Zběsilá jízda po rovných prašných pláních a tvrdém povrchu první tři dny přinesla hodně technických problémů téměř pro všechny jezdce, takže pořadí na špici se měnilo a vedli hlavně ti, kteří se dokázali vyhnout defektu.
Etapa 1: Buenos Aires - Santa Rosa de la Pampa
První den museli jezdci hned za rozbřesku absolvovat přesun 196 km na start speciálky po prašných písko-štěrkových cestách. Měřená rychlostní zkouška měřila úmorných 371 kilometrů. Vyhrál jí Francouz Declerck s náskokem necelcýh třinácti minut před naším Pepou Macháčkem na Yamaze.
Josef Macháček (KM racing) – „Dle předpokladu jsem věděl, že se budu muset probíjet přes motorkáře a že mě budou dojíždět auta. Volil jsem bezpečné tempo. Trať byla vzhledem k velké prašnosti velmi nebezpečná“.
Etapa 2: Santa Rosa de la Pampa - Puerto Madryn
Druhá etapa začínala rovnou měřeným speciálem o délce 237 km a vedla napřed po rychlých prašných cestách, pak travnatou pampou plnou ostntaných keříků a nakonec příšernými prašnými kaňony, kde při pozdějším dojíždění motorkářů rychlými auty šlo doslova o život, jak je vidět na videu. Etapové vítěztví zopakoval Francouz Declerck. Josef Macháček obsadil šestou příčku a celkově se propadl na čtvrtou pozici.
Zpráva od týmu KM Racing
Dnešní etapu symbolizoval členitý terén, všudypřítomný prach, písek a hluboké jámy. Všem členům tým se dnes vyhnuly technické problémy a všichni zaznamenali posun vpřed na výsledkové listině. Jen snad pro dokreslení atmosféry, etapa se jela v úmorném vedru 40°C !!! a to na trase dlouhé přes 700km dá zabrat.
Josef Macháček – „Držel jsem se raději s plynem zpátky, protože cestou jsem potkal spousty havarovaných motorek, tahle etapa ještě o ničem nerozhoduje a nechtěl jsem stejně jako kluci s týmu udělat nějakou navigační chybu, což u některých závodníků, které jsem viděl bloudit byl zásadní problém. Technika je v pořádku a i já se cítím v pohodě“.
Celková dnešní vzdálenost je 695km ale z toho je 550km měřený speciál! Byla to druhá nejdelší měřená etapa v celé rallye. Trasa vede po rychlých cestách s minimálními problémy ale závodníci si musí dávat pozor na stav pneumatik, aby nedopadli jako v první etapě. Typická vegetace na pampě může také znamenat nečekanou překážku, ve druhé etapě bylo několik ošklivých úrazů způsobených stromy a keři, kde projíždějící závodník zůstal viset např. nohou za vyčnívající kořen, který v prachu nebyl vidět a výsledkem byly spirálové zlomeniny.
Josef Macháček –„Dnešní rychlá etapa byla o odvaze, kam až umí zajít závodník se svojí technikou. Jelikož je moje Yamaha schopna jet až 150 km/hod., tak mi to dnešní vítězství umožnila. Musím ale pro další etapy změnit taktiku, aby mi vydržely pneumatiky, protože mne dnešní etapa stála obě zadní gumy“.