Byť v Poříčí snad před každými závody prší, tentokrát se počasí vydařilo a tak jsme se vzbouzeli do slunečného, ale trochu promrzlého rána. Tréninky začaly v osm hodin, poté co hasiči,
opět prolili trať, jak také jinak, třídou Přebor (30!! Jezdců), následovala třída Junior(14 ) a po nich Mistrák(20).
Tréninky proběhly hladce a tak se po odjetí side mohlo vlítnout hned na kvalifikaci. Samozřejmě opět po nakropení. Do kvalifikace ve třídě Přebor již nenastoupil
Martin Hvězda, který se od začátku sezóny trápí s tlumiči, které předek jeho čtyřkolky při jízdě často zapouští pod úroveň terénu a to prý není to pravé poježdění, nehledě na to, že jím vyryté brázdy trochu vadily jezdcům, kteří jeli za ním. Dlouho se dumalo, kde je chyba, přišlo se na ní (nekompatibilita tlumičů s rameny) a teď je už jen otázka co dál, ale to už je jiná kapitola.
Již v průběhu kvalifikace se zpočátku srovnaná trať začala rozbíjet a doplatil na to v Juniorech II.
Pepa Saňa ve sjezdu před cílovou lavicí a následně i Matěj Prostinák (Mistrák) na stejném místě. Zatímco Matěj pokračoval po kontrole mašiny a kostry v jízdě, pro Pepu Saňu byly následky horší a s naraženým loktem jel ještě první rozjížďku, ovšem bez valného výsledku.
V Mistráku obsadil v kvalifikaci první místo David Tušl, před Pepou Císařem a Martinem Liškou, v Přeboru pak nejlepší čas zajel Jirka Kašpar.
V půl jedné pak na start nastoupilo 29 jezdců
kategorie Přebor. Žebřík padl a do první vracečky s
e horda burácejících strojů vřítila v pořadí
Radek Procházka,
Pepa Saňa a
Honza Rejholec. Jirka Kašpar, jak je jeho zvykem na startu drobátko zaspal a celou rozjížďku doháněl manko, aby nakonec dojel čtvrtý. Ve výjezdu z vracečky měl kolizi Švejk s Jirkou Šlechtou. Zatímco Jirka rychle odjel, Švejkovi chvíli trvalo, než to rozdýchal a vydal se stíhat skupinu jezdců, která zatím notně poodjela. Na čele jezdců se chvíli ještě držel Radek Procházka, brzy byl však pojet Davidem Šimkem a v závěsu za nimi až do konce rozjížďky vydržel veterán Honza Rejholec. Za nimi, jak již bylo napsáno, dojel Jirka Kašpar, který se na čtvrté místo propracoval z devatenácté pozice Smolíka měl Imba Kuchťák, kterému zahaproval jeho Can Am, chvíli jel, chvíli kuckal, ať mu Míra domlouval co mohl.
Po půl druhé nastoupila na start kategorie Mistrák a v ní
19 jezdců. Asi každý byl zvědav na souboj
Tušl versus Liška a na to, jak do boje zasáhne domácí Pepa Císař. Do boje o bednu však mohl promluvit každý ze závodníků, protože s novým rozdělením na Přebor a Mistrák se síly vyrovnaly a v každé skupině bylo možné sledovat napjaté souboje. Do vracečky se jako první vřítil
David Tušl s
Pepou Císařem,
Lukášem Studeným a
Jindrou Petlachem. Po několika kolech se pořadí ustálilo A tak zatímco Pepa Císař se připravoval zaútočit na prvního Davida Tušla, za nimi dojížděl
Martin Fox Liška Jindru pružinku Petlacha. Pepa Císař předváděl na domácí trati
bravurní jízdu a když se už chystal zabojovat o první místo, rozbitá trať ho vyhodila ze sedla a
Pepa tak skončil na mezi. Sic hned nasedl a jízdou na hranici možností se pokusil manko dohnat, marné ale byly jeho snahy. Do cíle první rozjížďky tak dojeli jako první
David Tušl, v pořadí druhý
Martin Liška a třetí místo vybojoval Jindra Petlach. Jako čtvrtý pak dojel Michal Kivi Prskavec na Jawce, snad se začíná blýskat na lepší časy. Škoda, že do bojů nezasáhl Matěj Prostinák, který zůstal stát pro technické problémy již na startu. Honzu Jasanského, který se pomalu propracovával za pěkně jedoucího Lukáše Studeného na páté pozici a pomalu se mu přibližoval, zradilo spojkové lanko a tak s neustále vystavenou spojkou ji za chvíli spálil, což znamenalo konec jízdy.
