Malé ohlednutí za rokem
2011. Nejdříve to nejdůležitější: velká gratulace všem majitelům vozidel Polaris bez, kterých by nebylo dalších smělých plánů. Technického
vývoje nových technologií, modelů a trendů určující směřování tohoto segmentu. Právě zažíváme zmiňovaný začátek OFF ROAD Revoluce.
Ale jak k ní došlo
Velký podíl na tom má vznik nové kategorie vozidel
SxS, která vznikla v hlavách Polaris konstruktérů a, která se prosadila ve světě. A byl to opět Polaris kdo přišel první jak s pracovní verzí tohoto vozidla ( řada Ranger ) tak i s verzí volnočasovou (
řada RZR ). "Zbytek světa se veze v závěsu."
Produktová řada se dá rozdělit na tvrdé pracanty, ale s nejjemnějším svezením v segmentu, jako je řada čtyřkolek
Sportsman a zmiňovaná řada
Ranger tak na ostrý výkon nejrychlejších SxS řady RZR. V obou odvětvích je patrná dominance značky Polaris.
Pár čísel o nárůstech prodeje v celosvětovém měřítku :
- řada Ranger nárůst o 27%
- řada RZR nárůst o 35%
- řada Sportsman nárůst o 5%.
Což v době doznívající krize jsou zajimavá čísla, ale jak se k nim dospělo:
Ranger XP 700 byl první a do sériové výroby zařazen v roce 2007. V roce 2011 se postupně rozrostla řada Ranger na ty v plné velikosti
Ranger XP 800 4x4, Ranger HD 800, Ranger 900 Diesel 4x4, Ranger 800 6x6 na ty ve střední velikosti Ranger 400 4x4, Ranger EV (
elektromotor) a pro více pasažérů
Ranger Crew 800, Ranger Crew 900 Diesel a Ranger Crew 500.
V roce
2006 modely Sportsman
800 a
500 dostaly novou tvář a značné vylepšení podvozku/motoru. Tím se do jisté míry začal proces nerozlišování mezi prémiovou čtyřkolkou a čtyřkolkou velké užitné hodnoty. Do roku
2011 se řada Sportsman rozrostla o další modely a tím vznikla jedinečná ucelená řada těchto terénních vozidel.
Premium: Sportsman XP 850 a 550, Sporstman 800, 800 6x6, 500 a 400, Tour: Sportsman 850 , 550, 500 Touring, Užitné: Sportsman X2 550,
U všech těchto modelů došlo k modernizaci v úložných prostorech, které jsou větší o
21%, zvětšil se i úhel nájezdu, šíře zadní pneumatiky se zvětšila na 11"
kromě modelu 500 a 400, kde zůstává šíře 10". Všechny modernizované změny vyšly z požadavků zákazníků.
Níže nám zástupci Polaris CZ rozeberali každý model jednotlivě:
- Sportsman XP 850 EPS Forest 4x4
Prémiová čtyřkolka stvořená pro extrémní výkony. Nově ještě vyšší výkon díky osvědčenému dvouválcovému motoru
850 Twin EFI High Output s elektronickým vstřikováním o objemu 850 ccm s ventilovým rozvodem SOHC a se dvěma vyvažovacími hřídeli. Posilovač řízení ve standardní výbavě. Pneumatiky Maxxis na hliníkových discích. Integrovaný naviják Polaris 2500 lb. Výkon 80 HP je nejvyšším výkonem ve své třídě. Nárůst akcelerace u modelů 2012 je 20 %. Všechny modely 2012 má vylepšenou konstrukci většího přívodu vzduchu a škrtící klapky jsou rozšířené na 42 mm a jsou integrované. Konstrukčně vylepšené ADC. Určitou změnou prošla i trojúhelníková ramena, kde se nově použila metoda "
Drawn Over Mandrel (
DOM) metoda otočné trubky (
nový postup řízený vnitřního průměru trubky ), s tím přišlo i vylepšení pouzder ramen. Největší změnou je přepracovaný systému sání, který pomáhá k jedinečnému dynamickému výkonu. S tím došlo i na změny na škrtící klapce a hlavy válců. Barva metalická bronze mist - bronzová mlha
- Sportsman 850 EPS Touring 4x4
Nejkomfortnější dvojmístná čtyřkolka. Veškeré vylepšení stejné jako u modelu Sportsman XP 850, navíc nezávislé odpružené sedadlo spolujezdce.
Barva perleťová bílá.
