Všechno vlastně začal v 80. letech Alois Havel, jenž s kopřivnickou buggy Tatra dobýval evropský autokros. Pak se přidal Karel Havel z Přerova, mistr Evropy 1986. Ale to už vozil vavříny z Dakaru a dálkových rallye pan Karel Loprais. Ten zase „nakazil bacilem názvem Dakar” Tomáše Tomečka z Příboru, i svého synovce Aleše, a tak bychom mohli pokračovat. Rozhodně nesmíme zapomenout na
Mirka Zapletala z Dřevohostic, naši absolutní jedničku v osobních automobilech ve Světovém poháru Cross Country. S jeho vozy startují i další posádky po celém světě. A právě s ním začínal Dušan Randýsek na místě spolujezdce. „
Všechno nastartoval Karel Loprais, a asi proto se v této oblasti hodně lidí věnuje cross country,“ říká Dušan Randýsek z Hranic na Moravě.
První byla motorka
Už v sedmnácti letech začal Dušan Randýsek objíždět krajské motokrosy. Pak s bratrem odcestoval do Rakouska a Kanady na studie a zkušenou. Po několika závodech offroadmaratonu a trophyes si vysloužil místo druhého pilota u Mirka Zapletala a absolvoval pět let závodění vícehodinových maratonů po celé Evropě. V roce 2006 se vrátil na motorku, jezdil offroadmaratony, několikrát uspěl na mezinárodních závodech baja a skončilo to třemi Dakary 2007, 2009 a 2010 a krásnou Transorientale rally místo zrušeného Dakaru.
Ze dvou na čtyři
Můžeme říct, že shoda okolností a náhod vedla k přestupu ze dvou na čtyři kola Především pak
polámaná noha jako památka na Dakar 2009. Druhým důvodem byla vypsaná nová
kategorie FIA právě pro buggy a nabídka od firmy Arctic Cat, aby vyzkoušel nový Wildcat. A od té doby vlastně vyvíjí vůz
kategorii T3 light. Do Rally Dakar odstartuje s Rostislavem Pilným v jedné ze čtyř automobilových
kategorií – T3 Light, kde jsou kritéria - objem jednoho litru, 14“ kola a hmotnost nesmí byt méně jak 750 kg.
Arctic Cat Wildcat 1000 X Dakar se může pochlubit výkonem 125 k a dojezdem 800 kilometrů. Vozidlo vychází ze sériového stroje Wildcat X a úpravy spočívají hlavně v chlazení komponentů a v bezpečnosti.
Rally Dakar
„Rally Dakar a vůbec rally je hlavně o spolehlivosti strojů v extrémních podmínkách s minimem zázemí. Máme za sebou pětatřicet tisíc závodních kilometrů, a přesto nás stále něco překvapuje. Můžu ale prozradit, že jsme v této kategorii na konci evoluce. Wildcat nám funguje, dojíždí a hlavně nám přináší obrovskou zábavu.
S vývojem mně pomáhají přerovští odborníci Mirek Zapletal nebo
Ladislav Hanák specializující se na autokros, „
říká Dušan Randýsek a dodává. „Asistenci mi bude dělat můj bývalý tým KM Racing Team, který je velmi profesionální a nikdy nezklamal. Rychlou asistenci zajišťuje taky
KM Racing. Doufám, že dlouho budu mít za sebou další přátele jako Martina Kolomého z Buggyry nebo svého bratra Roberta, jezdícího asistenci v barvách dřevohostického Offroadsportu.
S Rosťou Pilným
V malé buggy
Arctic Cat Wildcat pojedou dva řidiči, byť původně chtěl
Dušan Randýsek absolvovat Dakar sám. Nakonec se domluvil s
Rosťou Plným, který má také už velké zkušenosti v kategorii lehkých aut, a
přesvědčil o svých kvalitách. Jak přiznávají, aby docílili kvalitního výsledku, tak je určitě lepší jet ve dvou. Jde hlavně o výsledek a Rosťa Pilný je spolehlivý, rychlý pilot, a umí dobře navigovat. O výsledku neradi mluví a vědí, že v celkovém pořadí nemohou počítat s umístěním do dvacítky nejrychlejších, ale mohou zajet dobře třeba písečnou etapu. V jejich kategorii by brali umístění do třetího místa.