Mohelnický areál (známý též pod názvem Křemačovské lomy) je proslavený hlavně závody nákladních aut, od roku 1999 se zde kromě Mistrovství ČR jelo také Mistrovství Evropy a v posledních letech Extrem truck trial show. Trať je to technicky velmi náročná a to hlavně extrémně prudkými svahy. Pořadatelům z ADT Horažďovice se podařilo připravit nejtěžší závod ve čtyřleté historii, kdy se pořádání závodů zabývají. Na trati neexistovalo jediné místo, kde by si jezdci mohli odpočinout, trať svým profilem připomínala horskou dráhu – výjezd do prudkého svahu, pak prudký sešup dolů a znovu nahoru. K tomu horké slunečné počasí, tvrdý hlinitý povrch, prach.Tady nestačilo umět jezdit rychle, museli jste k tomu přidat značnou dávku
odvahy a technického umu. Obrovský nápor na fyzičku, psychiku i techniku. Ocenění si tak zaslouží všichni, kdo našli odvahu se na start tak náročného závodu postavit.
ITP Essox Cup 2010
Sobotním závodem se seriál čtyřkolek přehoupl do své druhé poloviny. Premiérový závod seriálu na Moravě si přijelo vyzkoušet 118 jezdců.
MČR JUNIOR I
Již tradičně zahájili závodní víkend ti nejmladší jezdci v mistrovské kategorii Junior I. Devět borců se utkalo o body ve dvacetiminutovém závodě. Start a první polovina závodu vyšly nejlépe Lukáši Kolpekovi z ASP GROUP RACING TEAMu. Start se naopak vůbec nepovedl jeho týmovému kolegovi a vedoucímu jezdci průběžného pořadí Marku Fischerovi, který odstartoval mezi posledními. Marek ale vzal pořádně za plyn svého Accessu, v polovině závodu se probojoval na vedoucí místo před Lukáše, svůj náskok neustále zvyšoval a suverénní jízdou si dojel pro zlatý stupínek s luxusním náskokem téměř 50 sekund. Za ním řádil litý boj o zbylá místa na stupních vítězů mezi Kolpekem (ASP GROUP RACING TEAM), Lataníkem (SMF) a Kroutilem (ASP GROUP RACING TEAM). V cíli tyhle tři jezdce dělily pouhé tři vteřiny, šachovnicový praporek spatřili ve výše uvedeném pořadí. Hodně smutný musel být Vojta Kroutil, který přišel se o stupně vítězů přišel až v posledním kole. Marek Fischer je tak jediným borcem seriálu, který prozatím nenašel přemožitele.
MČR JUNIOR II
V této kategorii závodilo 10 juniorů, čekalo na ně 25 minut závodu. Kategorie starších juniorů je již vyrovnanější, šanci na stupínek nejvyšší zde má hned několik závodníků. Sobotní závod ale nejvíce sedl Michalu Fischerovi, jezdci ASP GROUP RACING TEAMu. Vyhrál stylem start – cíl a všem ostatním nadělil jedno celé kolo. Hodně za plyn musel vzít v úvodu závodu Matěj Saňa, kterému sice nevyšel start, ale díky vyrovnaným časům v jednotlivých kolech si vyjel stříbrnou příčku. Patří mu i nejrychlejší kolo závodu. Třetí skončil Pavel Gyuricza, který musel svoji pozici velmi tvrdě bránit před dotírajícím jezdcem DORTON – GOLDSPEED TEAMu Filipem Randou – v cíli je dělila necelá sekunda.
HOBBY
V nejpočetnější skupině (46 strojů) QUAD HOBBY dominovali jezdci týmu QUADEXTP – na stupně vítězů se postavili hned ve čtyřech případech. Ve třídě sportka do 400 ccm to byl Láďa Karl, který ujel na své Suzuki Accessu Pepy Křivky (ACCESS MOTOR RACING TEAM) o 48 vteřin, třetí skončil už se ztrátou jednoho kola Radek Eiselt.
Třída sportka nad 400 ccm byla jasnou záležitostí týmu QUADEXTP – patří jim hned první čtyři místa a to v pořadí od nejlepšího – Tomáš Kamareith, Vláďa Dupač a Vlastík Dašek. Bramborový salát může svým týmovým kolegům uvařit Pavel Dupač.
Ve třídě TR 4x4 do 750 ccm suverénně vyhrál Vašek Kroutil. O druhé místo se bojovalo už s větším nasazením. Martin Křížek a Radek Šikula (ČTYŘKOLKY TIŠŇOV) se předjížděli prakticky v každém kole, předvedli krásné souboje a tím šťastnějším v cíli byl Martin.
Největším borcem kategorie QUAD HOBBY je jednoznačně Radek „Kaďák“ Skalický (BIKERS CROWN RACING TEAM). Svůj Access ovládá jen jednou rukou a i přes tento velký zdravotní handicap ztratil na nejlepšího jezdce jen jedno kolo a dojel si pro 15 bodů za 6. místo ve své třídě.