- Sportsman 800 EFI Forest 4x4
Tato neprávem mírně zastíněná čtyřkolka modelem řady XP má co nabídnout náročnému uživateli. Nejvyšší užitná hodnota a nejvyšší výkon ve své třídě. Dvouválcový motor o obsahu
760 ccm s elektronickým vstřikováním nabízí velmi muziky na nízkou cenu. Ve standardu najdeme přední úložný box a integrovaný naviják. Nabízí se v barvě zelené. Sportsman 800 EFI se nabízí i v modifikaci 6x6 jako jediný na světě. Tento hodně tvrdý pracant má vše jako krátká verze jen má navíc druhou zadní nápravu s neuvěřitelnou nosností 750 kg na jednu nápravu a velkou sklápěcí korbu. Oblíbený model západních armád včetně té české.
- Sportsman 500 H.O. Forest 4x4
Tato nesmrtelná legenda řady Sportsman je stále vyhledávaným oblíbeným modelem pro svoji jednoduchost a spolehlivost. Model Forest navíc dodáván s integrovaným navijákem a předním úložným kufrem. Nejen pro to je to světově nejprodávanější čtyřkolka s pohonem 4x4 a s automatickým řazením. Nabízí se v barvě zelená, žlutá, červená.
Řada RZR
Vše začalo v roce 2007, kdy Polaris dal světu první vozidlo, které vytvořilo novou kategorii volnočasových SxS. Model RZR jehož šíře je 125 cm tak jako u většiny čtyřkolek. Během čtyř let se řada těchto vozidel vyvinula do ucelené nabídky těchto sportovně-rekreačních vozidel dalšími modely v roce
2009 RZR-S - sportovnější verze RZR, v roce 2010 o RZR 4 - čtyřmístné vozidlo, v roce 2011 RZR XP900 závodní speciál s unikátním podvozkem. A i modelová řada 2012 má svůj nový přírůstek v podobě modelu RZR 570 s ambicí vozidla s největší užitnou hodnotou. Všechny modely nadcházejícího roku zaznamenala mnoho rozličných vylepšení. Např. madlo spolujezdce s nehlučnou konstrukcí, o
33% silnější spodní ochranná deska, ergonomičnější zpracování interiéru, nový filtr palivového čerpadla, zdokonalené vodotěsné těsnění přihrádky palubní desky..
Novinka 2012, stejná šířka jako čtyřkolka (
125cm), nízké těžiště, stejný zdvih kol jako u modelu RZR, stejná světlá výška. Průjezdnost terénem jako kterákoliv čtyřkolka s komfortem kokpitu s volantem. Motor
ProStar 570 - druhé vozidlo s motorem z rodiny ProStar (
první RZR XP 900) ,jedná se o vysokootáčkový motor jednoválcové verze motoru ProStar 900 s výkonem 45 HP, ventilový rozvod DOHC, výkonná převodovka. RZR 570 je praktické vozidlo se snadným servisním přístupem. Plocha korby s vysokými bočnicemi a s body pro upínání nákladů. Dno korby je vyjímatelné a to umožňuje snadný přístup k motoru a k vzduchovému filtru. Sání motoru a oddech variátoru jako u RZR XP900.
Oblíbený model pro svoje univerzální rozpětí od sportovní jízdy (vítěz seriálu Offroad maratonů 2009 a 2010 ) až po pohodovou jízdu městem díky zadnímu diferenciálu s uzávěrkou. Motor o obsahu 800 ccm s výkonem
58 HP dává dostatečný pocit volnosti a rychlosti. Tlumiče Fox Podium X oceníte při jízdě terénem. Pneumatiky Maxxis Bighorn na černých litých discích v základu.
Jedinečný extrémní výkon pro 4 jezdce. Vozidlo je vybaveno posilovačem řízení, předním a zadním stabilizátorem. Obsah
motoru 800 ccm. Zadní diferenciál s uzávěrkou ovládaný elektronicky. Homologováno pro čtyři osoby.
Kdo chce závodit má jedinečnou možnost. Ostrý sportovní speciál. Model 2012 i v civilní verzi se zadním diferenciálem s uzávěrkou a posilovačem řízení. Přední světlomety - kombinace výbojky a led světel s EU homologací. Nové tlumiče
Fox Podium X 2,0 s nastavitelným předpětím bez potřeby použítí nářadí. Modernizace přední geometrie zavěšení kol má za následek ještě snazší zatáčení na tvrdém podkladu. Motor ProStar 900 o výkonu 88 HP.
Vítěz seriálu Offroadmaraton 2011 .