Team Dušana Randýska: "
Dušan s Rosťou všechny zdraví a děkují za podporu. Jsou v polovině a v dnešnim volném dni opravují a chystají buggynu do druhé půlky. Hodně ztratili kvůli technice. Buggyna s obsahem motoru 1000 ccm (kategorie T3 light) není schopná konkurovat strojům s pětinásobným obsahem.
Na trati, kterou mají za sebou, byl potřebný hlavně výkon a vysoká koncová rychlost, proto Dušan s rychlostí 110km/hod nemohl konkurovat autům s rychlostí 170km/hod. Kluci se museli držet zkrátka, protože mají limitované servisní zázemí a nemohou si dovolit buggynu vážněji poškodit.
Soustředí se na to, aby dojeli. Dušan předpokládá, že nyní začne náročnější, techničtější pískový terén, při kterém by se měly zmenšit výkonnostní rozdíly ve třídách a oni si konečně zazávodí a snad se i posunou dopředu v celkovém pořadí."
Rally Dakar, ještě před odjezdem:
„Rally Dakar a vůbec rally je hlavně o spolehlivosti strojů v extrémních podmínkách s minimem zázemí. Máme za sebou pětatřicet tisíc závodních kilometrů, a přesto nás stále něco překvapuje. Můžu ale prozradit, že jsme v této kategorii na konci evoluce. Wildcat nám funguje, dojíždí a hlavně nám přináší obrovskou zábavu. S vývojem mně pomáhají přerovští odborníci Mirek Zapletal nebo Ladislav Hanák specializující se na autokros, „ říká Dušan Randýsek a dodává.
„Asistenci mi bude dělat můj bývalý tým KM Racing Team, který je velmi profesionální a nikdy nezklamal. Rychlou asistenci zajišťuje taky KM Racing. Doufám, že dlouho budu mít za sebou další přátele jako Martina Kolomého z Buggyry nebo svého bratra Roberta, jezdícího asistenci v barvách dřevohostického Offroadsportu..." Kompletní čánek naleznete
ZDE.
Arctic Cat Wildcat 1000 X - technika:
Vidlicový dvouválec SOHC na bázi Suzuki ,čtyřventilový, vstřikování
Objem 1050 cm³
Výkon119 k
Točivý moment 145 Nm
Chladicí systém – kapalinou se dvěma ventilátory
Přední – diferenciál Arctic Cat v úpravě Rallycat
Zadní – stálý převod, nucené chlazení olejem
Brzdy – hydraulické kotoučové Goldfren. Dvoupístkové třmeny
Elektrický systém
Originál Arctic Cat
Led rampy Baja design
Data logger Orrec
Nádrž FIA FT3 na 155 litrů continental
Bezpečnostní pásy dle standardů FIA
Automatická variátorová – Rally cat – dual action
Redukce
Chlazení vzduchem
Trubkový rám specifikace FIA kategorie T3 light
Homologovaná bezpečnostní klec
Materiál chrom-molybden (25CrMO4)
Zadní odpružení – pětiprvkové
Kola – ITP R14
Pneumatiky– ITP UltraCross
Odpružení – Fox Podium 2500 & FRT
- Karoserie
Karbon-kevlarové kompozity – Karbon Max
Přední okno – 4 mm bezpečnostní sklo
Kombinace hliníku a kevlar
Délka 3340 mm
Šířka 1880 mm
Výška 1670 mm
Světlá výška 350 mm
Hmotnost 750 kg