Na start se v sobotu postavilo celkem 27 strojů v
5 kategoriích ATV a QUAD, v kategorii UTV tentokráte dva stroje. Pro stroje byly připraveny čtyři sekce, jedna v kamenitém terénu a tři na navážce haldy, v každé sekci bylo na závodníky připraveno několik průjezních branek různé složitosti s všemožnými náklony, sjezdy a výjezdy. Všichni jezdci měli možnost všechny sekce projet v průběhu celého dne a to v pořadí, tak jak si sami určí. Jedinou podmínkou bylo, aby závodníci všechny trialové sekce stihli projet do
16. hodin. Překvapením pro všechny závodníky bylo, kdy při polední pauze byla vyhlášena možnost opravy nejhůře projeté sekce, a tak měli všichni soutěžící za celý den projeto celkem 5 trialů. V průběhu celého dne byly diváci svědky několika kolizí při převrácení čtyřkolek a také jednoho UTV, všechny tyto kolize však byly bez zdravotních následků, maximálně s pár škrábanci na daných strojích. Celková organizace akce byla na výborné úrovni, atmosféra přátelská, a tak se doufejme sejdeme v minimálně stejném počtu na dalším závodě
- Další závod ze seriálu Mistrovství ČR atrv trial cup 2012 se bude konat 6.10.2012 v Bezděkově u Žatce.
- Fotogalerie: Charlie03, Goes...
Matyáš Hošek za řídítky:
Tak tedy abych začal postupně… Příprava, pokud se to tedy dá takto nazvat byla o pár trénincích u nás po okolí. Trénovat budu i nadále v čím dál tím náročnějším terénu i s tyčkami na průjezd tak jak tomu je v samotných trialových sekcí. Jen doufám, že to postupem času bude znát i na konečném výsledku a né jako doposud se 121 trestnými body na konci závodu. Samozřejmě čtyřkolka v pojízdném stavu je samozřejmostí, takže klasická příprava před závodem, určitě všichni znají. Mě k tomu čekala ještě elektrika kterou mi bratr v Pánově urval o strom. Nakoupili se nové vysoké gumy a mohlo se vyrazit
do 270 km vzdáleného Kladna. Po příjezdu se začala projevovat skrytá vada vlivem amortizace která se po čase projevila dosti fatálně v sekci 3. Hned po příjezdu nešla 4kolka natočit tak jsem musel požádat kluky o roztlačení. Přejímka proběhla bez problémů a po poradě s jezdci jsem na sebe hodil 10 kg hadrů a chráničů a šlo se závodit.
Prvně jsem šel na trial číslo 4 který byl celí na skále a v kamení. Ten se mě moc nepovedl, ale i tak ho hodnotím jako jeden z něj právě kvůli velkým kamenům. Kolka se párkrát i zasekla o velké šutry. Brácha dokonce zůstal vyset ve vzduchu kvůli balvanu co mu nadnášel celou zadní osu, byl přímo pod kyvkou. Zkrátka ramena a kyvka dostali zabrat ale šlo jen o barvu a plasty. Poté jsme dojeli na trial číslo 3 kde jsem projevila zmiňovaná vada. Ani by nešlo o to že jsem pokazil hned začátek ale hned v první díře na prvním výjezdu začala postupně selhávat svíčka, po pár minutách jsem vzdal i startování a nechal se odtáhnout navijákem. Tak to je konec jsem si řek pod helmou. Dopočítali se neprojeté branky a měl jsem to okolo
470 trestnejch na trojce.
Po odtlačení do depa jsme se s bratrem vrhli na opravu jak již u nás bývá tradicí při každém závodu. Už před obědem bylo jasné že jde o svíčku, no jasně, já blbec, měl jsem jí vyměnit jsem si říkal. Ale chybami se trialista učí. Po namontování staronové svíčky Warrior chytl na první protočení, tak jsme si ulevili a šli na párek a limo.
Po obědě, kdy se nám oboum udělalo blbě
(asi tím stresem) jsem dojel k sekci číslo jedna kde byl už dost rozhrabanej prudkej strmilovák a ještě k tomu pořádně sypkej. Na jeho vrcholu to bylo dost naostřený tak jsem měl chvilku bobky ale říkal jsem si když to vyjeli jiní musím také. Vše začalo slibně jen do chvíle než došlo na onen strmilovák. Nedostatečně jsem se rozjel na jedničku a skončil jsem zahrabán kousek od vrcholu. Krkolomně jsem sklouzl dolů a po dlouhém rozjezdu jsem dosáhl vršku. Když jsem sjel dolů tak na mě čekal v trávě pan pařez který se mě zasekl chytře mezi leví nášlap takže ani dopředu ani dozadu. Cizí pomoc za
25 trestných přišla bohužel vhod. To byla zpackaná sekce jedna. Dvojka se jela ze strmého kopce dolů, neměl jsem nejmenší problém, přední brzda a nové předky zbrzdili celkově 300 kg bez problémů. Na následujícím kopci jsem se zahrabal na tolik, že jsem musel slézt a s pomocí dalších 3 lidí dostat kolku ven, jinak bez problémů. V průběhu závodu jsem se dozvěděl že mám možnost opravy jednoho trialu, nevím přesně jak to bylo řečeno či kdo to vymyslel ale mě se to náramně šiklo. Hned jsem nalítl na trial číslo 3 kde mě selhala svíčka a nakonec z toho byla zatím má nejúspěšnější trialová sekce vůbec.
Vím že se nemám čím chlubit ale 6 trestných za dvě couvání beru jako maličký úspěch. Já jsem měl tedy odjeto a mohl nastoupit můj bratr.
Střídáme se totiž jako dvě posádky na jedné mašině a jelikož se to stíhalo i přes opravu tak jel až když jsem měl všechny trialy zajeté. To děláme také kvůli tomu aby se neopakoval případ z Pánova kdy se kvůli bratrově zručnosti málem skončilo hned po první sekci. Po dojetí jsme se šupem rychle převlékli z propoceného prádla a šli jme na výtečnou malinovku. Vyhlášení dopadlo tak jak jsme tušili již před samotným závodem. Takže Monstr první, já druhej a brácha třetí. Po obdržení krásných pohárů jsme naložili kolku a čekalo nás dalších 270 domů. Celou akci hodnotím jako povedenou a organizačně suprově zajištěnou, jídlo, pití, všeho bylo dost. Chtěl bych tímto poděkovat klukům od
Zabuč za skvělou sobotu v terénu.