QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Dan o MČR Trial Cupu 2012

Text: Ollie Roučková | Datum: 14.05.2012 | Zobrazeno: 2675×

Dan o MČR Trial Cupu 2012 Máme za sebou druhé dějství MČR Trialu pod záštitou Zabuč. Vyzpovídali jsme hlavního představitele Dana, který má celý seriál na svých bedrech a tím pádem je tím nejpovolanějším kdo nás může zavést tam kam jezdecké oko nevidí.



Ahoj Dane, máme za sebou druhé dějství ATV Trialu. Jak hodnotíš tyto dva závody?
„NO každopádně výborně. Nastupovali jsme s velikými obavami, protože nás většina lidí odrazovala. Navíc se nic takového u nás na tom malém českém plácku nejezdí, tedy kromě pár amatérských hobby srazů. Vždy jsme slyšeli jen to samé – moc práce, nemáte zkušenosti, jste noví a nemáte žádnou základnu 4kolkářů, vše už je rozdělené a navíc nebudete moct jezdit pod žádnou hlavičkou….atd. Ale jak říká klasik: kdo se bojí … v síni. A ono hele, všechno jde, když se chce a hlavně když máte okolo sebe tak skvělou partu nadšenců. Nejdůležitější je pro nás zpětná vazba a ta je velmi pozitivní. Hlavně se nám potvrzuje to, co je hlavní naplní ZABUČe a to je bezpečnost, učení řízení a ovládání stroje, plus například čtení terénu, což se na populárních silničních vyjížďkách nenaučíte. Nicméně například ty Šumavské silniční mě moc baví . Nejvíce si vážíme názorů od starých mazáků jako je například Kodi, Láďa Kratochvíl, Bahňák, kluci Dvořákovic, Mára Toul, Ruda…atd. Nerad bych někoho vynechal – nicméně, když tihle chlapi řeknou „konečně pořádný TRIAL“ tak Vás to zahřeje. Takže stručně řečeno – závodníkům se to moc líbí a nám také, hlavně prý musíme vydržet.“


Než do závodů vpustíte závodníky, co všechno tomu předchází? Asi to nebude jen to, že zvolíš lokalitu a hybaj jdeme na to?
„Jéééé kéž by no začíná to hledáním dobrovolníků, protože na organizaci závodu je potřeba cca 20-25 lidí a ti bohužel nejsou, takže stále hledáme a přijímáme pak je to samozřejmě projetí celé lokality a základní vytyčení tratí. Tzn. tady jeden trial, nahoře druhý, támhle hodíme technický a další dva tady. No a pak začínáme s přípravou věcí na trialy a vyrážíme. Trať se nejdříve prochází 3-4x , měří se náklony, sjezdy, jištění a podobně. Následně skáčeme na 4kolky a jedeme trať projíždět, aby byla vůbec sjízdná a hlavně bezpečná. Na místě jsme vždy několikrát před termínem závodu a pak minimálně cca 2 dny dopředu, takže od čtvrtka. Tratě stavíme hlavně v pátek a to od 06.30hod do cca 20.00hod. Pak přichází marketing, takže promo, příprava podkladů na registrace, technické přejímky, parkoviště, depo…atd. No a v SO v den závodu opět jedeme od 06.00hod. Takže procházka či odpočinek to rozhodně není….“


Která z částí plánování je nejsložitější?
„V současné době určitě logistika. Nikdo se nedovede představit, kolik toho musíte přivézt a pak zase odvézt. Vše začíná u materiálu na stavbu trialu , přes věci okolo promo materiálu, předváděcí kolky a tak dále. Teď jsme zralý na pořádný kamión a několik dodávek.Vždy když vidím nějaký lokální srazík nebo závod, tak tiše závidím, protože to je mnohem jednodušší, i když samozřejmě si všichni myslí, že ne , ale to poznáte až při několika přejezdech, kdy dáte 300km tam a zase zpět. Pak je to určitě organizace lidí, kdo, kde má být, co má dělat a hlavně jak to má dělat. To je základ, protože se pak všechno promítá do závodu a na závodníky. Sice se budu opakovat, ale je nás pořád málo. Kluci – závodníci by sice rádi pomohli, ale to zase nemůžeme, abychom pak neměli námitky, že mají nějakou výhodu.“


Přiznej se jsi nervózní před každými závody, nebo to jako pořadatel bereš tak jak to je?
„No jasně, že ano a jak. Jsem dost veliký detailista, takže vše musí sedět- tedy to si myslím no pak je to o pružnosti, protože často vaříte z vody – prostě se dělá to co je potřeba a ihned. Ale zatím si nehty nekoušu. Jsem hlavně nervózní z tratí, aby se to líbilo jezdcům, což se zatím daří. Pak se mi trošku chvěje žaludek, když čtu výsledky – abych řekl správně jména jezdců, trestné body a hlavně umístění . Už mám za sebou jeden móóóc pěkný zásek. Na závodech je hodně věcí, které jsou tzv. proměnné, takže se můžou měnit z minuty na minutu a to mi zvyšuje adrenalin a zároveň nervozitu. Ale pak postupně zjistíte, že tam máte tým lidí na které se můžete spolehnout a to je ta asi největší výhra. Jakmile odjíždí poslední závodník přichází rána a to když Vám spadne ten kámen ze srdce a rozlije se Vám po těle příjemný pocit, protože všichni byli spokojeni.“


Od účastníků slýchám kladné ohlasy, prý se tratě stávají čím dál náročnějšími, je tomu tak? Plánuješ ještě další záludnosti?
„Děkujeme, děkujeme to nás těší, ale náročnější to určitě není. Je to o dané lokalitě, co si tam můžeme dovolit a co ne. Už je tady dost názorů, že by jsem měli přitvrdit, ale to nechceme. My děláme závody pro všechny 4kolkáře aby se u nás naučili jezdit, protože v současné době jinou možnost u nás nemají. Jsou to jízdy zručnosti pro všechny čtyřkolkáře a když lidi nemají lidi kolku, tak ji jim půjčíme. Sice je pravda, že dost podobná hesla se začínají objevovat už i u hobby srazů a to je dobře, ale u nás to není jen o heslech, ale o faktech. Určitě někde brzo uvidíte na srazech bikramky, vyšší houpačky či vraky aut, je super když lidi učí jezdit. Prostě TRIAL je jen jeden.Náročnější to být nemůže, protože jinak odradíme všechny potencionální jezdce a my děláme závody pro hobby jezdce, kteří si koupili 4kolku a chtějí se ji naučit bezpečně ovládat a ne pro sebe. Nicméně, vždy máme připravenou nějakou lahůdku na konec. Na Kladně to byl brutal výjezd a v Klatovech bahenní koupele, takže si myslím, že si každý přijde na své. No a jakou voňavku máme na 23.6. do Pánova to neprozradím.“


Na každém závodním klání máte doprovodné programy, skákací hrad, tříkolky, 4kolky pro nejmenší. Na co se můžeme těšit do budoucna?
„Vymýšlíme pořád něco, protože to stavíme jako rodinné akce – prostě aby se vlk nažral a koza zůstala celá… Kluci jezdí dost často s rodinami, takže připravujeme program i pro ně, aby se nám tam moc nenudili. V tomhle směru byly poslední závody v Klatovech naprosto úžasné. No a nesmím zapomenout, že stále na všechny akce zveme děti z Dětských domovů a sociálních ústavů, které mají vstup samozřejmě zdarma a ten program je aspoň na pár hodin přivede na jiné myšlenky. A popravdě nás také. No když se ten den něco nepovede, tak ten dětský úsměv je nejlepší lék na vše. Takže máme ještě pár nápadů . Teď v Pánově to bude s podtextem : Těšíme se na prázdniny a naopak v září v Žatci děláme pro děti ukončení prázdnin.“


Penam a ty, nejen že závodníci vyhrávají tašky plné výher, ale ty rohlíky ty nemají chybu. Kdo přišel s neobvyklým nápadem a netypickým pojetí rohlíků, že by v Penamu pekl Ozák?
„Nenene Ozák ne, ale Martin „Chlebíček“ jeden z našich nejzkušenějších rozhodčích. Jednou jsme si takhle sedli s marketingem Penamu a s Martinem a s Alenou z Backaldrinu a už to bylo. Takže na závodech je vše zdarma – od koláčků, přes buchty, bábovky, chleby, kornspitze až po Sachr dorty a Cheesecake. Ale nejvíce asi chutnají koblihy a hlavně ráno, když kluci vstávají a mají čerstvé pečivo a kobližky. Nutno podotknout, že se vše peče v den závodu, takže vše je krásně čerstvé. Na další nášup rohlíku velikosti XXXXL se můžete těšit v Žatci.“


Kdo všechno ti napomáhá při stavbě tratí a celého průběhu závodních víkendů?
„Je to partička nadšenců a to slovo nadšenců je opravdu výstižné. Je to hodně veliký závazek, všichni si berou dovolené, dělají to zdarma a makají do rána do večera. Opravdu je to dřina. A proto, když pak přijde pochvala od závodníků, tak musím říci, že to hodně zahřeje. Samozřejmě na závodech najdete i rýpaly, kterým se pořád něco nelíbí, ale zatím ťuk, ťuk, ťuk musím to zaklepat – u nás zatím vše super. Nejhorší je vždy asi zklamání, když někam přijedeme, je něco domluvené a ono to najednou neplatí a nebo ano, ale za jiných podmínek. To je pro nás jako pro tým hodně demotivující. Takže je potřeba se oklepat, poučit se z toho a říci si jedeme dál a jinak.Občas se zamýšlím, proč to ti lidé dělají, kde berou takovou energii a chuť? Klobouk dolů přátelé . Pomalu se začínáme dávat dohromady a začínáme fungovat jako hodinky. A mám takové tušení, že už to budou hodně brzy „ Švýcary“. Každý už pomalu zná své místo, ví co má dělat, takže už jen ladíme a ladíme.“


Po závodech následuje úklid tratí, jak dlouho vám trvá vyčištění placu, než odjedete domu?
„To je jak když jedeš na dovolenou, nemůžeš to do kufru nacpat a pak když odjíždíš, tak máš zabaleno za poloviční čas. Jde to mnohem rychleji, protože už nestavíš tratě, ale jen balíš. Nejhorší je, když se balí rychle a pak něco mezi závody hledáš ufff, jehla v kupce sena.
Veliké díky, ale patří i závodníkům, protože nenechávají po sobě nepořádek. Nikde se neválejí plechovky, vajgly, PETky a další obaly. To by si měla vždy natočit nějaká komerční televize, aby viděla, že čtyřkolkáři nejsou parta zbohatlíků a prasat, ale civilizovanější lidé, než kolikráte jejich okolí. Máme takové motto : ANO jsme ČTYŘKOLKÁŘI, no a co? A jsem na to hrdí. Děláme vše možné i nemožné,aby jsem pomohli handicapovaným lidem, lidem ke kterým nebyl osud příliš shovívavý. A co děláte VY? STOP předsudkům … a to platí obecně, takže i na úklid.“


A teď se práskni, jak dlouho pak dospáváš náročný víkend?
„No já asi 14dní , protože jakmile přijedu domů, pověsí se na mne naše roční Barča a já začínám fungovat v dalším a vyšším levelu. Barča vstává před šestou ranní, takže na spánek opravdu není čas a když už je volno, tak se jdu s pesanama proběhnout. No a když už jsem trošku schopný fungovat, tak začínají přípravy na další závod a takhle pořad dokola Občas si říkám : Království za spánek, ale snad to doženu v důchodu. Tedy pokud nebudu objíždět závody.“


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.75 Známkováno: 12x

Články šampionátu MČR ATV Trial

Gladiator 720 Sport - česká premiéra

25.09.2013, Rozhovory
Na závodech MČR v trialu se objevila letošní úplná novinka, Gladiator 720 Sport, který se brzy objeví i v našem redakční...

Scrambler na Trialu

14.06.2013, Rozhovory
Scrambler na závody ano či ne?! Máme tu dva tábory, které stojí proti sobě, jedni říkají rozhodně ne, druzí zase proč by...

Trialování

23.05.2013, Rozhovory
Po nedávném rozhovoru o Trialu s jedním ze závodníků vám přinášíme další rozhovor o závodech plných trialových sekcí. Te...


Nepřehlédněte



English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.87s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce