Letošní Dakar je pro české barvy pravděpodobně prokletý. V rychlé páté etapě se jelo vyschlým řečištěm s příčnými nerovnostmi. Martin podle svých slov sledoval navigaci a
nevěnoval se trati. Následoval pád ve vyskové rychlosti a zranění, které mu nedovolilo pokračovat v závodu. Dnes okolo šesté večer by měl Martin přistát na Ruzyni a co nejdříve se v motolské nemocnici podrobí operaci ramene. Držíme tedy palce, aby zranění nemělo žádné vážné následky.
Náš druhý čtyřkolkář si zatím vede výborně. Jezdí stabilně v první desítce a zbytečně neriskuje defekt, nebo pád. To ho drží na předních příčkách celkového pořadí. Na špičce se stále drží
Patronelli na Yamaze hnán domácími fanoušky. Troufám si tipovat, že pokud nebude mít nějaký vážnější defekt, nebo těžký pád, nikdo už ho neohrozí, ale cíl je daleko, tak se nechme překvapit.
Překvapivě se vepředu stále drží
Santamarina na Can-amu. Na třetím místě celkově jede Španěl
Corominas na Yamaze. Čtyřkolky mají celkově velkou úmrtnost, v závodě už jich je pouze 14! Mezi odpadlíky se bohužel objevila už i
Camélia Liparoti na KTM 525, jediná žena ve startovním poli. Důvod jejího odstoupení bohužel neznám.
Přidávám ještě jeden ze skoků Hummeru, myslím, že výmluvy, že pracovní čtyřkolky jsou na skoky těžké a nevhodné už nikoho zajímat nebudou.
Etapa 7
Spojovačka: 37 km | Speciálka: 600 km | Spojovačka: 4 km | Celkem: 641 km
Nejdelší speciálka soutěže je také velmi rozmanitá. Když trať opustí Iquique, objeví se sice lítost, ale nádhera krajiny povede soutěžící v první části etapy do další jízdy mezi písečnými dunami. Bude problem najít správnou techniku pro projetí povrchu "salar" v délce 3 km. Tato část etapy bude zaplněna
velkými bloky soli, což určitě většina soutěžících nikdy neviděla a proto rychlost klesne pod 10 km/ hod. Po přetrpění tohoto úseku bude trať směřovat do Antofagasta a bude většinou rychlá a otevřená. Předpisy pro tuto etapu budou mimořádně štědré, neboť bude možno dojet do bivaku před 18:00 hodinou a navíc další den bude odpočinkový.