Edo, co to, že jsi se tady v Benešově objevil ?
Důvodů je víc, každopádně, mám to sem doslova přes kopec, za druhé už jsem několikrát klukům z trialu přislíbil jakožto zástupce hlavního sponzora účast a hlavně jsem chtěl konečně pořádně vyzkoušet novinku v naší nabídce, prvního sportovně laděného Gladiatora. Toho zatím důkladně a úspěšně prověřil pouze Dan Pejzl v Rumunsku na letošním Strike Sport Motoráji, takže tady v Benešově to byla česká premiéra.
Novinka je od firmy SMC, konstrukčně vychází z Jumba 720R. Jaké jsou u sportovního modelu hlavní změny? A co název Gladiator?
Ano, celá “sportka” je v podstatě odvozená z Jumba 720, motor, plnění, brzdová soustava, konstrukce – to vše je de facto totožné, samozřejmě však s drobnými úpravami vzhledem ke zcela odlišnému designu a zaměření stroje. Co se podstatně změnilo, je odpružení u verze DeLuxe, dále je zde větší chladič, ventilátor, regulátor a spousta dalších drobných změn, které se ostatně změnily i u Jumba 720R. Hlavní změnou je ale samozřejmě kompletně jiný design, Gladiator 720 Sport je hlavně pro ty, kteří chtějí sice pracovní 4x4 kolku, ale v designu sportky. Gladiatorem jsme stroj nazvali z několika důvodů, ale hlavním bylo odlišit klasické Jumbo a nový model. Dalším důvodem je samozřejmě všeobecná znalost Gladiatorů a fakt, že sportovní model mezi Glady nemáme. Tak i proto.
Jak se ti na čtyřkolce jelo?
Stručně? Skvěle. Ono u mě je to těžké objektivně hodnotit, já už na klasickém Jumbu najel dost a to hlavně kvůli dobrým jízdním vlastnostem. Stroj mi velikostí, ovládáním a čitelností maximálně vyhovuje. Ani výkonově nestrádám, sedmistovka mi vyhovuje. I proto jsem si stroj vybral na trial a ukázalo se, že to volba byla správná.
V čem vidíš největší výhody? Ovladatelnost, rejd, tlumiče?
Výhody…SMC stroje mají všeobecně velmi snadnou manévrovatelnost, u tohoto nového modelu navíc nepřekáží žádné plasty, rámy, nárazníky. Koncák mi i “vytunil” pro potřeby trialu předek, kde jsme úplně dali pryč přední rám a naopak přihodili ochranu spodku, kterou jsme s drobnými úpravami použili z Jumba. Jo, ty výhody - určitě skvělé ovládání v těžkých trialových pasážích, výborný rejd. Co mě ale opravdu překvapilo, a to jsem myslel, že už mě nic nepřekvapí, tak to byla motorová brzda. Při zařazeném “eLku” při 4x4 jsem se v některých sjezdech téměř zastavil, což pro mě byla super věc. Někomu to třeba vyhovovat nemusí, ale v některých sjezdech jsem na brzdy moc šahat nechtěl a bez nich to tak úplně nešlo, takže tohle bylo úplně ideální. Tlumiče dobré, nastavené "univerzal", ale v trialu jsem ale neměl moc možností je důkladně vyzkoušet, to zase jindy. Takže shrnuto – výborný rejd, snadné ovládání a motorová brzda, to jsou věci, které jsem na trialu nejvíc ocenil.
Jak jsi spokojen s umístěnímJ?
No, stroj jel rozhodně líp než já. Ukázalo se, že kluci staví trial fakt precizně a bez zkušeností s projížděním skrz branky se to projet bez trestných bodů moc nedá, hodně bodů jsem zbytečně pobral svojí zbytečnou rychlostí a špatným odhadem. Veřím, že v Sedlčanech to bude lepší, i když výsledné 9. místo ze 16 bylo lepším, než jsem sám čekal. Každopádně Glada si pak vyzkoušel na trialu číslo 3 lídr kategorie do 550 ccm Miloš Dvořák a potvrdil, že by se se 720tkou rychle v trialu skamarádil.
Ještě jedna otázka na konec – co ten červenej blázinec?
Takhle to nazvali i kolegové, nicméně, po návratu z Rumunska byl Gladík dost oprýskaný, hlavně černá litá kola dostala dost zabrat, tak jsem přemýšlel co s nimi. Měnit jsem je nechtěl, aby zůstaly otlučené ale také ne. Nakonec vhledem k polepům a našim firemním barvám jsme s Koncákem vymysleli tuhle barevnou variantu, s grafikem doladili polepy a bylo to. A zatím se spíš líbí, takže možná na zakázku budou nějaké barevné varianty podobné této k dispozici.
Díky za rozhovor a uvidíme tedy ještě červeného Glada 720 Sport v akci?
Taky díky a ano, na posledním trialu v Sedlčanech plánuju zase pokácet pár branek.