/125

Otázkou zůstává, s jakými změnami zavede tuto směrnici naše "Ministerstvo dopravy ...".



Zde je nicméně evropská směrnice právní norma vyšší síly a tedy je aplikovatelná i bez zakotvení v CZ legislativě. V případě rozporu platí EU. Tedy je jistota, že v CZ to přísnější než EU nebude. V případě měkčí interpretace je to otázka, kdy to někdo napadne a stejně se to pak musí sladit, jinak hrozí žaloba na ČR.

Citace | Odpovědět

16.03.2016   12:45   #89 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

Lagarto Lagarto Město: Mělník
IP:85.207.13.xxx
Offline 3/125

hejda11>Jestli tomu dobře rozumím já. Tak abych si rychle někde půjčil prachy a něco koupil,nejlépe dvě,aby mi do konce života vydržely.


To vidím jinak. Pakliže bych reálně uvažoval o kolce, tak to je jiná a šel bych do toho již letos. Je totiž pravda, že konstrukčně se kolky již mnoho let moc neposouvají a půjde tedy hlavně o ty motory a jejich "kurvítka". Ale obecně jde vývoj materiálů a konstrukčních prvků kupředu a nelze říci že to bude vždy špatné. Jen nepůjde jednoduše říci, že nová kolka bude lepší než předchozí model, jako to platilo dosud.

Citace | Odpovědět

16.03.2016   14:19   #90 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...

BIGMAN BIGMAN Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8

Lagarto> asi tak a myslim ze je vzdy posledni model stare serie je ten neklepsi kup....a jeste v akci....

Citace | Odpovědět

Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.12s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce