QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Cesta mezi tři moře Izraele - balení

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Datum: 22.01.2014 | Zobrazeno: 7674×

Cesta mezi tři moře Izraele - balení Cesta, stopa, přesun, prostě složitě řečeno předem definovaný výsek zemského povrchu, určený pro cestu z bivaku do bivaku. Těch cest, které nás čekají je vlastně nespočetně mnoho, každý den má svou novou cestu, každá je jiná a každá je jedinečná. Podle toho, kterou částí Izraele naše cesta bude procházet se nám bude měnit charakter krajiny, povrch i struktura. Ještě než jsme zaklapnuli kontejner, Saar nám nastínil trasu cesty.


Kapitoly článku

  1. Balení
  2. Popis trasy
  3. Kompletní fotogalerie

Itinerář budeme dle počasí měnit, ale to je zatím úplně jiný příběh. Zatím víme stoprocentně, že 9.2. vražedně ráno přistaneme na letišti v Tel Avivu, kde se vypotácíme k vlaku, který nás doveze do Haify, kde na nás budou čekat čtyřkolky - ještě zabalené a zaplombované v kontejneru. Tady nás čeká méně zábavná část expedice, odplombování čtyřkolek je díky byrokracii velmi složité a na celních úřadech strávíme celý den. Razítka, papíry, dohady, doklady…. Až poté vyjedeme se čtyřkolkami ze skladu. Druhý den se naše trasa mapuje směr Carmel až do cvičiště místní armády v Elyakimu. Další kilometry namotáme směr Ramot Menashe a Nazareth, poté budeme pokračovat směr Galilejské jezero. Další zastávka během naší expedice bude jisto jistě vyhlídka Kohav HaYarden, poté se přesuneme k Mrtvému moři, pokračování přes poušť Negev. Dalších pár dní strávíme v poušti, kde nás čekají technické pasáže a projedeme druhým nejsušším místem světa Arava… Další zastávky se budou odvíjet dle již zmiňovaného počasí, ale také dle toho jak naše deseti členná expedice bude pružná a co si v tak velkém počtu jezdců budeme moci dovolit.

Nezapomeňte si přibalit:

Ještě než jsme se uchýlili k samotnému balení, museli jsme se domluvit kdo co vezme, přece jen se nejedná o klasickou expedici a to co nebudeme mít sebou v Izraeli jen s těží seženeme a když to seženeme bude to trojnásobně nadhodnocené. V naší partě jedou jak sportovní tak i užitkové čtyřkolky, jenže je zádrhel ve značkách, ač nám tu převládají Canamy jedou s námi i čtyřkolky Goes, Yamahy a jedna osamocená Honda. Co kus to jiný model, tudíž nám tu připadá problém co si vlastně zabalíme. Jako první nám Saar pomocí emailu zaslal malé vodítko co si kdo vezme, poté jsme se s jezdci domlouvali po telefonech a sociálních sítích, kdo co bere.
U mně tomu byla volba náhradních dílů na Goese, na expedici jedeme na dvou modelových řadách - Goes 625i Limited Edition, kraťas i dlouhán jsou si podobní, takže nám odpadá dablování věcí. Po krátkých dohadech jsme se všichni domluvili co kdo poveze do Izraele, poté jsme přistoupili k tomu nejtěžšímu kroku a tomu pro nás byla nakládka čtyřkolek. Těch hodin u papírů a nákresů jak se naskládáme do kontajneru, jak se tam narveme a jestli pojedeme v patrech nebo na stojáka. Ale nakonec se povedlo a nastal den D.

Zabalit, rozloučit a jde se do kontejneru:

Kamion, kontejner, čtyřkolka. Běžná slova, která označují obyčejné dopravní prostředky, no tedy snad až na to slovo čtyřkolka. Nebudeme tu polemizovat, ale když jsme seděli u nákresů nikdo z nás nebyl moc moudrý a opravdu po pravdě jsme si nedávali moc šancí, že se do kontejneru vejdeme, a když se v počtu 10 čtyřkolek z toho 7 ks 4x4 nacpeme, tak budeme rozložení na prvočinitele.
  • Osudný mejl odstartoval nakládací manévry: Potvrzuji termín nakládky dne 17.1.2014 v 9.00 na adrese Areál autodopravy Havránek, Svémyslice 40. Kontejner bude přistaven v 9.30 a na nakládku máme 6 hodin.
Tento email dorazil necelý týden před nakládkou, takže se nedivte, že jsme ještě na mašinách trochu pracovali. U nás na Goesech tomu byly jen kosmetické úpravy, tady jsme jen ladili držáky na kanystry vody a benzínu plus bagáž. Za to Richardova kamna byla ještě rozložena na rám a jako by se snad ani za pár dní neodlétalo. Ani Charlie nebyl s Raptorem připraven komplet, i ten musel mašinu vyzvednout ze servisu teprve dva dny před nakládkou. Vše se stihnulo a 17.1.2014 jsme všichni svorně čekali na příjezd kamionu s kontejnerem. Areál autodopravy Havránek jsme zvolili kvůli nakládací plošině, abychom nemuseli čtyřkolky zvedat do několikametrové výšky. Přece jen už jsme měli odpojené baterky, vypuštěné oleje spolu s benzínem. Kamion přijel včas, nacouval k plošině a tradá pánové jde se nakládat.
Už na první pohled nám bylo jasné, že budeme muset jako první naložit ty nejobjemnější mašiny. Vždy jedna velká do leva a naproti ní jedna menší. Jako první testovací kus jsme vyzvedli Can Am a oproti němu jsme ukurtovali - Yamahu Raptora 700. Zprvu nám jedno přikurtování jedné čtyřkolky trvalo 40 minut, poté už jsme se sehráli a jedno kompletní naložení nám trvalo sakum prásk 30 minut. Sice okolo nakládky lítalo pár peprnějších slov, sem tam letěla z kontejneru nějaká ta kurta, ale i tak nás po celou dobu neopouštěl humor. Při naložení šesté čtyřkolky nám venku zbývaly jen dvě sportky a dva traktory s kompletní expediční výbavou. Tady už se musela sundávat kola, ale co, s tím jsme počítali. No a finále bylo nejjednodušší, dvě sportky do svíce a hotovo. Do zadní části kontejneru jsme naházeli bagáž, do volných skulin se balilo oblečení, nářadí, spacáky, pršáky, držáky, rampy, výfuk který jsme museli sundat Richardovo speciálu (abychom mu jej nezničili, ve svíci nám výfuk přesahoval přes rám)…. Atd. Vše bylo důkladně zafrešované. Ptáte li se proč jsme ty balíčky zafrešovali jako „kokainové“ zboží? Je tu jednoduchá odpověď, přece jen bude v kontejneru 10 strojů, které mají v nádrži zbytky benzínu a ten se bude linout celým prostorem po celé 3 týdny přepravování kontejneru.
Na celnici nás upozornili, abychom si do zavazadel nebalili potraviny, oleje, hořlavé materiály, jako jsou bomby do vařičů a podobně. Hlavní bylo dodat na celnici kompletní prohlášení o mašinách spolu s tunou papírů, které do finále vydaly na celý šanon. Tuto práci si na starosti vzala Saarova manželka Jitka, která na legalizaci mašin do Izraele pracovala celý měsíc, a i při nakládce se starala o to, aby náš kontejner prošel proclením v pořádku. Za to jí patří velké poděkování, protože to obvolávání úřadů a nekonečné papírovaní bylo opravdu únavné a úmorné.
  • A nyní už nám kontajner putuje někde mezi: Mělníkem - Hamburkem - Haifou.

Sponzoři akce:

www.atv-goes.cz, Quadmania, GripTV, časopos Quad, Big Shock, Drift, Adventuremenu, Mogul, Oneal, Gearne, Bezpecne-na-motorce.cz, Quad Club, MSR, SportGroupCZ, Ogio, Aquapalac Čestlice...

Pokračování článku: Popis trasy

Kapitoly článku

  1. Balení
  2. Popis trasy
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.17 Známkováno: 6x

Další cestopisy z Izrael

Expedice Izrael 2014 - už nikdy více nebo kdykoli znovu?

17.04.2014, Cestopisy
Tak o čem vlastně psát, když už toho bylo tolik prozrazeno. Asi zkusím napsat něco hlavně za sebe, tak jak jsem si to pr...

Izrael ve videu

12.03.2014, Cestopisy
Říká se, že vzpomínky z expedic ožívají i u videí, a je tomu tak. Už víc než týden jsme z Expedice Izrael v teple domova...

Cesta mezi tři moře Izraele - dolítáno

22.02.2014, Cestopisy
Jeruzalém je, co do rozlohy a počtu obyvatel, největší město Izraele. Ve skutečnosti je to stejná špinavá díra jako větš...


Nepřehlédněte

Kalendář akcí

  Prosinec 2024  
PoÚtStČtSoNe
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.20s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce