Má první zkušenost se 4K byla bráchova Banshee 350. Dále následoval VYX s motorem KTM 500 SX 2T, to byly začátky na louce. Další v pořadí byl Polaris Predátor 500 se kterým jsme se vydali na první závody, v roce 2010 ještě byl AMA Cup přístupný pro quady. Posléze s toho vyplynulo, že tato technika nestačí, tak se na konci sezóny pořídila jetá Yamaha YFZ 450, postavená na podvozku Elka, ramena a kyvka LoneStar, výfuk LeoVince a jiné, přes zimu jsme ji připravili a v roce 2011 jeli Přebor ČR, VVl Cup a Šumavský pohár a to všechno úspěšně.
Na letošní sezónu jsme zvolili opět Can-Am DS X MX 450. Technika byla k vidění na výstavišti v Letňanech u stánku Quadmania a Motorkáři.cz. Podařilo se nám získat plnou podporu od výhradního zastoupení produktů BRP pro ČR Can-Am čtyřkolky BCE s.r.o.To poskytlo letošní model DS, je shodný jako předešlý model, jen má v sérii špičkový podvozek FOX.
Tento stroj jsme naladili o něco víc než loňský. Můžeme zde najít komponenty FOX, MotoWorks, ProArmor, Precision, QuadTech, Renthal, K&N a jiné. Mám na tom i své vychytávky, které nebudu prozrazovat :o)
V letošním roce jsme měli cíl jet přednostně MMČR a být v tabulce do 5. místa, to bohužel pár neúspěchů pokazilo, uvidíme příští pojedeme útokem na titul. Okrajové šampionáty VVl Cup, letos nový Buriánka Cup. V plánu byl i německý mistrák. Nyní se připravujeme na Mistrovství Evropy družstev, které se pojede v říjnu v Italii. Vše se odvíjí o finanční situace.
Can-Am sáhl po ozkoušených motorech Rotax, dříve tlumičích KYB, nyní po lepších FOX, také po hliníkovém profilovaném rámu, který má jednotlivé díly spojené leteckou technologií nýty. Po technické stránce nemohu stroji nic vytknout, až na jednu drobnost v elektrice, jedná se o ochranu pro uživatele kteří nezamíří s DSem na trat, údržbě také moc nedají je v řídící jednotce ,,nouzový“ režim který omezí otáčky zhruba na třetinové, je tam z důvodu aby se nepoškodil motor. Malým fíglem se nám tento problém podařilo odstranit a můžeme neohroženě pokračovat v tabulce vzhůru.
Co se týče dostupnosti a cen dílů je to srovnatelné jako u jiných komerčních značek, jak se někteří obávají že je to stroj z USA a že díly jsou nedostupné a drahé. Stroj jsem si od základu postavil sám, možná proto že jsem vystudoval školu Mechanik Jednostopých Vozidel a následovně Diagnostik motocyklu v Brně. Před závody si stroj také připravuji sám, někdy s pomocí bráchů a hlavně taty, kteří se mnou jezdí jako podpora a jako mechanici. Po stránce stravování se o mě stará mamka.
CAN-AM X Team
Tomu všemu co se nám podařilo vybudovat a především vybojovat vděčím rodině a sponzorům, kterým bych chtěl i touto formou poděkovat za podporu.