Kromě střikny je tu nový styl, volitelný elektronický posilovač řízení, uložení jednotlivých částí, ale neustále vzhledem nevybočuje ze Sportsmanní řady. Přední sedadlo i boky u nádrže jsou zúženy tak aby jezdec neměl sebemenší problémy s pohybem, celé zúžení přináší o hodně zábavnější a příjemnější jízdu ve stoje s občasným vysedáváním. Kromě toho mají stupačky hlubší patky, které umožňují jezdci lepší stabilitu nejen při jízdě, ale i při manipulaci v trialových pasážích.
Nožní brzda je možná až moc umístěna blízko k motoru, jezdec s větší nohou musí k brzdě naklánět nohu, sice se jedná jen o kosmetickou vadu, ale stále na to musíme myslet. Na pravém řidítku mi chyběla brzdová páčka, novinka má taktéž pouze levou brzdu, plus nožní dole na stupačce. U námi testované novinky má Sportsman 570 EFI aktualizovaný přední nosič, ale také přepracovaný zadní nosič, který je vybaven technologií
Lock & Ride ®. Vzhledově modelová novinka roku 2014 nevybočuje nijak z řady Sportsman, až na drobnosti, kterou vidím třeba u umístění baterky, která je uložena dole za předními rameny. Baterie je tam umístěna díky stabilitě, lehké manipulaci a obsluze, ale co řekne na bahno, kameny a vodu?
No a co si budeme povídat zelená barva tomuto modelu až tak moc nesluší, jedná se jen o věc vkusu, ale vojensky zelená je opravdu méně povedenou barevnou kombinací. Sportsman 570
EFI bude k dispozici v barevných kombinacích: Indy Red, Sage Green a Polaris Pursuit Camo. Modely s
EPS budou dodávány v kombinacích: Sage Green, Polaris Pursuit Camo a Bright White.
Pochvalu si zaslouží nově naladěný variátor s pěkně
živými rozjezdy, naopak řadicí páka v porovnání s konkurencí působit trochu zastaralým dojmem a zasloužila by si trochu citlivější umístění třeba na nádrž nebo někde víc po ruce, ale jinak s ní nebyly žádné jiné problémy, celkově rychlosti padaly jak měly a v jízdě nepřekážela.
Nádrž je u novinky oproti 500 verzi zvětšena o cca 11 procent.
Chcete pracovat ještě tvrději:
Do nového modelu byl zapůjčen motor z populárního RZR 570. Pohodlí modelu s koncovkou EFI přišlo se snížením vibrací a hladšího spuštění, konfigurace motoru dodává celkové údržbě
mnohem jednodušší chod. Motor
ProStar 570cc EFI je vybaven dvojitými vačkami, celek vytváří impozantních 44 koňských sil v porovnání se starším Sportsmanem 500 tu
máme 20% nárůst. Nové elektronické vstřikování paliva motoru zajišťuje plynule okamžitý výkon v celém rozsahu otáček.
Kapalinou chlazený jednoválec poskytuje hladkou, efektivní sílu, která splní všechny požadavky na pomezí pracovního nasazení v lovecké sféře, ale i
ve volném čase. Po nastartování se z motoru neozývá burácení, jenomže kdo by na pětistovce očekával barytonový zvuk. Novinka jde za plynem hned od spodu, ve vyšších otáčkách pomalu upadá, ale síly pro práci i zábavu má dost. Novinku jsem testovala na
„Pašíkovi“, kde jsem s přehledem stíhala dvouválcům o obsahu 800, na rovinkách jsem ztrácela, ale v trialu se pětistovky ne a ne zbavit. Kopce, výjezdy, brody, to všechno motor pobral po svém a nikde se neměl za co stydět, jeho hladký a průbojný chod je velmi dobrý.
Trialovka:
Tento model dostal do vínku dokonalé rozložení,
rovnováha mu opravdu není lhostejná a model vždy citlivě věděl co po něm chci. Po celý den jsem střídala technické pasáže s lesními přejezdy, všude jsem si s lehkou mašinou dělala co jsem chtěla. To co nedohnala síla motoru, doplnila manipulace při které se mašina dala vodit jako na provázku. Do výjezdů si novinka razila cestu rázným krokem, a když jsem si vrkla pěkně na hrance, ATV se postavilo na zadní a trpělivě si jelo po dvou. Pro srovnání se na všechna čtyři kola stačilo jen ubrat plyn a lehce drcnout do brzdy.
Abych nebyla zaujatá, požádala jsem trialového jezdce, který objel všechny závody ATV trialu, aby se svezl na Polárce a řekl mi jestli by se s tímhle cvrčkem dalo jezdit i mezi brankami. Po dvaceti minutách
Karel přijíždí s jitrnicí na tváři a první co bylo –
„ to si piš, že by šla na trial.“ Během testu jsem měla možnost přímého srovnání se Scramblerem, oproti Scramblerovi se mi zdála nová pětistovka vyváženější a méně nervózní, zejména ve výjezdech a v manipulaci na zadních. Na tom jsme se shodli i s Karlem.
Minusové body přikládám brzdám, během testu mi neustále chyběla pravá brzda, poté jsem měla problémy s nožní brzdou (
došlápnout na ní) a jako by při brzdění bylo potřeba mírných matematických propočtů. Oproti tomuto celku motorová brzda fungovala velmi dobře.
Manipulace na místě i při jízdě se dá řízení pro průměrně fyzicky zdatné jezdce zvládnout i bez hrubší síly, aniž byste měli večer vytahané ruce.
Pětset?
Co se týče celkového charakteru modelu Polaris
Sportsman XP570 EFI, jde o další z řady univerzálních strojů, který nabízí podobnou konstrukci jako vlajková loď XP850, ovšem s nižším
výkonem a podstatně nižší cenou. Při prvním výjezdu mi přišlo odpružení o malinko jemnější než u loňské pětistovky. Také mírné zvýšení podvozku má za následek, že pětistovka jde lehce utrhnout do driftu.
Celek je perfektním kompromisem mezi komfortem při rychlé jízdě po nerovnostech a ovládáním v zatáčce, které se obejde bez většího naklánění čtyřkolky. To samé platí i pro pohonnou jednotku, která má slušný výkon na rychlou jízdu v rovnějších pasážích, zároveň se ale nemusíte prát s plynem v zatáčkách