Druhá jízda
Druhou jízdu Přeboru jsem zahlédl jen po očku, maje plné ruce práce s výměnou spojky, mimochodem děkuji za pomoc panu Radkovi Kakánkovi a teamu Šatopletů, kteří přiložili ochotně ruce k dílu, byť Jetel dost neomaleně po mně požadoval refundaci Kakánkovy mzdy.
Tak jen stručně : první opět výborně jedoucí
David Šimek, druhý
Jirka Kašpar, tentokrát se mu start vydařil trochu lépe a tak vyjížděl ze dvanácté pozice, třetí znovu
Honza Rejholec. Radek Procházka opět po výborném startu držel asi čtvrt kola první pozici, ale po projetí bahenní vložky, ano hasiči opět zapracovali, mu jeho mašina chcípla a tak Radek přišel o šanci na bednu.
Před druhou rozjížďkou Mistráku opět zapracovali mužíci s kropícími vozy, asi placení od množství vystříkané vody. Sotva tedy bylo odstartováno, těžko bylo rozeznat, kdo je kdo. V první vracečce opět první
David Tušl s
Lukášem Studeným a
Jindrou Petlachem. Za nimi Foxík po nechtěném smyku trochu poodstrčil
Míru Zatloukala a
Pepa Císař se zastavil, aby, jak mi řekl po závodě, trochu rekognoskoval trať. To nepředvídal Honza Jasanský a tak to do Pepy malinko nabral. Zatím se kolem těchto dvou zoufalců přehnali všichni ostatní. Pepa s Honzou chvíli porozprávěli, snad i na Šenkvice zavzpomínali a vydali se rozvážně znovu na trať.
A zatímco Pepa Císař požíral jednoho soupeře za druhým, Honza byl stáhnut z trati po ujetí necelých tří kol, neboť jeho kol
ka se pomalu začala měnit v dýmovnici. Příčina opět prkotina, následek fatální. Na prvním místě se po několika kolech usadil
Martin Liška a pomalu zvětšujíce náskok od
Davida Tušla na místě druhém, jel si pro celkové vítězství. Třetí místo si držel před Jindrou Petlachem výbornou jízdou
Lukáš Studený. A najednou to začalo, nejprve Michalovi Prskavcovi vypadl karbec - konec, potom Míru Zatloukala rozhodil dopad na cílové lavici, následoval ošklivý pád a následek zlámaná klička. Odvoz do Benešovské nemocnice a následný převoz, snad se tu klukovi brzy zahojí. No a Foxík na prvním místě s čím dál tím větším náskokem najednou stojí v zatáčce za cílem a nějak se nemá k tomu aby jel dál.
Uklepaný kontakt u baterky znamená konec nadějím na první flek a ztrátu cenných bodů do průběžného pořadí. Pepa Císař se tak dostává na místo druhé, na Davida na místě prvním má ale
velikou ztrátu, kterou již dohnat nelze. Třetí místo tak zůstává zaslouženě Lukášovi Studenému.
Konečné pořadí
1. David Tušl 2.Jidra Petlach 3.Pepa Císař.
Za zmínku stojí ještě i výkon
Tomáše Rytíře, který se se svou Jawinou pomalu ale jistě sžívá a získává větší a větší jistotu. Pochvalu si ale jistě zaslouží všichni jezdci, od Juniorů, po Mistrák, kteří na trati v Poříčí předvedli pro diváky jistě dramatickou podívanou.