Naštěstí nám pomohli kluci z motoklubu Milevsko, kteří provozují areál v Božeticích. Sice se tam jel dubnový podnik seriálu, ale zapracovali jsme na kontaktech a podařilo se nám dohodnout pronájem dalších pozemků od Zemědělského družstva Sepekov. Mohli jsme tak připravit zcela jiný závod, než jaký se jel na jaře. Přidali jsme odhadem další kilometr a ani ti nejlepší se nedostali pod sedm minut na jedno kolo. Božetická trať je mezi jezdci cross country velmi oblíbená pro atraktivní přírodní pasáže. Některé úseky jsou sice úzké, ale kde se v dnešních podmínkách najde v Čechách trať, která nabídne v přírodě několik alternativ výjezdu? Bohužel ekologická lobby je silná a my můžeme být rádi, že je vůbec kde závodit. A tak je na jezdeckém umu závodníka, jak si s takovými těžkými podmínkami poradí. K radosti diváků, protože tyhle úseky jsou fakt lahůdkou pro příznivce terénních závodů.
A tak jsme se třetí zářijový víkend opět sešli v Božeticích u Milevska. Tentokrát startovali jako první motorky. V sobotu se totiž jel taky mistrák v quadcrossu a podle Řádů Autoklubu ČR se nemohou krýt dva mistrovské podniky. Navíc část kluků startuje v obou seriálech a my jsme jim chtěli dopřát možnost potrápit tělo i mašinu na obou akcích.
Tento víkend také byla velmi silná konkurence – konaly se celkem čtyři velké akce. Měli jsme v plánu alespoň posunout start části čtyřkolek v neděli o pár hodin dozadu, aby čtyřkolkáři mohli stihnout náš podnik i další velký seriál, ale poté, co druhý podnik posunul svůj start čtyřkolek o pár hodin dozadu, nemohli jsme pro jezdce udělat víc. S termínem jsme hýbat nemohli, posouvat už nebylo kam a tak nám nezbylo než čekat, jak se jezdci rozhodnou.
QUAD HOBBY
U téhle rozjížďky se dlouho po dojezdu diskutovalo o výsledcích. Část jezdců totiž v průběhu závodu protrhla mlíko, které bylo na tomto místě dokonce zdvojené a než to pořadatelé opravili, pár hříšníků si to střihlo zkratkou. Někdo úmyslně, někdo jel v zápalu boje za chumlem. Výsledkem byla ale časová úspora cca 20 vteřin a hlavně fyzických sil, protože se díky tomu vyhnuli těžkým technickým pasážím. Takže po skončení rozjížďky jsme se hned vrhli na průjezdové časy všech závodníků a „zkracovače“ jsme celkem lehce odhalili. Ředitel rozhodl o jedné trestné minutě za každé zkrácené kolo, což je trest podle mého názoru nejspravedlivější.
O pořádné vzrušení se postaral hned po startu Milan Hošek na pracantu. V první zatáčce po startovní rovince ho zezadu nabral soupeř a Milan šel přes řídítka prvotřídní šipkou. Po pádu zůstal nehybně ležet, okamžitě u něj byla záchranářská čtyřkolka. K velké úlevě šlo pouze o šok, Milan během pár vteřin sedl zpátky na mašinu a dojel si pro skvělé čtvrté místo. A jak dopadli ostatní? Tuto kategorii jednoznačně (s výjimkou jedné příčky) ovládli jezdci týmu QUADEXTP. Jen na pracantech se zatím jezdit nenaučili, tam měli šanci i ostatní.
Sportka do 400 CCM
1. Ladislav Karl (QUADEXTP)
2. Karel Pavlas (QUADEXTP)
3. Rudolf Procházka (QUADEXTP)
Sportka nad 400 CCM
1. Otakar Vávra
2. Pavel Dupač (QUADEXTP)
3. Jiří Kram (QUADEXTP)
TR 4x4 do 750 CCM
1. Martin Křížek (ANDY MOTO)
2. Václav Kroutil
3. Josef Kunrt (KOLOCENTRUM DOBŘÍŠ)
QUAD PROFI
„Profíci byli už na startu seznámeni s tím, že podvádět se nemá a tak se závod obešel bez protestů. V kategorii sportka do 400 ccm jde za svým druhým titulem jasně David Buříval. Letos zvítězil už v pátém závodě a upevnil si tak vedoucí příčku. Lépe je na tom ve třídě sportka nad 400 ccm Honza Kadeřábek ml. – i ten v Božeticích vyhrál po páté v sezóně, ale už nyní je jasné, se stane šampiónem své třídy. I ve třídě TR 4x4 vyhrál největší favorit – Zdeněk Smetana a upevnil si tak vedoucí příčku. Zdramatizoval se boj o stříbrnou příčku průběžného pořadí třídy pracantů. Absence v božetickém závodě připravila Jardu Chytila o cenné body - v Božeticích čtvrtý Franta Šíma se tak něj začíná výrazně dotahovat.
Sportka do 400 CCM
1. David Buříval (ACCESS MOTOR RACING TEAM)
2. Jan Fischer (QUAD TEAM FISCHER)
3. František Kalouner (PANDA QUAD)
Sportka nad 400 CCM
1. Jan Kadeřábek ml. (KÁBEK RACING TEAM)
2. Miroslav Stupka (STAVEBNINY STUPKA TEAM)
3. Tomáš Kadeřábek (KÁBEK RACING TEAM)
TR 4x4 nad 750 CCM
1. Zdeněk Smetana (BÓŽA TEAM)
2. David Polišenský (ARTIC TRADE RACING)
3. Petr Špak
Mistrovství ČR
Sobotní mistrák v quadcrossu startovním polem v Božeticích pořádně zamával. Někdo se zranil, někomu odešla technika a někomu se prostě nechtělo trmácet z Mohelnice přes celou republiku nebo dal přednost jinému podniku. Na start se tak postavilo jen sedm závodníků.
Hned na začátku všem odjela dvojice jezdců ASP GROUP RAC TEAMu – Martin Liška a Lukáš Studený. Opět to vypadalo na Martinovo vítězství, jenže . . . Martin si v sobotním mistráku v Mohelnici natáhl vazy na ruce. Bolelo to, ale jakžtakž se s tím jet dalo. Jenže při lesním výjezdu škrtnul Martin o strom (ano, čtete dobře – i Mistr republiky občas na trati něco trefí) a zranění se zhoršilo. „Lišák“ chvilku vypadal, že závod vzdá, ale nakonec zatnul zuby a závod dokončil na druhém místě. To ale neznamená, že Lukášovi spadlo do klína snadné vítězství. Převedl fantastickou jízdu, „Lišákovi“ dokonce nadělil jedno celé kolo. Mám pocit, že v Božeticích by i 100% zdravý Martin Lukášovi odolával jen s velkou námahou. Třetí dojel Pavel Ulman (SMS MOTOKROSU BENÁTKY n. JIZEROU) se ztrátou necelých čtyř vteřin na Lišku.
Mistrák motorek bude pokračovat závodem v Sedlčanech 16. – 17. října, který pořádá AK RAC Sedlčany. Zde budou o body do průběžného pořadí seriálu bojovat jezdci v licenčních kategoriích motocyklů. Vypsány jsou zde i volné závody pro bezlicenční jezdce na motorkách a čtyřkolkách, ale výsledky z těchto závodů nebudou započítávány do průběžného pořadí seriálů ITP ESSOX CUP a ADT CUP. Tyto seriály budou pokračovat hned následující víkend (23. – 24. října) v Kramolíně u Nepomuku. ADT Horažďovice zde připravují zcela unikátní trať – poprvé v dlouholeté a bohaté historii kramolínského areálu se zde pojede závod v cross country. A trať to bude fantastická. Na jezdce čeká technicky náročný lesní úsek i pověstný kramolínský padák. Vyzkouší si část, po které se jelo letošní Mistrovství světa trialu, chybět nebudou ani rychlé motokrosové pasáže a skoky. Na své si přijdou ti, kdo milují rychlost i příznivci spíše technické jízdy.
Velké poděkování patří za podporu
Autoklubu ČR, generálním partnerům
ASP GROUP Žebrák a
RACE TOOL Praha, motoklubu Milevsko a
Zemědělskému družstvu Sepekov.