QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


MČR Trial ATV, QUAD, UTV - Kladno

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Foto: Mařena, Kodi... | Datum: 01.04.2012 | Zobrazeno: 10057×

MČR Trial ATV, QUAD, UTV - Kladno Nultý ročník MČR Trial cupu se jel tuto sobotu, neboli jak se říká první dějství se odehrálo na Kladenské hroudě. První ročník doprovázela prvotřídní organizace, neskutečné zázemí sponzorských aktivit a skromná účast závodníků. I když převážnou většinu přihlášených odradilo počasí tak se závod konal a o to víc si to zúčastnění závodníci užili.


Kapitoly článku

  1. MČR Trial
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Přes páteční vytrvalý déšť a sobotní profučené ráno se v Kladně sjelo dost zájemců lačných po jízdě mezi brankami. Ještě za deště byli postaveny sekce pro všechny kategorie. Počasí se o pátečním večeru umoudřilo a přestalo pršet a vypadalo to, že závody nerušeně proběhnou. Jezdci se rozešli do svých sekcí a začal tuhý boj o každou branku. Podle komentářů závodníků se sekce podařilo postavit dostatečně náročné a současně bez rizika těžšího poškození strojů.

Pod lupou:

Výběr lokality padl na Kladenskou hroudu, která se nachází 25 km severozápadně od Prahy v Kladenské tabuli, a redakce Quadmanie nesměla chybět na prvním dějství vůbec prvního Trialu zaměřeného na 4kolky a UTV. Po půl hodinovém přesunu se ocitám v kladenském kraji, dle GPS souřadnic se dostávám k místu určení a obří banner zavěšený na vjezdu do závodiště mě směruje. Šipky všechny zúčastněné směrují do depa, kde už se hemží závodníci. Závodní městečko se sedmou hodinou probouzí čile k světu, pořadatelé dolaďují poslední úpravy a po osmé se otevírá svatyně všech závoduchtivců – registrace. Tam jezdci vyplnili rozsáhlá prohlášení o stavu stroje, helmy, bot i jiného technického vybavení. Po vyplnění registrajdy jezdci obdrželi startovní číslo, které si připevnili na stroj či přímo na hruď. Po zaregistrování všech účastníků proběhla důkladná rozprava, kde jsme se dozvěděli za co všechno jsou udělovány trestné body.:
  • Couvání (o víc než 50% protočení kol)– trestné body
  • dotyk branky – trestné body
  • zlomení branky – trestné body
  • dotek země (jezdce) – trestné body
  • neprojetí branek - trestné body….
Až se mi z těch všech informací zamotala hlava, po nasátí informačního toku nás pořadatelé rozdělují do skupin. Sportovní 4kolky spolu s maloobsahovkama A1 - 4x4, A2 - 4x4, sportovní 4kolky a UTV. A hybaj na stanoviště.

První úsek, zážeh motorů:

Již od rána nás doprovázelo mrazivé počasí a tak na suchém šotolinovo kamenitém podkladu nebyl problém vytvořit tratě pro jednotlivé sekce. Naše parta A2 - 4x4 byla nejrozsáhlejší, jezdců se sešlo cca 16. Ironický úsměv na tváři nám spadl hned jak jsme se dostali k nejnáročnějšímu úseku pětice měřených úseků. Iron Man - Martin Hyška se startovním číslem 2 nám všem vyvolal husí kůži z nehorázně vypadajícího pádu. Martin trpěl tím, že se do prvního měřeného úseku vydal jako první, přemotivován a časem hnán se rozjel k závěrečné brance, ve které se mu Jumbo vzepjalo a následoval pád do hlubin rokle. 4kolka šla několikrát přes řídítka následně jezdce přimáčkla pod sebe. Ač tento pád vypadal na zásah sanitky, jezdec vyskočil a zvolal – „jsem celej“. Uf, všichni jsme si oddychli, po vyproštění 4kolky se na trať vpustili další jezdci, nyní jsme si na osudovou hranu dávali větší pozor. Ponaučeni z horlivého nasazení jsme se navzájem jistili a pomáhali si. Jakmile se čumák 4kolky vyhoupl výš než by bylo zdrávo, pořadatelé hbitě přimáčkli rám k zemi a pád byl zažehnán. I tak jsme byli svědky kuriozních kreací, například když nezbedné Jumbo ujelo svému páníčkovi (se startovním číslem 10), dohonit rozdováděnou 4kolku nebylo tak složité, ale trestné body bohužel naskakovaly. I František Škvařil si zde nějaký ten bod připsal. Iron Man 4Kolce vyměnil spojovačku a závod dokončil na 12 místě.

Druhý měřený úsek, skalnaté převisy:

Zde se blýskl ostřílený mohykán Kodi, který s osmistovkovou prabábou všem ukázal, jak se dá zkrátit časový limit pod minutu a ještě se nedotknout ani jedné branky. Když jsme viděli krasojízdu zkušeného jezdce, nikomu se nechtělo na start, ale úkolu se zhostil Jan Vrňák, který s dlouhánem od firmy Goes předváděl neuvěřitelně precizní jízdu. Mladičký jezdec vyškolený z Fichtl závodů si se 4kolým monstrem hrál jako by se jednalo o kolo. Jištěn kamarádem projížděl sekce jednu po druhé, až se došplhal na celkové 3 místo kubatury A2.

