Tým
Polaris/Xtreme Plus již dříve testoval vozidlo
RZR XP900 a účastnil se různých soutěží, podařilo se mu také uspět a vyhrát off-road závod z Dakarské serie v Rusku v červenci 2011
Ale Dakar je zdaleka jiný příběh, délka závodu přesahující
9 000 km skrze země jihoamerického kontinentu. 469 účastníků muselo odolávat dramatickým změnám terénu a extrémním podmínkám místního podnebí. Samotní pořadatelé závodu hodnotí závod roku
2012 za jeden z neobtížnějších v posledních mnoha letech. Team Polaris/Xtreme Plus přihlásil zkušeného francouzského jezdce „
Williama Alcaraze“ startujícího s
číslem 374, který má bohaté zkušenosti z dřívější doby na pozici jak jezdce, tak navigátora, což mělo významný podíl pro dosažení výborného výsledku a dojezdu do cíle v Peru!
Po dvou týdnech tvrdého závodění RZR XP ukazuje, že i když je nováčkem ve startovním poli dokáže pracovat v extrémních podmínkách při plném zatížení bez technických závad nebo jiných problémů. Navíc se podařilo
RZR XP se startovním číslem 374 zvítězit ve dvou různých kategoriích: T3 a sólo. V jedné z nejdelších etap bylo zaznamenáno umístění v celkovém pořadí v první třicítce všech závodníků. V závěrečném součtu celkového pořadí obsadil
Alcaraz čtyřicátou druhou příčku v konkurenci všech speciálních závodních automobilů a to je určitě významný úspěch jak pro jezdce, tak pro Xtreme Plus Team a skvělé vozidlo RZR XP900. Ostatní vozidla v kategorii pokud dojela tak se umístila hluboko v závodním poli.
V jednom rozhovoru Alcaraz řekl: „P
řed startem závodu z Puerto Plata, byl můj stroj RZR XP900 předmětem úsměvných narážek dalších závodníků, ale s odstupem času budil v jejich tvářích respekt“. S uznáním hodnotí že maximální dosažená rychlost stroje v rychlých pasážích nepatřila mezi nej, ale o to lepší zážitek a vylepšování výsledků přichází se strojem RZR v technických pasážích tratě. Alcaraz se stále držel ve všech etapách v
50ti nejlepších časech. Téměř bez nutnosti servisních zákroků. Nezbytná byla pouze výměna pneumatik v celém průběhu a
PVT řemenu ke konci závodu, ale nic nebylo nutné řešit v průběhu jednotlivých etap. Alcaraz si pochvaluje výborné fungování celého servisního zázemí a říká, že se jedná o významný výsledek v tomto extrémním závodě jak pro POLARIS a jeho RZR XP900 tak pro tým Xtreme Plus a zcela určitě i pro jeho osobu.
Polaris/Xtreme Plus ukázal že RZR XP je oprávněným uchazečem o přední místa v kategorii T3 jeho výhody se ukazují hlavně v technických pasážích.
Marco Piana, manažer stáje Polaris/Xtreme Plus prohlašuje, že je pouze otázkou času, kdy se řidiči podstatně těžších a dražších speciálů z kategorie automobilů odeberou směrem k RZR.
Jen k připomenutí. V loňském ročníku seriálu závodů Mistrovství České republiky Off-Road Maraton dosáhl Polaris Tým na první příčku právě s vozidlem
Polaris RZR XP900.