S číslem 251 se 1. ledna na start postaví se
svojí čtyřkolkou Yamaha 750 vlastní výroby
Josef Macháček, pětinásobný vítěz Dakaru v této kategorii. V boji o vítězství rozhodně
nebude osamocený, konkurence argentinských
bratrů Marcose a Alejandra Patronelliových i jejich dalších krajanů bude opravdu veliká. Není možné zapomínat i i na rychlé polské jezdce, kterým Macháček stavěl jejich stroje. Takže se dá říci, že se Macháček kromě jezdecké pozice na Dakaru významně etabluje i jako konstruktér. Čtyřiapadesátiletý matador, který se Dakaru
účastní už od roku 1999 a je jedním z průkopníků slibně se rozvíjející kategorie quadů, se bude spoléhat nejen na zkušenosti, ale i technické znalosti a nezbytnou fyzickou kondici. V minulém ročníku si vedl skvěle a sahal po nejvyšších vavřínech, než ho
v 11. etapě smolně vyřadila z bojů zlomená zadní poloosa. Startovní listina quadů pro rok 2012 čítá necelých třicet jmen, nechybí ani žena -
Italka Camélia Liparotiová.
Domácí pořadatelská země Argentina vysílá do boje mezi quady pořádně silnou výpravu, který bude určitě i mimořádně mediálně sledovaná. Josef Macháček toho má po dakarských tratích ale naježděno dost na to, aby se v dané situaci dokázal orientovat. Sám bude mít proti sobě a svému
stroji jménem Panda nejen bratrskou dvojici Marcose a Alejandra Patronelliových (oba mají na svém kontě po jedné výhře), ale i trojici Poláků, jimž sám stroj
stavěl – jsou jimi adepti na špičková umístění
Lukasz Laskawiec (loni třetí, ještě jako člen KM Racingu), Rafal Sonik (třetí pro změnu předloni) a Maciej Albinowski.
"Velmi jsem se soustředil na to, aby úprava motoru a všech detailů strojů byla důkladná a přesně v souladu s předpisy. Museli jsme snížit objem motoru na 750 ccm, použil jsem stejný agregát, který dostal nové vložky válců a snížený objem. V tomto ohledu musí být vše v pořádku, jde přece i o moji reputaci jako konstruktéra. Poláci si však o své čtyřkolky budou pečovat sami, sám budu mít dost práce s vlastním strojem, protože jedu bez mechanika," říká pětinásobný vítěz Macháček. Do boje chce zasáhnout i tradičně rychlý Francouz
Christophe Declerck na Polarisu, ale i výborný Argentinec
Thomas Maffei. Dá se ale předpokládat, že tradičně překvapí i některý z jeho krajanů – třeba jako vloni
Sebastian Halpern, který ale ve startovní listině ročníku 2012 chybí.
KM Racing vyrazil do Jižní Ameriky na dvě etapy. Už 26. prosince přes německý
Frankfurt a španělský
Madrid odletí do
Argentiny týmový šéf
Martin Macík se šesticí mechaniků a jejich prvním úkolem po příletu bude vyzvednout v přístavu Delta Dock všechna týmová vozidla (tedy čtyřkolku, dva závodní kamiony, doprovodné kamiony MAN i Liaz a dva terénní automobily Toyota) a přemístit je do 562 kilometrů vzdáleného
Mar del Plata, kde se všechny závodní stroje ještě zúčastní
přejímek. 30. prosince za nimi dorazí zbytek výpravy a absolvuje administrativní i technické přejímky tak, aby byli všichni připraveni ke startu na Nový rok.
Dakarská rallye bude jako každý rok k vidění i na televizních obrazovkách.
Česká televize bude přinášet denně půlhodinové zpravodajství po skončení každé etapy, k tomu i studiový program v délce 15 minut s názvem
Dakarské ozvěny. Před soutěží přinese portréty českých reprezentantů, momentky z bohaté historie rallye a po jejím skončení i tradiční besedu s účastníky a zpravodajské sestřihy.
"Dakarem 2012 startuje nová etapa fungování našeho týmu a prohlubuje se naše klientské zaměření poté, co dokážeme nabídnout kvalitní techniku zajímavým pilotům, kteří nás budou v Jižní Americe reprezentovat. Přípravě jsme věnovali velké úsilí v obou kategoriích, kterých se naši jezdci účastní a doufám, že při rallye ji dokážeme zúročit," řekl týmový
šéf KM Racing Martin Macík, který se rallye účastní jako řidič doprovodného kamionu MAN.