12.03.2016 21:02 Linhai ATV 300
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:79.98.107.xxx
Offline 1/36
Nazdar pánové,na konkurenčních diskuzních forech se probírá zajímavé téma.Prý podle evropské legislativy již nebude možné od roku 2017 přihlásit novou čtyřkolku do provozu ,která nebude splnovat přísné celkem šibeniční normy.
13.03.2016 21:15 #61 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
čudla74
Město: Čtyřkoly
IP:188.75.128.xxx
Offline 1/340
Can-Am Outlander L 500, Access Motor Tomahawk 250
13.03.2016 21:25 #62 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
pirda
Město: Děčín I-Děčín
IP:37.48.37.xxx
Offline 9/8173
Can-Am Renegade 800, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4
13.03.2016 22:03 #63 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
Primitiv-gay>BIGMAN>Primitiv-gay> a jses si jisty ze motory se vstrikovanim plni euro4? Neni zo i presto euro 3? Zadny katik, zadny filtr pevnych castic?
No možná že i s karburátorem by se docílilo Euro4,ale v těch regulích je tuším ještě "palubní diagnostika OBD"
13.03.2016 22:09 #64 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
Honza73>Tak v jednom má primitiv pravdu,nástupem euro5 u čtyrkolek končí jednoduchost a spolehlivost těchto strojů
13.03.2016 22:42 #65 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
13.03.2016 23:00 #66 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:65.19.167.xxx
Offline 1/36
Sobol>Primitiv-gay>BIGMAN>Primitiv-gay> a jses si jisty ze motory se vstrikovanim plni euro4? Neni zo i presto euro 3? Zadny katik, zadny filtr pevnych castic?
No možná že i s karburátorem by se docílilo Euro4,ale v těch regulích je tuším ještě "palubní diagnostika OBD"
S tímhle si snad oba děláte srandu. Navíc filtry částic. Od kdy se z benzínu tvořej saze?
Pro primitiva. Ani vstřikování neznamená že bude splňovat nějakou normu. Stříkačky bez lamdy i třeba s katem nedají ani euro 2 tak neblbni s karbecem. Ty nedávaj EU normu žádnou.
14.03.2016 05:39 #67 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
15.03.2016 09:38 #68 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
BIGMAN
Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8
Sobol>Primitiv-gay>BIGMAN>Primitiv-gay> a jses si jisty ze motory se vstrikovanim plni euro4? Neni zo i presto euro 3? Zadny katik, zadny filtr pevnych castic?
No možná že i s karburátorem by se docílilo Euro4,ale v těch regulích je tuším ještě "palubní diagnostika OBD"
S tímhle si snad oba děláte srandu. Navíc filtry částic. Od kdy se z benzínu tvořej saze?
Pro primitiva. Ani vstřikování neznamená že bude splňovat nějakou normu. Stříkačky bez lamdy i třeba s katem nedají ani euro 2 tak neblbni s karbecem. Ty nedávaj EU normu žádnou.
15.03.2016 15:30 #69 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
15.03.2016 16:08 #70 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
BIGMAN
Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8
15.03.2016 16:21 #71 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Sobol
Město: Znojmo 5
IP:194.213.237.xxx
Offline 0/2839
BIGMAN> s Tim koncem moc nesouhlasim. Jeden z efektů vývoje motoru pro plnění emisí je zvyšování výkonu. Jedna z věcí je nutnost zvyseni spalovacího tlaku ve válci, zvýšení tlaku vstřikovaného paliva, což má za efekt zvyšování výkonu. Je to jen jedno pozitivum. Písu to hodně zjednodušene. Tak aby se někdo toho nechytal.
15.03.2016 17:08 #72 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:192.42.116.xxx
Offline 1/36
Nařízení 2013/168, popř. Směrnice 2002/24. V příloze Nařízení 168 jsou pak vyjmenovány kategorie vozidel L1e, L2e a L6e, kterým EURO 4 podléhá jako nový typ vozidla od 1.1.2017 a jako stávající typ od 1.1.2018. V případě kategorií L3e, L4e, L5e a L7e je to pro nové typy vozidel od 1.1.2016 a stávající typy od 1.1.2017. Registrace těchto vozidel (EURO 4) je nejpozději do 31.12.2020.
Registrace nových vozidel na základě COC listu. Dosavadní Směrnice 24 stanoví roční možnost registrace po náběhu nové, což v daném případě je nejbližší termín 1.1.2017, tedy do konce roku 2016 lze registrovat s EURO 3 - v případě kategorií L3e, L4e, L5e a L7e, pokud nebude stanoveno jinak. Lhůty pro ukončení registrací vozidel kategorie L (EURO 3) nebyly zatím pro rok 2016 stanoveny.
15.03.2016 17:21 #73 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
15.03.2016 17:43 #74 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:171.25.193.xxx
Offline 1/36
15.03.2016 17:46 #75 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
15.03.2016 17:49 #76 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
15.03.2016 17:53 #77 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:209.249.180.xxx
Offline 1/36
V průběhu letošního roku má dojít ještě k novele Nařízení 168, která by tuto oblast platnosti upravila. Aktuální evropské právo lze dohledat na odkazu http://eur-lex.europ...epage.html?locale=cs
15.03.2016 18:19 #78 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
BIGMAN
Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8
15.03.2016 18:41 #79 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
15.03.2016 18:48 #80 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Primitiv-gay>V průběhu letošního roku má dojít ještě k novele Nařízení 168, která by tuto oblast platnosti upravila. Aktuální evropské právo lze dohledat na odkazu http://eur-lex.europ...epage.html?locale=cs
15.03.2016 19:03 #81 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
BIGMAN
Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8
martinur>BIGMAN> Doufám, že se úředník (kterého cituje primitiv) spletl a smíchal pojmy homologace a registrace? Snad měl na mysli homologaci. Nikoliv registraci na odboru dopravy.
