EICMA 2013 - představení konceptu. EICMA 2014 - finální nový pracant od CF Mota. CF Moto představilo světu zcela novou generaci stroje, která do budoucna nahradí objemovou variantu starších pěti a šestistovek. Horká novinka Gladiator X550, rozšiřující již tak bohaté řady Gladiatorů v nabídce dovozce Journeyman, je tu. Jako jedni z prvních jsme měli možnost novinku důkladně prohlédnout a ještě před testem vám přinášíme první dojmy a fotogalerii.
Nepřisuzujte mně ke karburátorové pětistovce:
Jedná se o zcela nový stroj,
Gladiator X550 v zásadě nevychází z žádného předešlého jednoválcového modelu (
rám a velikost ovšem hodně evokují nejsilnější CF Moto model X8). Novinka je osazena zcela novým EFI motorem se zdvihovým objemem 495 ccm, zapracovalo se i na vrtání ( vrtání vs. zdvih 91 x 76,2 mm),
vyšší je i komprese (10,5:1). Výrobce deklaruje v otevřené verzi takřka
39 koní, tzn., že nový 500ccm motor je silnější i než současná šestistovka Gladiator X6.
Jen zlehka:
Zatím jsme si novinku mohli jen okouknout a lehce potahat za plyn, první potahání za páčku plynu ovšem celkem jasně odklíčovalo
silnější motor. Ten i beze spojky
(ano, 550tka nemá spojku a na zátahu varia je to také znát) má jiné spektrum otáček než jsme u stávajících modelů CF moto zvyklí.
Motor se zdá dimenzován spíše do síly, a napoprvé je opravdu znatelná pocitová síla, ta je silnější nežli u modelů
X5 či X6. Motorová brzda se hlásí do práce hned po puštění plynu, což je velmi příjemné zjištění, a tuto vlastnost zajisté ocení hlavně notoričtí tahači, přeci jen se jedná o pracovní stroj a
motorová brzda je v tomto případě vždy vítaným pomocníkem. Prostoru pro dva jezdce je až až, pohodlné dlouhé sedlo nabídne pohodlí zajisté po celý den a co víc, i na místě spolujezdce se nebudete cítit jako na trestné lavici. Prostor je opravdu nevídaný a tuto skutečnost podpoří i
velké nášlapy, dokonce větší než u modelu X8.
Řadička je umístěna tak, aby si do ní jezdec nezasahoval kolenem.
Nahradím dlouhou X6:
Továrna CF Moto jde s trendy - tedy v “
dlouhém módu”. Podobně jako u modelu X8 tedy bude v nabídce pouze dlouhá varianta (
která výhledově zcela nahradí dlouhého Gladiatora pod označením X6-A). Journeyman však v nabídce stále
ponechá krátkou variantu X6.
Gladiator X550 se tedy bude dodávat v dlouhém provedení, na výběr bude i model s
EPS (přičemž příplatek za EPS by rozhodně neměl přesáhnout 20 000 Kč). Cena ještě není s definitivní platností určena, nicméně z náznaků tušíme, že
cenová relace novinky v plné palbě bez EPS by se měla pohybovat ve stejné cenové relaci stávajícího dlouhého modelu X6-A. Jako obvykle se u modelů
CF Moto Gladiator setkáte s plnou výbavou, která čítá:
Plná palba:
- 12 Alu kola
- Naviják 3000
- Homologované tažné s zásuvkou
- Přední/zadní inovativní nosiče
- Blástry na řídítkách
- Zadní opěrka
- Držadla spolujezdce
- Led denní svícení