QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Gladiator 720 Sport - česká premiéra

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Foto: Eduard Šlampa | Datum: 25.09.2013 | Zobrazeno: 7307×

 Gladiator 720 Sport - česká premiéra Na závodech MČR v trialu se objevila letošní úplná novinka, Gladiator 720 Sport, který se brzy objeví i v našem redakčním testu. Hned po závodě, ve kterém se novinka premiérově představila, jsem se na pár otázek ohledně nového Glada zeptala Edy, ředitele Journeymanu a toho času také jezdce.


Kapitoly článku

  1. Rozhovor
  2. Kompletní fotogalerie

Edo, co to, že jsi se tady v Benešově objevil ?
Důvodů je víc, každopádně, mám to sem doslova přes kopec, za druhé už jsem několikrát klukům z trialu přislíbil jakožto zástupce hlavního sponzora účast a hlavně jsem chtěl konečně pořádně vyzkoušet novinku v naší nabídce, prvního sportovně laděného Gladiatora. Toho zatím důkladně a úspěšně prověřil pouze Dan Pejzl v Rumunsku na letošním Strike Sport Motoráji, takže tady v Benešově to byla česká premiéra.

Novinka je od firmy SMC, konstrukčně vychází z Jumba 720R. Jaké jsou u sportovního modelu hlavní změny? A co název Gladiator?
Ano, celá “sportka” je v podstatě odvozená z Jumba 720, motor, plnění, brzdová soustava, konstrukce – to vše je de facto totožné, samozřejmě však s drobnými úpravami vzhledem ke zcela odlišnému designu a zaměření stroje. Co se podstatně změnilo, je odpružení u verze DeLuxe, dále je zde větší chladič, ventilátor, regulátor a spousta dalších drobných změn, které se ostatně změnily i u Jumba 720R. Hlavní změnou je ale samozřejmě kompletně jiný design, Gladiator 720 Sport je hlavně pro ty, kteří chtějí sice pracovní 4x4 kolku, ale v designu sportky. Gladiatorem jsme stroj nazvali z několika důvodů, ale hlavním bylo odlišit klasické Jumbo a nový model. Dalším důvodem je samozřejmě všeobecná znalost Gladiatorů a fakt, že sportovní model mezi Glady nemáme. Tak i proto.
Jak se ti na čtyřkolce jelo?
Stručně? Skvěle. Ono u mě je to těžké objektivně hodnotit, já už na klasickém Jumbu najel dost a to hlavně kvůli dobrým jízdním vlastnostem. Stroj mi velikostí, ovládáním a čitelností maximálně vyhovuje. Ani výkonově nestrádám, sedmistovka mi vyhovuje. I proto jsem si stroj vybral na trial a ukázalo se, že to volba byla správná.

V čem vidíš největší výhody? Ovladatelnost, rejd, tlumiče?
Výhody…SMC stroje mají všeobecně velmi snadnou manévrovatelnost, u tohoto nového modelu navíc nepřekáží žádné plasty, rámy, nárazníky. Koncák mi i “vytunil” pro potřeby trialu předek, kde jsme úplně dali pryč přední rám a naopak přihodili ochranu spodku, kterou jsme s drobnými úpravami použili z Jumba. Jo, ty výhody - určitě skvělé ovládání v těžkých trialových pasážích, výborný rejd. Co mě ale opravdu překvapilo, a to jsem myslel, že už mě nic nepřekvapí, tak to byla motorová brzda. Při zařazeném “eLku” při 4x4 jsem se v některých sjezdech téměř zastavil, což pro mě byla super věc. Někomu to třeba vyhovovat nemusí, ale v některých sjezdech jsem na brzdy moc šahat nechtěl a bez nich to tak úplně nešlo, takže tohle bylo úplně ideální. Tlumiče dobré, nastavené "univerzal", ale v trialu jsem ale neměl moc možností je důkladně vyzkoušet, to zase jindy. Takže shrnuto – výborný rejd, snadné ovládání a motorová brzda, to jsou věci, které jsem na trialu nejvíc ocenil.
Jak jsi spokojen s umístěnímJ?
No, stroj jel rozhodně líp než já. Ukázalo se, že kluci staví trial fakt precizně a bez zkušeností s projížděním skrz branky se to projet bez trestných bodů moc nedá, hodně bodů jsem zbytečně pobral svojí zbytečnou rychlostí a špatným odhadem. Veřím, že v Sedlčanech to bude lepší, i když výsledné 9. místo ze 16 bylo lepším, než jsem sám čekal. Každopádně Glada si pak vyzkoušel na trialu číslo 3 lídr kategorie do 550 ccm Miloš Dvořák a potvrdil, že by se se 720tkou rychle v trialu skamarádil.

Ještě jedna otázka na konec – co ten červenej blázinec?
Takhle to nazvali i kolegové, nicméně, po návratu z Rumunska byl Gladík dost oprýskaný, hlavně černá litá kola dostala dost zabrat, tak jsem přemýšlel co s nimi. Měnit jsem je nechtěl, aby zůstaly otlučené ale také ne. Nakonec vhledem k polepům a našim firemním barvám jsme s Koncákem vymysleli tuhle barevnou variantu, s grafikem doladili polepy a bylo to. A zatím se spíš líbí, takže možná na zakázku budou nějaké barevné varianty podobné této k dispozici.
Díky za rozhovor a uvidíme tedy ještě červeného Glada 720 Sport v akci?
Taky díky a ano, na posledním trialu v Sedlčanech plánuju zase pokácet pár branek.

Kapitoly článku

  1. Rozhovor
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.38 Známkováno: 8x

Články šampionátu MČR ATV Trial

Scrambler na Trialu

14.06.2013, Rozhovory
Scrambler na závody ano či ne?! Máme tu dva tábory, které stojí proti sobě, jedni říkají rozhodně ne, druzí zase proč by...

Trialování

23.05.2013, Rozhovory
Po nedávném rozhovoru o Trialu s jedním ze závodníků vám přinášíme další rozhovor o závodech plných trialových sekcí. Te...

Mezinárodní účast na Trialu

13.05.2013, Rozhovory
Jednou v sobotu se konal první letošní podnik trialů seriálu závodů ATV Trial Cup 2013. Pořadatelé využili prostor Klade...


Nepřehlédněte



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.46s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce