Když jsem sestavovali popis tratě, nemohli jsem si odpustit opomenout bohatou historii i náročné úseky – kamenitou pasáž, kde si to letos rozdala světová špička v trialu, legendární skoky ani náročný lesní úsek. Už při přípravě tratě jsme tušili, že tohle bude opravdu bombastický závod, jedna z nejtěžších, ale zároveň nejpestřejších tratí, jaké se nám doposud podařilo připravit. Hodně technických pasáží, kde sebemenší chybička mohla znamenat velkou ztrátu nebo proraženou gumu. Rychlé motokrosové části s pořádnými skoky – kdo měl odvahu (a že se jich našlo hodně), mohl se podívat do oblak. Pár esíček na louce, které se daly jet pod plným plynem a krátké, ale o to hlubší bahenní úseky pro naše bahňáky. Ať jsi spíš krosař nebo se počítáš mezi ofrouďáky - v Kramolíně si každý najde svůj oblíbený úsek.
ITP ESSOX CUP
Jako první se představily v sobotu čtyřkolky v rámci seriálu ITP ESSOX CUP. Z původně přihlášených 130 závodníků jich dorazilo pouhých 99. Konec sezóny, porouchaná technika, zranění – to byly nejčastější důvody absence. Ale závodní špička dorazila kompletní a tomu taky odpovídala fantastická úroveň závodu.
QUAD MČR JUNIOR I a
JUNIOR II
Již tradičně se jako první představili nejmenší jezdci v rámci Mistrovství ČR.
V
JUNIORECH I ovládli závod jezdci ASP GROUP RACING TEAMu Marek Fišer a Lukáš Kolpek, oba na strojích Access DRR 100. Hned od startu nasadili vražedné tempo, odjeli zbytku soupeřů a všem nadělili za 20 minut závodu dvě kola. První v cíli byl Marek s náskokem 54 sekund před Lukášem, třetí příčku obsadil Ondra Salač.
V
JUNIORECH II byl závod velmi vyrovnaný, čtyři jezdci z šesti stihli za 25 minut obkroužit shodný počet 13 kol. S poměrně suverénním náskokem 40 sekund zvítězil Michal Fišer z ASP GROUP RACING TEAMu. Boj o druhou příčku byl vyrovnanější. Zpočátku se na ní držel Michalův týmový kolega Pavel Gyuricza. Neustále dotírajícího Dominika Svobodu dokázal za sebou udržet pouhá dvě kola, pak ale jeho tlaku podlehl a spokojit se musel s bronzovým pohárem.
Po závodě Juniorů se otevřela celá trať včetně bahenních úseků, trialové pasáže a lesa. Všichni jsme čekali, jak se s tím jezdci poperou, protože trať to byla opravdu rychlá a současně náročná na techniku. Ta v Kramolíně dostala opravdu zabrat – hodně strojů odstoupilo díky proražené pneumatice, ale našli se i tací, kteří dokázali závod dokončit i s prázdným kolem. I přes enormní obtížnost tratě se celý závod obešel bez zranění. A hlavně – všichni byli z tratě nadšeni.
QUAD HOBBY
Nejobsazenější kategorie bezlicenčních jezdců měla 43 jezdců. Byla to krásná podívaná, závodníci se během 45 minut závodu roztahali po celé trati a diváci tak mohli neustále sledovat zajímavé souboje.
Ten největší svedli Otakar Vávra, Dušan Matějka (MP servis Podluhy) a Pavel Dupač (QuadEXtp) ve třídě sportka nad 400 ccm o první místo. Nejlépe odstartoval Otakar a po celý závod se držel na prvním místě. Za ním ale bylo hodně horko - celých šest kol na něj zle dotíral Pavel, toho však dvě kola před koncem zastavila prasklá zadní osa. Cesta se tak otevřela Dušanovi. Boj to byl velmi těsný, Otakar uhájil první místo před Dušanem o pouhých 0,773 sekundy. Třetí skončil další „quadexák“ Tomáš Kamareith. I na dalších místech byly časové rozestupy v cíli minimální, závod to byl vskutku zajímavý a plný krásných soubojů.
Ve třídě sportka do 400 ccm si to mezi sebou rozdali dva jezdci týmu QuadEXtp – Láďa Karl a Karel Pavlas. Odjeli zbytku startovního pole o více jak minutu a v cíli je dělilo pouhých 9,285 sekundy ve prospěch Karla. Na bronzový stupínek vystoupil Martin Holzman.
