QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Andělé na IRC

Text: Ollie Roučková | Foto: Land75 | Datum: 08.01.2015 | Zobrazeno: 3331×

Andělé na IRC Celý IRC tým se pustil do příprav na jubilejní start, podnik s mezinárodní účastí v rámci příprav posílá do závodu několik pořadatelských aut. Nás zaujaly dvě Toyoty Land Cruiser HZJ78, které budou opět plnit úlohu sanitních vozidel na IR2015. Pojďme k rozhovoru s těmi, které vždy rádi uvidíme.


Kapitoly článku

  1. Rozhovor
  2. Kompletní fotogalerie

Rozhovor s Davidem Veselým:

Určitě se nejedná o sériové vozy?
Oproti sériovému modelu mají tato vozidla celou řadu úprav. Jedná se především o sanitní zástavbu umožňující transport až dvou ležících pacientů. Standardně jsou vozidla vybavena zátěžovým podvozkem, pevnostními nárazníky, navijákem, uzávěrkami diferenciálů, přídavnou nádrží na naftu, kryty podvozku, nezávislým topením, nádrží na vodu, navigací, satelitním telefonem a komunikačním zařízením.

Za 14 dní znovu vyrážíte směr Afrika na tvůj již 5 ročník Intercontinentalrally. Už od prvního ročníku se držíš stejného auta, nebo jsi obměnil model?
Od začátku používáme pro sanitní vozidla stejný model. HZJ78 nás vždy bez problému dovezla kam jsme potřebovali. Je to jedno z mála aut do opravdu náročného terénu.
Poslední přípravy na sanitkách vrcholí, jak se liší příprava sanitek na IRC oproti přípravám na tuzemské akce?
Dá se říct, že úplně ve všem. Během roku se dělají pouze pravidelné prohlídky. Před africkým závodem je vždy nutné celý vůz kompletně projít a preventivně vyměnit spousty dílů. Ložiska v nápravách, nové brzdy, oleje, filtry, spojkové sady, klínové řemeny popřípadě rozvody. Vše se musí raději vyměnit preventivně, aby vozidla fungovala po celou dobu závodu bez problémů. Za to všechno patří velký dík našim mechanikům Honzovi Zderčíkovi a Oldovi Slavotínkovi.

Často se stává, že odstartuješ poslední auto, a ty dojíždíš do cíle ještě dřív než motorkáři, čím to je?
K této situaci dochází poměrně výjimečně. Když už k tomu dojde tak z důvodu nějakého zásahu na trati kdy jsem nucen se rychle přesunout do bivaku. Většinou uzavírám celé startovní pole a dojíždím do bivaku jako poslední, když už na trati není žádný závodník.
Co všechno obnáší tvá pozice mezi organizátorským týmem?
Především plním funkci zdravotnického záchranáře. Mimo to se snažím být platným členem realizačního týmu a přiložit ruku tam kde je to zapotřebí.

Byl minulý ročník něčím zvláštní, co se týče pádů a zásahů?
Každý rok dojde k pádům a tím i k poranění závodníků, je to motoristický sport a to k němu patří. IR patří jak svoji délkou tak i svoji obtížností mezi velice náročné rallye, přesto na něm nedošlo k úrazu fatálními následky. Jednotlivé ročníky se od sebe příliš neliší.
Kdy odjíždíte na Rally a kdy se vracíte?
Do španělské Almerie se začneme přesunovat 20 ledna. Jedeme po vlastní ose, takže raději nějaký ten den k dobru. Termín návratu je do 22 února.

Kapitoly článku

  1. Rozhovor
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Články šampionátu Dálkové Rally

Příští rok na Dakar!

17.01.2015, Rozhovory
Dušan Randýsek začíná být jako meta k dosažení na blížící se Intercontinental Rally ve třídě buggy, kde po loňském roční...

S Pabiškou o Rally

14.11.2014, Rozhovory
Liberecký závodník David Pabiška už po osmé ukázal, že umí držet krok s těmi nejrychlejšími. David Pabiška se nyní připr...

Když se řekne Yamaha Diktátor

21.01.2013, Rozhovory
Pepa Macháček je jedním z předních strůjců Diktátora, předimenzovanou mrchu má v garáži i Václav Bazika, kterého už tak ...


Nepřehlédněte



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.40s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce