Nick: | samanfikus |
Město: | Olomouc |
Kraj: | Olomoucký |
Věk: | 48 let |
ICQ: | - |
Web: |
Poslední přihlášení: 14.02.2022 Registrace: 28.09.2010
Moje čtrvtá a snad už poslední čtyřkolka, koupil jsem si ji vlastně ze zoufalství :-)
Výber mé poslední 4kolky byl vážně oříšek. Nezlobte se na mě , že jsem se nerozhodl pro něco dalšího značkového. Není to pro to , že tyto stroje stojí za . Jezdil jsem na nich a známí je mají Polaris, Kawasaki, Suzuki ... , prostě mám vlastní potřeby a tyto stroje mi nevyhovují.A nechtějte po mě , abych se vyjadřoval nad značkami TGD, ASSES, OMU, CZTEK ..
Před nedávnem mi zavolal kamarád- co by \" zkušenému\" čtyřkolkáři s pomocí o radu co koupit. Znám ho velice dlouho a znám jeho potřeby . Řekl jsem mu , když čínu , tak jedině Glada X8, nebo něco značkového- ale rozhodně dlouhou verzi. Koupil Glada a přijel se ukázat. Důkladně jsem ho prohlédnul a zjistil jsem , že se tato značka od doby mé RX510- A neskutečně posunula vpřed. Možná je to tím , že okopírovali dokonalého Outlandera, ale tím líp.
Nejsem malé dítě , ani jsem z toho rozhodně nesednul na zadek. Uvědomil jsem si ale toto. Ten stroj je dotažen k dokonalosti co se týče homologací. Až začnou dělat poctivé STK , spousta 4kolek dojezdí. Je už z výroby maximálně vybaven. Všechno je origo kabeláže, žádné pájení drátků do nové čtyřkolky na blinkry a pod. Jen jsem si nechal dát vyhřívačky a mám tam vše. Dnes už se stávají elektrony běžné, ano i zde jsou a ty pneu na nich jsou funkční. Kupte si Kawu , nebo Suzu a hned můžete kupovat i normální pneu. Ty Danlopy jsou pouze na vyjetí z fabriky. Tažné je v TP a zásuvka origo z fabriky. Plasty už nejsou tak křehké jako u mě známé 510. Má široká robusní řídítka a jde krásně lehce řídit. Drží neskutečně pevně rovnou stopu, jede jako po kolejích. Na tomto stroji opravdu mohou jezdit zaráz 2 lidé - spolujezdec tam sedí jako paša. Palubovka poskytuje neskutečné množství údajů - a nepříjemě ostře svítí. No už toho nechám , ale všechno to rozhodně není.
Ano , koupil jsem si ho , protože jsem nic lepšího nenašel. Koupil jsem si ho za trest - jak jsem se choval ke svým starým kolkám a koupil jsem si ho ze zoufalství.
No a jak na mě po těch 300 km co jsem zatím ujel zapůsobil?
Nenašel jsem nic, co by mě zklamalo , naštvalo , nevyhovovalo. Mimo tu pekelně svítící palubovku v noci. Nyní si konečně užíváme s manželkou projížďky ve dvou. Jezdím s ní po silnici- terén jí nevyhovuje. Ani nevím , že je vzadu. Kolka sedí na silnici jako přibitá, zatáčky můžu řezat- skoro vůbec se nenaklání. Jel jsem na otevřené - 110 km /hod není žádný problém a pořád krásně sedí. Prý jede až 120 .. Tachometrově, realita bude asi jinde , ale to u každého stroje i auta.
V terénu ji zas tak zajetou nemám , ale na to málo - spokojenost. Ale hlavně pracant.Je to těžká potvora, ale i pro to jsem ji koupil. Dnes jsem testoval menší vozík s trochou dřeva , vůbec o něm neví. Utáhne to určitě hrozně moc. Prostě , vypadá to , že jsem si našel tu pravou. Rozhodně , k tomuto stroji se budu chovat jak si zaslouží a snad mi to oplatí životností. Ano , mám trochu obavy, co ta technika vydrží a jak se opravdu chovají v Journeymanu k zárukám. Slibovat umí každej, ale jaká je realita ?? Z druhé strany , 510 jsem měl a bez jediného problému. Byly i v okolí a taky žádnej velkej problém. Je to držák. Snad toto horší nebude.
Dalších 100 km a další spokojenost.
Přiznám se , že se se mi na tomto stroji všechno celkem líbilo , jen jsem teda nebyl hotovej z toho motoru. Jako dobrý , to jo , ale že bych z toho sednul na zadek .. to ne. Když jsem přesedlal s manželkou z půjčeného X8 na svou starou KQ 700, myslel jsem , že nám urve zadky . On ten motor tak špatnej asi nebude , ale prostě musí hejbat s tou strašnou váhou stroje a to musí být někde znát.
Co jsem ale majitelem tohoto stroje , začínám mu přicházet na chuť. Co mi taky jiného zbývá , že . Nikdy to určitě nebude odjištěná bomba pod zadkem, ale na co? Zvuk má krásnej , hlavně na volnoběh. Když pak jedu 70/hod a hučí kola a převodovka , zas taková pastva pro uši to není.Projel jsem se po krásné lesní cestě bez přilby abych si poslechl , jeké zvuky ze stroje opravdu vycházejí . je to něco jako symfonie od Vivaldiho. To ta 20 let stará pracovní přilba dělá asi svoje. Jak krásně startuje, já vím , je to přece standart . No ale co si cením nejvíc, má pro mě fantastickej průbeh výkonu. Bere krásně od spoda , a není ho potřeba nějak moc vytáčet. Většina provozu se odehrává na 1/3 - 1/2 polohy plynu. Zkoušel jsem to i na plný , ale tam už se toho moc neděje( teda asi kromě spotřeby), nevadí - hlavně že se to děje dole. Vypadá to i příjemnější na tahání, třeba vozíku z nějaké žmole. Jak se ten motor jen trošku roztočí , vypadá že mu už nic neklade odpor , s jakou lehkostí se točí.
Rozhodně doporučuji nepropadat síle motoru a používat L. Šetří to moc řemen a převodovku !
Najeto celkem 500 km a stroj je v servisu na garančce. Já vím , že to nejsou žádné kilometry , ale uvádím jen realitu. Žádný problém.
Tak uteklo dalšího 1/2 roku a mám celkem cca 1000 km.
Vím že je to málo, ale taková je realita. Jezdím na tom několikrát týdně , ale jen pár km. Tak to moc nepřibývá.
Hlásím 0 závad a neustálou a zvyšující se spokojenost. Co to vydrží nevím , bavme se o tom že to všechno funguje jak má.Tak tomu teď je. Jsem opravdu rád, že jsem si vybral tento stroj, netvrdím , že by nemohl mít na přídi jiné logo a být vyroben z nezničitelných materiálů. Rozhodně bych ale chtěl , aby byl také tak krásný , 2 válcová 800 a takováto dlouhá a těžká potvora. Mě to prostě 100% vyhovuje.
Už jsem to tady možná psal , chápu kluky , co s tím chtějí prasit o výkendech po lesích a tratích. Tam ta délka a váha fakt překáží.
Pro mne je to ovšem plus. Jsem tímto strojem opravdu ve všech směrech nadšen, ale abych byl úplně objektivní , pokusím se najít nějaké chyby. U některých se pobavíte.
Posral se mi přední diferenciál. Je to tady, do teď jsem to nepotřeboval , ale jedu po mokré louce kde možná hrozí zapadnutí a tak chci řadit 4x4 a uzávěrku. Všechno poctivě , jako vždycky, za klidu a hejbu u toho řídítky jako debil.
4x4 Ok , ale uzavřít to nejde. Říkám si a je to tady, u žádné z mých předešlých kolek se mi nijak nepodařilo diferák rozbít, ani nikomu z mého okolí na žádném stroji, tak fakt nevím jak to vypadá. Prostě všechno mi funguje a uzávěra v prdel.. Tak , budu muset volat prodejci , řešit záruku , kterou mi stejně neuznají, protože ,to že budu tvrdit že jsem se k tomu vždy choval v rukavičkách a stejně toho nejvíc najezdil po silnici , tvrdí i ti všichni gauneři , co si rozštípaly diferáky někde v bažině .
Doma to umeju , dám na zvedák a zkouším znova. Nic. Ve vzduchu volně protáčím koly , 4x4 zapadá , uzávěrka nic.
