Na startu letošního ročníku HunGarian Baja se sešlo celkem 10 quadů. Zastoupeny byly zvučné značky závodních strojů: E-ATV, Yamaha, Polaris, Can-AM, Suzuki. Evropský šampionát tentokrát odstartoval ve Veszprému, kde byly hojně zastoupeny i kategorie automobilů, kamionů, motocyklů, buggy a UTV.
Baja závody jsou velmi oblíbené mezi dakarskými jezdci, čemuž svědčí velmi silné jezdecké obsazení ve všech kategoriích: Kamiony -
Martin Macík a
Martin Kolomý, Auta -
NASSER AL-ATTIYAH, motocykly –
Rudolf Lhotský….
Tak jako v minulosti se pořadatelům povedlo vyjednat část tratě ve vojenském prostoru. Teda snad se nemýlím, ale písčité pisty lemované vyhořelou vojenskou technikou tomu tak napovídaly. Fanoušci tak měli možnost fandění v prakticky nedotčené přírodě s rozmanitou vegetací a v klidu tak mohli sledovat ty nejlepší světové a evropské závodníky na dvou a čtyřech kolech.
Jednou z největších hvězd zde byl
Nasser Al-Attiyah z Kataru, nás však nejvíce zajímala bohatá účast českých jezdců, kteří si po třech dnech domu dovezli bohatou snůšku pohárového ocenění:
Rudolf Lhotský – 2. místo
(tím si neoficiálně potvrdil titul Mistra Evropy), Martin Macík – 2. místo,
Martin Kolomý 1. místo,
Ollie Roučková 2. a 1. místo,
Lukáš Kvapil 1. místo….
Závody tohoto formátu jsou opravdu náročné, během dvou dní
najedete 700 km v opravdu rychlém tempu a za časového omezení nejen v erzetách. Jedna chyba může znamenat pád o mnoho pozic dolu. Dobré načasování také platí pro příjezdy do depa, na tankovačky atd.
Jak to viděli jezdci:
- Rudolf Lhotský: „Celých 210 kilometrů bylo docela náročných, protože včera celou oblast zpustošila silná bouřka. Sáhl jsem si na dno sil, ale povedlo se. Udržel jsem 2. místo v Evropě a stal se neoficiálně Mistrem Evropy. Noha mě stále bolí, takže se vrátím k rehabilitaci."
- Martin Kolomý: „Je vedro a strašně se práší. Chvilku po startu jsme dojeli bugynu a ta nás ne a ne pustit. Hrozně jsme díky ní ztratili. Proto se mi napřed ani nechtělo věřit, že jsme ve vedení, jak nám bylo řečeno po příjezdu do bivaku,“ hodnotil Kolomý první ostré kilometry maďarské rally. (Zdroj - Buggyra)
Hungarian Baja pro tentokrát v tropických teplotách, ale také pod návaly deště:
V pátek i sobotu nás sužovaly takřka tropické teploty, ze soboty na neděli se prohnala silná
bouřka, ale v samotném závodě jsme to nepocítili. Až na kamiony, které startují před motorkami, ty nám první nápor bahna vyházely a tropické teploty vše douhladily. Erzeta dlouhá 174
km byla namotána rozmanitou přírodou, po dlouhých táhlých pistách, kde se dalo letět pod plným plynem. Následovaly luční přejezdy kde si jezdci museli dávat pozor na výběr stop. Velmi příjemná byla velká základna ČR fanoušků, ti byli snad úplně všude což bylo pro nás jezdce povzbuzující. Máme před sebou poslední dějství Evropského šampionátu, a to se bude konat:
11-12/09 Idanha a Nova/POR.
Telegraficky:
- Domluvíte se s organizátory česky – ANO, Gábi pochází ze Slovenska
- Počet traťáků na trati: cca 300 lidí
- Cena startovného Quad: 1150 Euro bez servisního automobilu, vratná částka 300 Euro (kauce za GPS)
- Ujeté km: cca 700
- Sociální zařízení: ANO
- Elektrika: dle zázemí závodu v Maďarsku NE