....doufejme....tohle se uz stalo u nakladaku,prisla emisni trida 6 na trh a od roku myslim 2013 nebo 2014 odchod na parek takze dealeri se zbavovali euro 5EEV takovym fofren ze ceny sly az o 1/3 dolu a pritom ty euro 5 EEV vyrabeji do dnes ale ....pro 3tí země.....ale to byl jen priklad ze je vse mozne....15.03.2016 19:16 #82 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:94.199.199.xxx
Offline 4/3072
Směrnice EU 1997/24:
3.7 Zakazují se všechny součásti (mechanické, elektrické, konstrukční atd.), které omezují plné zatížení motoru (např. doraz ovládání škrticí klapky nebo doraz otočné rukojeti).
Zajímavé je, že drtivá většina motorů čtyřkolek v ČR je omezena právě tímto způsobem?
15.03.2016 20:12 #83 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:104.192.0.xxx
Offline 1/36
martinur>BIGMAN> Doufám, že se úředník (kterého cituje primitiv) spletl a smíchal pojmy homologace a registrace? Snad měl na mysli homologaci. Nikoliv registraci na odboru dopravy.
15.03.2016 20:13 #84 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Primitiv-gay
Město: Turkovice
IP:104.192.0.xxx
Offline 1/36
martinur>Směrnice EU 1997/24:
3.7 Zakazují se všechny součásti (mechanické, elektrické, konstrukční atd.), které omezují plné zatížení motoru (např. doraz ovládání škrticí klapky nebo doraz otočné rukojeti).
Zajímavé je, že drtivá většina motorů čtyřkolek v ČR je omezena právě tímto způsobem?
16.03.2016 09:40 #85 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Lagarto
Město: Mělník
IP:85.207.13.xxx
Offline 3/125
Docela jsem se tu již ztratil, takže se pokusím shrnout co jsem pochytil.
Jestli rozumím celému tomu vláknu, tak:
- již homologované stroje se budou doprodávat min. do konce roku 2016
- nově homologované stroje již musí splňovat nová nařízení, kde jde jak o emise, tak o konstrukční prvky
- zda lze dříve homologované stroje prodávat i po roce 2016 je dle diskuse nejisté
- pro terénní kolky bude platit L7e-B (resp. B1 kolky s řídítky a B2 side-by-side s volantem), kde ale již nebude omezený výkon, ale max. rychlost na 90 km/h
- je také kategorie silničních kolek - L7e-A, kde ale dojde skutečně k omezení výkonu na 15kW a nepůjde to jednoduše obejít z důvodu min. dvojího nezávislého opatření
No a co se týče motorů a emisí, tak viz homologace. Ta klade nové nároky, mj. dle EURO4. Ta v praxi znamená, že se musí regulovat zplodiny a to lze jen optimalizací spalování. A to lze dosáhnout primárně více elektroniky (počítač, stříkačka, sondy, apod.), přeplňováním (tedy více výkonu ze stejného objemu válců), nebo hybridním konceptem kde se část energie vrací (KERS) a v pravou chvíli výkonově pomůže z baterie.
Řada výrobců levných strojů nemá ani na jedno vlastní technologie a know-how (některé stávající motory v levnějších kolkách jsou blíže sekačce než autu). Je to za všech okolností konec jednoduchosti kolek. Spousta elektroniky, váha navíc a mnoho tzv. "kurvítek".
Ad cena. ta půjde u levných strojů nějak nahoru, protože bude dražší vývoj a nebo nákup licencí, nebo prostě jen více součástek. Ty dražší kolky (Japonci a severní Amerika) předpokládám toto mají již vyřešené, protože většinou prodávají na trzích kde jsou často i vyšší nároky než EU a také jsou součástí větších koncernů (např. výroba motocyklů). Náklady budou spíše v častějším a dražším servisu.
Pochopil jsem to dobře?
16.03.2016 11:17 #86 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
hejda11
Město: Liberec V - Kristiánov
IP:90.181.104.xxx
Offline 0/2149
SMC Jumbo 720 R 4x4
16.03.2016 12:02 #87 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
martinur
Město: Vyškov-Předměstí
IP:195.113.151.xxx
Offline 4/3072
Lagarto> Ano. Také je mi nejasná jen doba, po kterou bude možno registrovat stoje homologované před 1.1.2016.
Teoreticky by se měly na trhu v Německu v těchto týdnech a měsících objevit modely čtyřkolek, které plní směrnici EU 168/2013 a její dodatky.
Otázkou zůstává, s jakými změnami zavede tuto směrnici naše "Ministerstvo dopravy ...".
16.03.2016 12:39 #88 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Lagarto
Město: Mělník
IP:85.207.13.xxx
Offline 3/125
Otázkou zůstává, s jakými změnami zavede tuto směrnici naše "Ministerstvo dopravy ...".
16.03.2016 12:45 #89 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
Lagarto
Město: Mělník
IP:85.207.13.xxx
Offline 3/125
hejda11>Jestli tomu dobře rozumím já. Tak abych si rychle někde půjčil prachy a něco koupil,nejlépe dvě,aby mi do konce života vydržely.
16.03.2016 14:19 #90 Téma: Konec čtyřkolek "nejen" z Číny...
BIGMAN
Město: Vlašim
IP:37.48.32.xxx
Offline 1/334
Journeyman Gladiator X8
Do fóra můžou přispívat pouze přihlášení uživatelé.
Prosím přihlašte se v pravé horní části stránek nebo se zaregistrujte.
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.12s