Třetí úsek, jízda zručnosti - leštění kapot aut:

Pořadatelé stále ještě čilí po několikadenním maratonu příprav tratí nás vehnali do nejprestižnější sekce, kde jsme si mohli zvesela dohopkat po kapotách aut. Ale nejprve jsme museli zdolat klády na které jsme najeli jednou stranou kol, poté druhou. Nic tak specifického to není, ale zkuste si to když vám adrenalin pumpuje tep nad 200. Po zdolání lehčí části otočka a vzum na kapoty aut, tady se ukázala síla mocných Can Am motoráren. David Polišenský bělásek neukočírovatelný vyskočil na vanu tak nešikovně že z ní spadl místo plánovaného sjezdu na rovno pěkně z boku. Štěstěna stála při jezdci a rozzuřený stroj udržel, ale celek překážky se posunul o několik centimetrů. Proto se závod na chvilinku odložil a pořadatelé udělali pár zásadních úprav, abychom mohli pokračovat aniž by jsme si rozbili stroje. Po úpravě se na trať vydal Vojta Chalupecký - ten si se 4kolkou opravdu rozumí a i když při zbrklých nájezdech sem tam porazil nějakou tu plaňku, na jeho jezdeckém umu to neubíralo ani špetku a právě na této sekci se vyřádil dosyta. Bezchybně projetou sekci si zapsal i on.

Čtvrtý úsek, zabijeme všechny v náklonu strmých kopců:

Tady se přiznám, že nebýt pořadatelů, kteří mi zalehli záď 4kolky, bych se asi vykulila. Ne asi, ale stoprocentně. Ačkoli vypůjčená 4kolka Journeyman X6 long verze jela jak měla, já jsem jako závadný článek mezi řídítky a sedadlem zazmatkovala a při malém nájezdovém úhlu se málem překulila ze stráně dolu. Naopak Ladislavu Kratochvílovi se tato sekce líbila natolik, že se při ní snad i nudil. Ladislav Kratochvíl si jen tak mimochodem dojel pro absolutní zlato napříč kategoriemi. Klidnou a vyrovnanou jízdou nasbíral jen 37 trestných bodů.

Pátý úsek: když už jste přežili předešlé úseky, zde se nezapotíte:

Omyl, i v poslední sekci se pořadatelé blýskli. Ten kdo si myslel, že nultý ročník bude o pohodovém projetí, se šeredně mýlil. Náročnost tratí byla adekvátní k názvu celého podniku. Zdejší problematiku tratí s návazností očíslovaných branek okusil Luboš Stejskal, který ignoroval poslední průjezd do cíle a tím si pokazil bodové pozice. I tak si s nehorázně starým a skřípějícím strojem značky Yamaha vyjel v kategorii A1 pro prvenství. Stíhán duem Dvořáků. Jan Dvořák s Honzou Dvořákem se střídali na jednom stroji pod názvem Gladiátor. Při vyskočení na bednu vítězů táta Dvořák pronesl – „ještě, žes mě nepojel nedostal bys večeři“. A to ještě nevěděl, že sponzoři od Penamu je zaštítí zásobou pekárenských výrobků minimálně na měsíc.
Abych tu nepsala jen o 4x4, na závodním podiu se sešla i jedna sportovní 4kolka pod zadkem Václava Blína spolu s jedním UTV Marka Toula. Ten rozvážel svým UTV po sekcích diváky, kameramany i naší redakci vpustil na korbu UTV. Takže jezdec na Raptoru Václav Blín – první v kategorii Sportovních 4kolek a u UTV bylo také jasno, Marek Toul vyzdvihl nad hlavu taktéž zlatý pohár.
Pořadatelé si mákli, a bylo na nich vidět, že své práci rozumí. Ty malé prohřešky, které nastaly se během dne smazaly a ti, kdo si něco budou chtít najít si najdou, ale za mě dostávají jedničku s hvězdičko tisíckrát podtrženou. Jen by mě zajímalo jak to ti kluci zvládli naplánovat a ještě přes noc napéct v pekárnách Penam obrovské rohlíky rozměrů pecnu chleba?

Fotogalerie:

Výsledky:


UTV - 1. Marek Toul - Emu

B1 -   1. Václav Blín - Yamaha

A1 -  1. Lubomír Stejskal - Yamaha, 2. Miloš Dvořák - Journeyman, 3. Jan Dvořák - Journeyman...

A2 - 1. Ladislav Kratochvíl, 2. Kodi - Can Am, 3. Jan Vrňák - Goes. 4. Ollie Roučková - Journeyman, 5. Matěj Oliva - Arctic Cat, 6. David Polišenský - Can Am, 7. František Škvařil, 8. Jan Šretr, 9. Vojtěch Chalupecký....

Sponzoři podílející se na akci:

Destro, Penam, Backaldrin, ASPGroup, GalaxiBike,Journeyman, Kovosrot Kladno, Relax, Cafe Kubr, Červa, N-Gine, OC Oaza, R.I.P. , 3pruhy.cz, Zios Profi, Truhlářství Ostatnický, Studio Petrohrad, Quadmania, Quad, Quadweb, RELAX, ČMN, GripTV, Kladenský maják..

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. MČR Trial
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.67 Známkováno: 12x

Články šampionátu MČR ATV Trial

ATV TRIAL CUP 4 a 5 závod Žatec 2014

20.10.2014, Závody
O víkendu jsme vstoupili do druhé poloviny letošního ročníku ATVTRIALCUPU. Jelo se v Bezděkově u Žatce, areál nám zapůj...

ATV Trial Cup Kladno od Matesa

29.04.2014, Závody
Tak nám to začalo! Nikdo z nás nemohl dospat a všichni fandi a trialoví nadšenci se nemohli dočkat prvního závodů v sezó...

ATV TRIAL CUP, 1. závod - KLADNO

14.04.2014, Závody
Atv Trial Cup nám odstartoval touto sobotou další sezónu trialových závodů v ČR. První závod se jel na kladenské haldě D...


Nepřehlédněte

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.47s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce