Do tohoto maximálního extrému se v tomto nultém ročníku odvážilo přihlásit
14 týmů z toho
10 týmu čtyřkolek a 4 týmy motorek. Připomeňme si základní údaje. Jednalo se závod dvojčlenných družstev. Družstvo tvořili dva závodníci a dvě čtyřkolky, součet obsahů čtyřkolek dělil týmy ještě do dvou kategorií:
do 1100ccm a
nad 1100 ccm. Čtyřkolky se při technické přejímce zaplombovaly na rámu a na řídítkách. Každý závodník dostal náramek a jako tým jeden čip časomíry, který se v depu pod kontrolou měnil podle střídání jezdců jednotlivých týmů a současně se tak i kontrolovaly plomby a neporušenost náramku. Střídání jezdců a i strojů bylo čistě
taktikou jednotlivých týmů.
Přihlášené týmy a jejich závodní týmy ( v závorce soutěžní čtyřkolky ) podle abecedy:
Asp Group ( Access Varior ),
Bieltor Resetex ATV racing team Polsko ( Suzuki LTR 400),
Emu Racing Team ( Emu Tractor ),
Eliasz Team Polsko ( Renegade 800 ),
Galaxy4bike ( Renegade 800 ),
Nika Polsko ( Suzuki LTR 400 ),
Kazana Team Polsko ( Renagade 800 ),
Polaris tým ( Sportsman XP 850 EPS a Sportsman XP 550 ) a
Žárová zinkovna ( Suzuki LTR 400 ).
Lákavé byly i ceny pro vítěze: 1. cena v kategorii nad 1100 ccm byl sportovní speciál Polaris
Outlaw 525 IRS a to byl možná i důvod proč tým ASP Group, který jel na
Accessech Warrior 450 ccm se dobrovolně přihlásil do kategorie vyšší kubatury . 2 cena
500 eur, 3 cena
200 eur. 1 cena v kategorii do 1100 ccm bylo
1000 eur zbytek cen kopírovalo kateorii nad 1100 ccm plus spousta darů od sponzorů.
Všem bylo jasné, že, kdo dojede tento extrém do cíle je vítěz.
V sobotu v 11 hodin proběhla rozprava a následovalo zaváděcí kolo připravené tratě. Trať byla necelé 4 km dlouhá a povětšinu
4 metry široká bez výraznějších záludností. Nutno dodat citlivě (pro závodníky i jejich stroje) postavená pro tak náročný závod a kdo zná „Sedlčany“ tak ví, že je to taková horská dráha s výjezdy, sjezdy, prudkými zatáčkami a vracečkami. Pro spoustu lidí by byla absolvovaná pouze s kinedrylem pod jazykem. Atraktivní je kotlina i pro diváky, kteří z prostoru tribuny viděli téměř 100%.
Ve 12 hodin byl odstartován tento nemající obdoby souboj s časem. Kdo očekával, že taktikou bude vlažný síly šetřící počátečný rozjezd byl překvapen, prakticky od začátku se jela plná palba jakoby si nikdo neuvědomovat, že bude kroužit až do nedělního poledne.
Z počátku byla trať suchá a tvrdá a po roztrhání startovního pole se usadil nad kotlinou prachový hřib, ale to je naprosto běžný stav pro čtyřkolkáře, kteří se hnali tímto závodem.
Prachový závoj vydržel skoro do soumraku a pak se snesl mírný milosrdný hodinový deštík, který dokonale pročistil vzduch. Taktika střídání týmů byla rozdílná. Někdo se točil po hodině a půl, další po dvou hodinách, nebo od vyjeté nádrže či podle vyšší moci si odskočit na toaletu.
Neuvěřitelně bizardně závod působil celou noc až do úsvitu, kdy na trati byly stále všechny týmy a stále neuvěřitelné tempo
okolo 50 km/h. V noci několikrát krátce, ale zato intenzivně sprchlo a povrch tratě se chvílemi změnil na mazlavé mýdlo. V neděli ráno bylo jasné, že ten kdo dojede, zvítězil nejen sám nad sebou. Ovšem s vidinou poledne někteří závodníci jeli, jako kdyby právě vystartovali a o únavě se jen povídalo. Vůle zvítězila a přesně za 24 hodin od startu šachovnicový prapor viděli všichni účastníci jistě rádi.
Celkové pořadí prvních čtyř do 1100 ccm:
1. NIKA tým průměrná rychlost 56 km najeto
1 345 Km
2. Žárová Zinkovna průměrná rychlost 55 km najeto
1 326 Km
3. Bieltor Resetex ATV průměrná rychlost 54 km najeto
1 314 Km
4. Access Racing Team průměrná rychlost 47 km najeto
1 132 Km
Celkové pořadí prvních čtyř nad 1100 ccm:
1. Kazana Team průměrná rychlost 54 km najeto
1 307 Km
2. ASP Group průměrná rychlost 52 km najeto
1 261 Km
3. Galaxy4bike průměrná rychlost 50 km najeto
1 204 Km
4. Polaris Tým průměrná rychlost 43 km najeto
1 026 Km
Jen jedna poznámka: Polaris jako jediný nasadil čistokrevné sériové čtyřkolky bez jakékoliv sportovní a jiné úpravy či doplňku.
Závěrem nutno dodat, že závod byl výborně připraven o čemž svědčí neodstoupení žádného týmu pro technickou závadu, nehodu či pro zranění a Galaxy4bike zcela jistě položil základ nové tradici otevřenému
24 hodinovému vytrvalostnímu závodu čtyřkolek a čtyřkolových nadšenců jediného svého druhu.
více na
www.galaxybike.cz