Od pátečního odpoledne již bylo možné trénovat a na trať se vydali hlavně okolní motorkáři, z nichž většina přijela i v sobotu a v neděli na závody. V zázemí závodu již parkoval červený Citroën HY upravený v duchu francouzských tradic na stánek plný dobrot k jídlu i k pití. Vedle něj pak vyrostl bílý stan
Race Office, kde bylo možno se zaregistrovat k tréninkům a k závodu. Páteční večer byl ve znamení povídání, pojídání a očekávání. Sobotní sluníčko po ránu rozehnalo mlhu a v 10.00 byly zahájeny tréninky. Mezitím se depo pozvolna plnilo dalšími stroji a natěšenými závodníky. Týden před závodem HandyCupu se v
Kramolíně jelo Mezinárodní mistrovství ČR – sidecarcross a čtyřkolky, takže trať byla pro náš závod velmi dobře připravena. Motorkáři raději volili více opotřebené pláště, protože čtyřkolky utáhly a vyžehlily stopu do podoby lepší než je leckterá česká asfaltka. Kolem v 18.00 byly ukončeny tréninky a okolí cateringu se zaplnilo hladovými krky. Vzduchem voněly steaky, guláš a slanina na burgery, sladkožrouti do sebe tlačili palačinky s nejrůznější náplní, a s večerním ochlazováním někteří vyměnili Bernarda za grog. Dlouho se neponocovalo, protože ráno nás čekaly závody.
S devátou hodinou ranní byla otevřena trať pro poslední trénink, v deset byla ukončena registrace. Těsně před plánovanou rozpravou s jezdci, však došlo k nehodě čtyřkolky, kdy na výjezdu do cíle pod lávkou pro přechod trati jeden z jezdců přeletěl řidítka a zůstal ležet. Vedle něj pak jeho stroj s utrženou spojovací tyčí řízení a „osmičkovým“ ráfkem. Traťoví komisaři a záchranáři společně s diváky zajistili první pomoc a transport pilota i stroje mimo trať. Z důvodu vyloučení vnitřního zranění byl jezdec transportován do nemocnice záchrannou službou. Závod začal s mírným zpožděním, které se však v průběhu dne podařilo eliminovat. Úvodní sprint na 15 minut je divácky zajímavá disciplína, kdy na trať tentokrát vyrazilo 12 motorek, v příští 15 minutovce pak 8 čtyřkolek s choďáky a nakonec 3 čtyřkolky s vozíčkáři, k nimž se přidal Hans Málek, který se střídal se synem
Lukášem na Raptorovi.
Další disciplínou byly dvě rozjížďky jízdy pravidelnosti, kde bylo třeba projet trať s co nejmenším časovým rozdílem. V kategorii vozíčkářů měl nejmenší rozdíl mezi oběma koly
Petr Hurák, před Michalem Vondráčkem a
Radkou Krčmářovou. Kategorii choďáků pak vyhrál Hans Málek před synem Lukášem (oba na Raptoru 700) a třetím
Vojtou Chalupeckým (CanAm 800) . Z motorkářů vyhrál pravidelnost
Michael Moravec (KTM 250), na druhém místě shodně Tomáš Rota (Honda 450 CRF) a Milan Šťastný (KTM 250), těsně třetí se pak umístil
Jan Kunzendorfer (KTM 300). Na dvě rozjížďky pokračoval závod i v disciplíně časovka. Nejrychlejším byl v kategorii vozíčkářů Michal Vondráček. Druhý skončil
Petr Hurák a na třetím místě Radka Krčmářová. V kategorii choďáků byl vítězem Lukáš Málek, který nadělil svému otci
Hansovi Málkovi téměř 2sekundy. O třetí místo se pral
David Hadrovský (Raptor 700) s Václavem Žitníkem (Yamaha 450). Nakonec s minimálním rozdílem v tomto souboji zvítězil
Václav Žitník.
Závěr závodů patří tradičně maratonu. Tentokrát však dílem kvůli únavě jezdců a dílem kvůli chystané show
Richarda Mošny, jsme pro motorky i čtyřkolky maraton zkrátili na desetiminutovku, která byla pro jezdce i diváky tak akorát. Odpolední slunce vysušilo trať a začalo se hodně prášit. Než se Richard pustil do akrobatických kousků na čtyřkolce, vyslovil přání svézt se na trati, což mu pořadatelé rádi umožnili a diváci ocenili potleskem. První kolo se
Richard seznamoval, takže čas 2:18 by byl mezi našimi závodníky někde kolem šestého místa, ale jeho druhé kolo s časem 2:09 bylo jen o osm sekund za Lukášem Málkem. Když se k tomu připočte fakt, že Richard jel na sjetých zadních gumách, tak nezbývá, než vyseknout hlubokou poklonu. Všichni jsme se pak přesunuli k asfaltové rovince v depu, kde bylo vše nachystáno na Richardovu akrobacii na čtyřkolce. Tu a tam sice potkáme čtyřkolkáře na zadních kolech, to co ale na čtyřkolce předvedl Richard, doma rozhodně nezkoušejte. Vřele vám doporučujeme jeho show vidět. Diváci i závodníci se hned po show vrátili zpět před Race Office na vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií a předání cen, které dodal Ivar.cs (výrobce armatur a systémů pro vytápění) , AM profi (distributor produktů Motorex) a JourneyMan (distributor pracovních čtyřkolek).
Příští závod a zároveň finále letošního seriálu se bude konat na trati MX Krupá u Českého Brodu ve dnech
26.-27.9.2015, kdy stejně jako v Kramolíně bude sobota určena pro trénink, zdokonalovací jízdy a případně svezení přátel, partnerů a sponzorů, neděle pak bude již závodní pro čtyřkolky i motorky, choďáky i vozíčkáře. Přijeďte fandit nebo závodit, ale hlavně se pobavit.