Koukám do zimních rukávů na přepínač a ejhle. Ono se zatlačí tlačítko a zapne se 4x4 , pak se překlopí ta páčka , ale pak se ještě musí zapnou další tlačítko , kterým se to uzavře. A to já neudělal. Zvyk z Kinga, tam se to překlopením uzavřelo. Tak že nic, diferák funguje. Kámen ze srdce spadnul.
Další, za 1000 km se mi asi 2x - 3xstalo , že při přeřazení rychlosti to prostě chcíplo. Hned to zase chytlo, nevím co to je.
Další, horlivý mechanik mi při 500 km garančce začal seřizovat řízení , že prý to někam táhlo. Nevšimnul jsem si. Zato teď to sakra cítím. On hrozně záleží na silnici na které se jede. Možná je u servisu vypouklá a pak to opradu někam trošku tahá, nemyslel to určitě špatně. Já jel ale i po dálnici a pořád to rovně nejede. Oprava jednoduchá, jen nevím jestli to vydržím do další garančky, nebo to toho zasahovat sám , což nechci.
Další, přepadová hadička expanzní nádoby chladící kapaliny byla příliš nízko vyvedená. Cákalo to ven a pomalu ubývala. Oprava 5 sekund.
Další, když jsem ležel při montáži spodních plechů pod kolkou , všimnul jsem si , že je kolem výpustného šroubu motorového oleje dost orosenej flek. Předpokládám opět následek servisu. Předpokládám , že byla pod šroubem použita původní těsnící podložka - vymačkaná. Pokud tomu tak je , divím se , že v servisu neznají postup , jak původní podložku regenerovat , aby to tak hnusně nerosilo. No a to je vše. Nesmyslné prkotiny , které pro mě žádnými závadami nejsou.
Obecné | |
---|---|
Čtyřkolku mám | Nový |
Pořizovací cena | 205000 |
Moje závady | |
nebylo kdy , pár najetých km. | |
Silné stránky | |
Rozhodně podvozek ,pohodlí pro 2, dále vzhled , motor, variátor a zpracování. Suprová je ta motorová brzda. | |
Slabé stránky | |
Nepříjemě svítící diplej v noci. Brzdy žádná sláva , ale díky motorové brzdě je je stejně skoro nepoužívám. Závodit na tom nemíním. I u verze De Luxe zůstal plast pod motorem a ten mi připadá dost křehký. Motor a výfuk krásně topí do zadku , ale mám obavy , že to bude v létě peklo. Takto se ovšem bouhužel chovají skoro všechny 4kolky 2V. | |
Motor | |
Brzdy | 5/10 |
Průběh výkonu | 8/10 |
Přenos vibrací | 8/10 |
Převodovka | 5/10 |
Mechanická hlučnost | 5/10 |
Zvuk | 8/10 |
Spolehlivost | 10/10 |
Spotřeba paliva l/100km | 10 |
Variátor | 10/10 |
Spotřeba oleje l/1000km | 0 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 10/10 |
Těsnost tlumičů | 10/10 |
Tuhost rámu | 8/10 |
Jízda | |
Cestování | 10/10 |
Terén | 10/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 10/10 |
Ceny servisu | 10/10 |
Servisní síť | 10/10 |
Dostupnost dílů | 10/10 |
Nabídka doplňků | 8/10 |
Servisní intervaly | 2/10 |
Terén | |
Brodivost | 5/10 |
Výška sedla | 10/10 |
Ochrana motoru | 5/10 |
Ochrana jezdce | 10/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 10/10 |
Pohodlí spolujezdce | 10/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 6/10 |
Ochrana jezdce | 10/10 |
Ochrana spolujezdce | 10/10 |
Světla | 7/10 |
Dojezd na nádrž | až 200 km |
Uživatel:casper, Vytvořeno: 21. Září
Uživatel:bulda, Vytvořeno: 28. Prosinec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:francoise, Vytvořeno: 24. Červenec
Uživatel:Tommi_82, Vytvořeno: 23. Červen
Uživatel:Svojza, Vytvořeno: 4. Prosinec
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Duben
Uživatel:hejda11, Vytvořeno: 16. Říjen
Uživatel:Dutch500, Vytvořeno: 11. Únor
Uživatel:Jarin4X4, Vytvořeno: 28. Únor
Uživatel:Gregi, Vytvořeno: 5. Srpen
Uživatel:Reski, Vytvořeno: 3. Leden
Uživatel:PeeKay, Vytvořeno: 9. Prosinec
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.23s