Ve třídě TR 4x4 do 750 ccm všem odjel Martin Křížek z Andy Motors a vyhrál s náskokem 60 sekund před druhým Vaškem Kroutilem a Radovanem Šikulou z týmu čtyřkolky Tišnov.
QUAD PROFI
Třicetišesti jezdcům kategorie QUAD PROFI jasně dominoval Honza Kadeřábek ml. z Kábek Racing Team. Ujel všem o celé jedno kolo a na nejvyšší stupínek v třídě sportka nad 400 ccm vystoupil po šesté v sezóně. Za ním zuřila bitva o další body do průběžného pořadí. O tom, kdo dostane druhou nejvyšší finanční prémii rozhodlo 38 sekund ve prospěch Václava Baziky. Ten vystoupil na stříbrný stupínek, třetí místo patří Michalu Záděrovi z Vrakec teamu.
Šestým vítězstvím v sezóně si upevnil vedoucí příčku v průběžném pořadí seriálu ve třídě sportka do 400 ccm David Buříval z Access Motor Racing Teamu. V Kramolíně zvítězil s náskokem téměř čtyř minut před druhým Radkem Fošumem. Třetí v cíli, František Kalouner (Panda Quad) dojel už se ztrátou jednoho celého kola.
Ve třídě 4x4 nad 750 ccm předvedl Pepa Hort z Galaxybike, že když ho nezradí technika, je neporazitelný. S přehledem ukázal všem záda, nejvíc se mu dokázali přiblížit druhý Zdenek Smetana (Bóža team) a třetí David Polišenský (Artic Trade Racing).
Heroický výkon rovný antickým hrdinům v této kategorii předvedl Vašek Žitník z pořadatelského týmu ADT Horažďovice. Hned na začátku závodu upadl jeho Yamaze výfuk, v dalším kole prorazil přední i zadní pneumatiku, přesto dál bojoval. Tím ale smůla neskončila - dvě kola před koncem závodu mu vyhořela hlavní pojistka. Neváhal a rozběhl se mezi diváky, kde vyprosil náhradní pojistku a závod dokončil na 11. místě ve třídě sportka nad 400 ccm.
Velkým smolařem jen naopak Jarda Vogl z Access Motor Racing Teamu. Předvedl nádherný výkon, po nepovedeném startu se dokázal probojovat na druhou příčku ve třídě sportka do 400 ccm, ale o cenné body ho připravila diskvalifikace za použití cizí pomoci mimo servisní zónu. V cíli se hodně zlobil, ale sportovní řády v tomto bodě hovoří jednoznačně. Věříme, že v dalším závodě bude mít více štěstí.
QUAD MČR
Vyvrcholením sobotního dne byl závod Mistrovství ČR. Startovní pole oproti začátku sezóny hodně prořídlo a tak se na start postavilo pouhých devět jezdců. Chybět nesměli dva největší adepti na mistrovský titul – úřadující Mistr ČR, jezdec ASP GROUP RACING TEAMu Martin Liška a v průběžném pořadí druhý Pavel Ulman ze SMS motokrosu Benátky nad Jizerou.
Třetí mistrovský titul v řadě, to je hodně velká výzva a Martin jde za ní hodně důrazně. V Kramolíně se opět předvedl ve velké formě a vyhrál s náskokem celého kola před druhým Pavlem. Ten musel svoji pozici hodně tvrdě bránit před dalším jezdcem ASP GROUP RACING TEAMu Zdeňkem Muchou, který souboj prohrál po 90 minutách závodu o pouhých 51 sekund.
O titulu ještě tak není rozhodnuto, těšit se proto můžeme na poslední závod, který se pojede v listopadu v Defurových Lažanech.
Kramolínský závod byl velmi vydařený. Díky vstřícnému přístupu členů Autoklubu Nepomuk a podpoře společností ASP GROUP, Essox, Racetool a Credium se nám podařilo připravit nejatraktivnější trať v letošním seriálu.
Před námi je poslední závod sezóny, který se uskuteční v listopadu na čistě přírodní trati v Defurových Lažanech u Horažďovic. Dochází zde k jedné zásadní organizační změně – nebude se jednat o dvoudenní závod, jak bylo původně v plánu, ale motocykly i čtyřkolky se představí jen jeden den, a to v neděli 14. listopadu. Více informací najdete na stránkách pořadatele –
www.atvAmoto.cz.