Výborně připravená trať, skvělá organizace, dobré zázemí, počasí přálo, co více chtít. Jak bývá zvykem, depo se zaplnilo již v páteční odpoledne, kdy celou spodní plochu zabrali čtyřkolkáři se svými týmy. Tedy zabral jsem po příjezdu asi tak třetinu, o chvíli později přijel Maťo Prostinák, ten zabral další třetinu pro kolegy a zábor završil Jirka Kašpar, který mlíkem skutečně nešetřil, řka že musí držet dědečkovi Faktorovi, otcovi Čůzovi, Špacírovi Pananinimu Procházkovi a asi dalším deseti. Sajdisté a veteráni, pravda trochu remcali, moc platné jim to však nebylo. Do třídy mistrák se nakonec sjelo 14 jezdců, v kategorii přebor si jich přijelo zajezdit 18. Juniorů přijelo dohromady 18 (10+8).
Junior I
Obě rozjížďky s velkým náskokem vyhrál Marek Fišer a dojel si tak pro celkové první místo. Místo druhé si vyjel Lukáš
Kolpek, který dojel dvakrát druhý a bronzovou pozici obsadil Michal Trefil. Michal jel v tomto seriálu poprvé, když v minulých závodech nejel pro problém s mašinou a vedl si velice dobře. V druhé jízdě měl sice po startu kolizi s kolegou, poté co mu zahaprovala trhačka a on ve výjezdu zůstal stát. Za ním jedoucí závodník do něj drcnul a tak obě mašiny skončily kolama k nebi. Michal tak vyjížděl z předposledního místa s téměř půlkolovou ztrátou, pěknou jízdou však vybojoval pátou příčku a tak místo třetí celkově.
Junior II
O první místo v této kategorii bojoval Michal Fišer s Matějem Saňou. První závod skončil vítězstvím Matěje, druhý závod dopadl v obráceném gardu, když Matějovi asi v polovině rozjížďky upadl nášlap, přesto však bojoval a udržel si druhou pozici. V obou závodech skončil třetí svou jistou jízdou Dominik Vávrů. Matěj Saňa tak stáhl náskok zatím prvního Tomáše Cífky v průběžném hodnocení, protože Tomášovi se nedařilo, první jízda 4., druhá jízda místo poslední.
Přebor
V této kategorii se očekával boj Jirky Kašpara, vedoucího jezdce průběžného pořadí s 200 body, s Radkem Pohárkem Proch
ázkou 195 bodů a Honzou Rapíkem Rejholcem 173 bodů. Honzu v kvalifikaci hned v prvním kole zradila mašina a tak celý den hledal závadu, tedy proč nedává jiskru. No možná hledá ještě teď. Jirku zradil stroj v kvalifikaci po prvním kole, ale čas mu stačil na místo páté v postavení na startu. Vinou bylo zřejmě vadné čerpadlo, dávající málo paliva. Naštěstí ochotný vedoucí Liškova týmu, Pavel, mu zapůjčil jiné z náhradní mašiny a tak mohl Jirka nastoupit na start. Také Radek se již večer trochu trápil s jeho KTM, ale jak již výše psáno, ochotný Libor Švejk Švejcha mu ji promptně upravil. V první rozjížďce zazářil Míra Imba Kuchta, který dlouho vedl celé startovní pole a až v závěru, již zcela vykvetlý, byl pojet Lukášem Vobeckým. Místo třetí v této jízdě obsadil Radek Šimice. Favorité Jirka a Radek skončili na 9. resp.7. místě.
Druhou jízdu neponechal Radek Procházka již nic náhodě a po vydařeném startu a jisté jízdě si vytvořil dostatečný náskok od ostatních je
zdců. Lukáš Vobecký sice jeho náskok pomalu stahoval, což bylo znát v posledních kolech, kdy Radek již zřejmě také mlel z posledního, cíl projeli v těsném závěsu, Radek si ale první místo udržel. Na třetí pozici dojel Zdenek Poláček, který po startu i chvíli vedl. Jede jedny z prvních závodů a vede si chlapec velmi dobře. Jistě na jeho úspěchu má velkou zásluhu i jeho fan team, respektive jeho povzbuzování u trati, které se nedalo přeslechnout. No a když se něco sere ... Jirkovi Kašparovi, který již byl připraven Zdeňka pojet, opět zahaprovala mašina a tak místo aby se radoval v druhé jízdě z místa třetího, se propadl na místo deváté. Na místě čtvrtém tak dojel Radek Šimice. Lukáš Vobecký, který si vedl velmi dobře v obou rozjížďkách tak obsadil celkově místo první, před stříbrným Radkem Procházkou a bronzovým Radkem Šimicem.
Za zmínku ji
stě stojí i drobný incident Pepy Barilly, který se mi „pochlubil", jak v druhé jízdě, poté co se mu jeho mašina trochu zbláznila a on vjel jedním kolem na trávu, skoro přejel jakousi nešťastnici (ano, tituloval ji zcela jinak), která těsně u trati na bobku, !!zády k trati!! zřejmě chytala bronz. Naštěstí ji jen štrejchnul, ale ze své mašiny stejně, ve snaze zabránit vážnějším následkům, vypadl. Poté, co dámu otituloval několika trefnými výrazy, nasedl a pokračoval v krasojízdě. No a jak mi sdělil Eda Brdár, desátý a osmý, celkově sedmý, úroveň jezdců se stále zvyšuje, protože již mu nepomáhá jeho vyčkávací taktika, až někteří odpadnou, tak si je pojede. Trochu rozladěn mi pravil „čekal jsem a ono furt nic, všichni tahali jak vzteklí"
Mistrovství
Již trénink nedopadl dobře pro Pepu Císaře, který po vyléčeném zranění kotníku ze Slovenského mistráku chtěl opět dokáz
at, že se s ním stále musí počítat. Jeho průjezdy zatáček a skoky, do kterých se pouštěl čím dál víc, jistě potěšily oko každého diváka. V levé zatáčce pod silnicí, snad že ji jel moc rychle, snad že ho to koplo, štrejchl kolem vant a bylo dokonáno. Mašina šla panna orel a nakonec skončila na Pepovi. Zlomená klíční kost znamená zřejmě pro Pepu konec letošní sezóny. Přejeme mu tímto tedy brzké uzdravení.Tak jako v Přeboru se očekával boj vedoucích jezdců i zde se všichni těšili na souboj o celkové prvenství mezi Davidem Tušlem, který vede v průběžném pořadí o 16 bodů před Martinem Foxem Liškou. Chtěl-li by si Martin dojít na podzim pro mistrovský titul, musel by již ve všech závodech Davida porazit a Stříbro bylo prvním z nich. Stejně tak se očekávaný byl boj Lukáše Studeného 147b. s Honzou Jasanským 141 b. o místo třetí.
David Tušl svou jistou jízdou v obou rozjížďkách však nenechal nikoho na pochybách, že mistrovský titul opravdu chce. Přes skrumáž po startu druhé jízdy, do které se zapletl Martin Liška, který zřejmě zava
dil Davidovi o zadní kolo a Matěj Prostinák a při které všichni tři své mašiny opustili, dokázal David v obou jízdách vyjet jistou a čistou jízdou místo první. Martin skončil v první jízdě na místě druhém, v druhé pak až na místě pátém, když poté co se propracoval na třetí místo, prorazil přední kolo a musel výrazně zvolnit. Celkově tedy obsadil místo třetí za Lukášem Studeným (třetí a druhé místo). Smolná byla první rozjížďka pro Michala Prskavce, který po šesti ujetých kolech urazil motýlek na řídící tyči a v jeho stroj se tak stal neovladatelný. Naštěstí se kolize obešla bez následků, Michal v pauze mezi jízdami motýlek zavařil a ve druhé jízdě si dojel pro třetí místo. Velice pěknou jízdu předvedl David Šimek, který obsadil dvakrát místo čtvrté. Honza Jasanský se trápil s novou mašinou, posunuté těžiště a kratší délka stroje, ne a ne si na zcela jiné jízdní vlastnosti zvyknout a tak místo pohodové jízdy se strojem zápasil, aby nakonec vyjel celkové páté místo.
Dva závody před koncem Mistrovství se zdá být o prvních třech místech rozhodnuto. Muselo by se stát něco neočekávaného, aby se pořadí ještě promíchalo, ale všechno je možné.
Další závod seriálu se jede
18.09. v Mohelnici.