Pořadatelé z ADT Horažďovice opět splnili svůj slib o zcela odlišném charakteru tratě pro každý závod a tentokrát nachystali přes
6 km dlouhou trať, která maximálně využívala možností proslulého tankodromu. Velmi rychlé úseky, táhlé zatáčky a dlouhé skoky se střídaly s hlubokými kolejemi a
tankovými zákopy. Jízda buší a zvedající se prach mohl v jezdcích vyvolat pocit, že nejedou ITP ESSOX CUP, ale slavný Dakar. Trať byla dostatečně široká na předjíždění a toho také jezdci
velmi často využívali.
Přesně
229 závodníků poměřilo své jezdecké schopnosti v pěti samostatných kategoriích.
QUAD OPEN – velké překvapení na bedně
Jako první se na start postavilo
27 borců v kategorii
QUAD OPEN, na kterých čekalo 45 minut jízdy. Velmi vyrovnaný souboj se odehrál mezi
Květou Sochorem (Suzuki LTR 450) a J
osefem Brandem (Yamaha Blaster), kteří se celý závod přetahovali o první místo. Nakonec pouhá vteřina rozhodla o vítězi této kategorie, kterým se stal Sochor před Brandem. Třetí místo si s přehledem po téměř celý závod hlídala
Ollie Roučková na Yamaze Raptor 700 a postarala se tak určitě o lehce narušené ego ostatních kolegů z této kategorie, kteří jí v sobotu prostě nestíhali. Ollie vyzkoušela ITP ESSOX CUP poprvé, ze závodů byla nadšena a moc se těší na další. Takže pánové, koukejte přes letní pauzu pořádně potrénovat:-)
Velké uznání si zaslouží i tělesně postižení účastníci –
Mirek Roth, Pepa Kroft (oba z Cectek Racing Teamu) a
Zdeněk Kahovec, stříbrný medialista z předchozího závodu. Nejlépe z této trojice dopadl
Zdeněk Kahovec (Yamaha YFZ 450), který zvládl stejný počet kol jako vítěz této kategorie a ztratil na něj tři a půl minuty. Díky tomuto super výkonu mu patří vynikající pátá příčka.
Mirek Roth (Cectek 500EFI OffRoad) dojel na dvanáctém místě se ztrátou jednoho kola na vítěze. Mirek v posledních třech kolech vzal pořádně za plyn a nechybělo mnoho, aby porazil i svého týmového kolegu Vláďu Stejskala. A Pepa Kroft obsadil pěkné
23. místo.
QUAD HOBBY – David Babka konečně pokořen – týmovým kolegou
Kategorie QUAD HOBBY byla opět doménou borců z
Access Motor Racing Teamu. Jediný, kdo jim dokázal konkurovat byl
Jirka Kubalík, ale i ten sedlal stroj značky Access. Tentokrát si pohár hořkosti do dna vypil
David Babka (Access Warrior 450). Stejně jako v předchozích závodech si po celý závod hlídal první příčku, ale drobná chyba v předposledním kole ho stála celkové vítězství. Než se vzpamatoval z bolesti po nepříjemném doskoku, prohnal se kolem něj týmový kolega
David Buříval (Access Tomahawk 400) i
Jirka Kubalík (Access Tomahawk4 300) a na Babku zbylo třetí místo. Opět byl boj o první místo napínavý do poslední chvíle, první David Buříval měl v cíli na Jirku Kubalíka náskok pouhých
0,7 vteřiny. David Babka i přes nepříjemné zranění v předposledním kole dojel třetí, musel však do poslední chvíle bojovat s dalším kolegou z Access Teamu –
Pepou Křivkou (Access Tomahawk) a uhájil bronzovou příčku o pouhou jednu vteřinu.
V průběžném pořadí David Babka opět
zvýšil svůj náskok (95 bodů), a to i díky zaváhání
Vlastíka Daška z teamu QuadexTP, do tohoto závodu druhého muže průběžného pořadí. Vlastíkovi se milovický závod moc nepovedl, skončil na sedmém místě a díky tomu se propadl na třetí místo v průběžném pořadí se 74 body. Na jeho místo se díky zisku 25 bodů za milovické vítězství dostal David Buříval (78 bodů).
Jak se vedlo Quadmanii
Už před startem bylo jasné, že tady pújde hlavně o nervy a fyzičku. Trať byla po závodech trucktrialu hodně rozbitá a udržet čtyřkolku v někdy až stokilometrových rychlostech nebylo nic snadného. Start se na mé poměry relativně povedl, takže jsem enmusel hned od začátku polykat hromady prachu od čtyřkolek před sebou. Po prvním kole bylo jasné, že
vysoké tempo ze začátku závodu opravdu nevydržím, takže jsem zvolnil, jel na jistotu (nakonec několik jezdců přede mnou doplatilo na únavu a náročnost tratě) a v klidu dokroužil pro
11. místo a po dvou závodech konečně
deset bodů. Je třeba říct, že čtyřkolka fungovala perfektně a zátěž pekelného tempa závodu vydržela bez problémů.