Rudie Denissen opět šlápnul do pedálu MudFestu, po minulém ročníku za pomoci válčících zemědělců se i letos prokousal do zdárného konce a naplánoval luxusní bahenní show. Své kontakty propojil i se sportovními kluby a areál přivádí zpět k životu. Pro bahno-fetišisty se vybagruje spousta bahenních koryt a korýtek. Moře bahna a průtoky špinavé vody nás nalákaly natolik, že jsme zpunktovali malé
bahenní orgie po Česku. Taková přednominace na festival:
Během jednodenních koupelí v rašeliništích bahnitých se mi pod zadkem vystřídaly značky významných jmen. Byla to taková nominace na Festival, každá má pod kapotou jiný motor, každá byla obuta do jiných gum, avšak v něčem byly stejné. Žádné chození po špičkách, pěkně po sání do bahna. Testem propluly značky:
Yamaha,
Arctic Cat,
SMC,
Journeymann,
Polaris,
Can Am.
Jako nejlépe připravená 4kolka pro bahnivou stopu se hned od prvního setkání jevila
Artic Cat 1000, která měla zvláštní úpravy pro rochnění. Tyto úpravy se nedaly přehlédnout, a ve vodě po sedlo se na této 4kolce plulo jako na tankeru. Žádná vlnka tohoto obra nerozhodila. O to víc jsem si s obrem nerozuměla na suchých přejezdech. Jeho zvednutí, šnorchl i chladič na mě během jízdy působili houpavě. Co malý náklon, to jsem se bála, že se 4kolka překotí. Toto zdání bylo ale jen pocitové, 4kolka seděla docela přijatelně.
Druhý a snad absolutně nejlepší neupravovaný potápěč tohoto dne byla
Yamaha Grizzly. Tato 4kolka byla v základu, pro bahnivé koupele na ní nebylo upraveno zhola nic. Sériovka omlácená několikaletým ježděním, nám dokázala, že Yamaha umí dělat kvalitní stroje. Snad se dá říct, že i blbuvzdorné. Lehký, ovladatelný Grizzly byl pasován na
nekompromisní potápku. Ve vodě jsem se nemusela bát prudších pohybů, o sílu motoru jsem se taky nemusela starat, až na výjezdy z kaluží, tam měl samozřejmě Arctic Cat na vrch.
Jumbo, mrštná žába! Během ježdění jsem si užívala hravosti a pohodlnosti tohoto stroje. V bahništích se chovala poslušně, jedná se o výkonově dostačující 4kolku. Velká kola s sebou přinesla dobrou průchodnost a
BigHorny to korunovaly. Jen se musíte připravit na občasné přetahování se řízením. Během zátěžového testu se projevily i dětské nemoci v podobě nepoužitelné centrální brzdy, která se po zatažení zakousne a jen tak se nepustí. Když přihlédnu k minimální spotřebě benzínu, jeví se tato žába jako dostačující kompromis do terénu. Její univerzálnost vyzkoušel na vlastní kůži
Dan Pejzl ve Strike Sport Motoráj Maratonu v Rumunsku, který v tomto závodě sedlal SMC
Jumbo 720R, se kterým dojel celkově druhý. Jumbo bych na Festivalu vytáhla do
závodů obratnosti, bahno jí taky chutná, jenže tento stroj v základní verzi neni připraven na nejextrémnější potápění.
Polaris Razer byl oproti 4kolkám pomalejší, najížděl si jinou stopu a vodním kanálům se takřka vyhýbal, což bylo pochopitelné. Ale ve výjezdech jako by se jeho prostorový deficit vytratil a autíčko jako by bylo ve svém živlu.
Pohledově se jednalo o nejelegantnější mašinu dne.
Mud vlastnosti
Dinli Centhor 800 long: V bahně si dlouhá kolka počínala obratně, až na cákající bahno, které z části zasahovalo na ruce spolujezdce, který se držel za nakroucená držadla. Její nižší sání nenahrávalo vodní koupeli v samém závěru dne a 4kolka se takřka utopila. Centhor byl posledním odpadlíkem dnešního zátěžového testu, kterým nás provedl Quad časopis za řídítky Dana Pejzla.
Co třeba tuto 4kolku přihlásit do
tahání břemen.
Jako kandidát na MudFestival, se kandidovala stařičká Yamaha a bezkompromisátor Arctic Cat! .
Pozvánka na MudFestival, 3. září 2011:
Program Mud Festivalu:
Pátek:
16:00 - 18:00 - Příjezd
Sobota:
08:00 - 09:00- Registrace, přejímka a kontrola papíru
09:05 - Řidič setkání (všichni účastníci!)
09:20 - 09:40 - Školení na písku trati (všechny třídy)
09:45 – 10:05 - Cross trénink na dráze (všechny třídy)
10:05 - 12:00 - Volné tréningy
10:00 - 12:00 - Tahání soutěže
12:00 - 12:30 - Oběd / servis
12:30 - 13:45 - Paralelní-Race
13:50 - 15:20 - Quad-Cross
15:30 - Bahenní soutěže
Následně -Slavnostním vyhlášení
Po obřadu, volné jízdy, je možné přejít vlak do 19:00 hodin!
Co všechno zahrnuje Festival:
Kromě vzrušujícího závodního programu pro celou rodinu program zahrnuje různé soutěže, paralelní závody, soutěž o to kdo má nejsilnější quad, volné ježdění, stánky s haldou příslušenství…
Pro mladší fanoušky:
Pro děti na Quadech je tu výcvik řízení ve spolupráci s Regionální bezpečností silničního provozu, pod dohledem- Schwerin e. V.
Skákací hrad
Pro velké fanoušky:
Sexy Quadwash
Párty s DJ a speciálními hosty
Slavnostní vyhlášení závodníků na jevišti
Startovné 30 Euro, diváci 3 Euro