Německé Point De Vu:
Na start se postavili hned čtyři úřadující mistři –
František Šíma, Jakub Šíma, Jay Groepel, Michael Grimm. A právě
Michael Grimm se postaral o největší překvapení sezony, když se na start postavil namísto s Kawasaki 450 s Can-Am Renegade. Michael:
„Uvidíme jak dojedu, sedím na ATV poprvé, dnes je to má úplná premiéra.“ Michael nakonec po 3 hodinách dojel na 3. místě. O oblíbenosti EM odpovídá i jezdecké obsazení již zmiňované kategorie ATV - kategorii ATV Iron Man startovalo
16 Atvéček, v kategorii ATV Lite -
7 kusanů ATV. Když si projdeme startovku, jsou tu jezdci z ČR, Německa, Polska, ale Rakouska.
7
Za to úřadující mistři napříč kontinenty – bráchové
Šímovic neobhájili jejich dominanci a ač oba dva jezdci vedli závodní pole, technika si postavila hlavu. František musel odstoupit díky přetrhlému kardanu a Kubu zazlobila elektrika. Bohužel tak oba dva díky technickým závadám spadli na chvost závodního pole. Ani Jay
Groepel neprošel bez poruchy, v první hodině a půl se mu jeho Polaris zastavil, naštěstí 4x4 o hodinové pauze dal dohromady a do druhého závodu tak naskočil.
Trocha změn:
Možná se divíte proč tu píšeme o dvojici závodů. Letos
Endurance Masters rozdělili tříhodinový závod do dvou polovin tak, aby jezdci odjeli hodinu a půl s kategorií Lite. Poté následuje hodinová pauza, ve které se na trať dostanou
Junioři a poté tříhodinové kategorie nastupují do další hodiny a půl. Časy a průjezdy se počítají v obou dvou rozjížďkách.
Přejímky, technické, časomíra:
Endurance Masters série není nováčkem, tihle pořadatelé už opravdu umí a vědí o čem jsou
závody. Nejdřív jezdci musí projít koloběhem přejímek a až poté mohou do závodů. Hlavní pořadatel
Florian Maier umí perfektně anglicky, ale i když vidí že opravdu nerozumíte, snaží se vyjít vstříc. A když už si čeští jezdci nejsou jisti, vždy se v depu
u najde parta Čechů, která pomůže se vším, čehož využil i nováček
Jaroslav Blanda. Po zaplacení startovného obdržíte technický list, se kterým musíte na
technickou přejímku stroje. Tam stačí předložit papír a předat stroj spolu s helmou. Technická přejímka obnáší kontrolu brzd, čepů na kolech atd… Poté už jen k časomíře, kde předáte poslední list, zaplatíte 12 Euro a obdržíte čip (
5 Euro je vratných). No a je to. Teď už jen koukat po ostatních, kdy se pošinou na startovní rošt.
Video: