Autor: Tomáš Kočař | Foto: Polaris team |
Datum: 01.12.2009 | Zobrazeno: 2983×
V sobotu 21.listopadu se v Milovicích sešli všichni milovníci tohoto seriálu k poslednímu boji o body a, protože počasí bylo na tuto roční dobu více než luxusní přilákalo na start hlavního závodu čtyřkolek téměř sto jezdců. Mnohým z nich už nešlo o body do koncového součtu a tak závod byl uvolněný a vcelku pohodový. K pohodě přispěla i dobře připravená, velmi rychlá šestikilometrová trať na místním tankodromu bez žádných technických záludností, ale nepostrádající žádný čtyřkolkářský oblíbený povrch. Každý si našel to své a užil si všeho od tvrdých rolet, bahenní části, strmých průjezdů – zřejmě po vybuchlé munici či zakopaném tanku, písků a mazlavého povrchu.
V půl jedenácté odstartovali čtyřkolky všech kategorií z dlouhé rovinky, která byla zakončena ostrou pravou vracečkou. A jelikož v tomto úseku měla trať betonový povrch a rychle se uklouzala, bylo zajímavé sledovat různé styly průjezdu. Někdo volil elegantní smyk, někdo až přehnanou opatrnost a někdo vyznával tvz. styl hodin. Za touto vracečkou byla poměrně dlouhá rovinka s mírným stoupáním na, které se poměrně dobře dalo pozorovat sílu jednotlivých čtyřkolek a tak diváci byli svědky nejednoho rychlostního souboje. Síla Polarisu mezi traktory s 850tkovým motorem byla nepřehlédnutelná. Po vyjetí esíček na tvz top se jezdcům otevřela celá trať jako na dlani a z kochání jezdců nad touto skutečností rychle probraly tvrdé rolety, které závodníky dovedly k bahenní části tratě. Ten, kdo tady vyjel, mimo relativně bezpečné koleje zbytečně ztrácel čas hrabáním se zpět na tvrdší povrch. Zde se předjíždění skutečně nevyplatilo. Po bahenní části se trať kroutila jako had v křeči opepřená tvrdými hlubokými výmoly. Tento úsek byl zakončen téměř kolmým sjezdem a následoval opět rovnější a rychlý úsek s několika záludnými loužemi. Po rychlé jízdě nastalo rychle uklidnění v podobě průjezdu hlubokých kráterů. Jízda zde připomínala divokou horskou dráhu, jen s tím rozdílem, že kdo včas neubral na plynu skočil do protisvahu, což se několikrát stalo a to se rovnalo dosti tvrdému vystoupení ze čtyřkolky. Následoval opět kroucený, ale nijak technický záludný úsek po, kterém se vjíždělo na startovní a zároveň i na cílovou rovinku.
Průměrné kolo v kategorii traktorů se jelo kolem osmi minut, sportky ho jely ještě o minutu méně. Za zajímavost se může považovat start jediné ženy v kategorii sportek Oli Roučkové na Outlawu 525 S z Polaris týmu, která ačkoliv nikdy předtím nejela tak dlouhý závod skončila na devátém místě ve 48-mi hlavém závodním poli kategorie SP. To chce obdiv a gratulaci. Těšíme se na další účast v tomto seriálu.
Milovický závod skončil následovně. První dojel Martin Malát, který jel celý závod v závěsu za druhým Pepou Hortem. Tomu v posledním kole v cílové rovince došel benzín a to ho odsunulo. Třetí pak dojel Ruda Kolitsch. Ve sportkách na prvním místě dojel Josef Brand o devatenáct vteřin před druhým Lukášem Vobeckým a čtyři a půl minuty před Markem Dobiášem. Zbytek závodníků dojela s jedním a více koly ztráty.
V půl třetí odpoledne se na start postavili námi sledovaná kategorie aut do jednoho litru obsazená více méně vozidly Side by Side, která se rozrostla o dalšího účastníka tým Cfor off road team se jednosedadlovou stavbou Rage bugy honda 1000. Bohužel start tomuto týmu nevyšel podle jeho představ a scénář předešlých závodů se neměnil. Stylem start – cíl proletěl čtyřhodinovkou Polaris Ranger RZR – S z Polaris týmu se čtyřkolovým náskokem před druhým EMU 700 UTV a třetím rovněž EMU 700 oba ze stáje Emu Racing.
Video
Konečný výsledek Offroadmaratonu 2009.
kategorie SP ( sportky )
1. Erik Lesák – Wings quad 1 Suzuki LTR 450, který si dovolil luxus nejet poslední dva závody
2. Marek Dobiáš Suzuki LTR 450, smolař, který dopřál Erikovi luxus vynechat dva poslední závody
3. Zdeněk Mucha – Access racing team Access Warrior 450, mohutné dotahování stačilo na třetí celkové místo
kategorie TR ( traktory )
1. Martin Malát – Journeyman Gladiátor 510 2x2, výtečný jezdec jehož upravený speciál vzbuzoval vášně u spoluzávodníku.
2. Ruda Kolitsch – Can-Am X-team Cickin Renegade 800, závodník jenž jede za všech okolností stále dopředu
3. František Šíma – Polaris tým Sportsman XP 850, jediná užitková čtyřkolka bez úprav
kategorie auta speciál do 1 litru
1. Polaris tým – Polaris Ranger RZR – S
2. Emu racing team – Emu 700 UTV vario
3. Emu racing team – Emu 700 UTV