QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Mlaďas Dan Bimbajs o všem, co držel za řídítka

Text: Ollie Roučková | Zdroj: Dan Matějka alias mladej Bimbajs | Datum: 03.08.2012 | Zobrazeno: 5862×

Mlaďas Dan Bimbajs o všem, co držel za řídítka Bez přetvářky a skrupulí nás Dan alias mladý Bimbajs zavede do garáže. Bez podpory rodičů by to nešlo, ve 13 letech by mladičký jezdec nemohl mít tak velké finanční fondy na to aby si mohl dovolit na vlastní kůži otestovat flotilu 4kolek: Gibona, Bashana, Kawu, Emu, Journeymana, Polaris…


Kapitoly článku

  1. Mlaďas Dan Bimbajs o tom co držel za řídítka
  2. Kompletní fotogalerie

 Dan-Bimbajs:

„První čtyřkolku jsem měl asi v deseti letech, čekal jsem na ní asi půl roku. Protože jsem se bál 4kolek s řazením, koupil mi táta čínskou čtyřkolku Atv Gibon 125. Čtyřkolka byla na mojí váhu už od začátku docela slabá, ale na rozježdění stačila. Čtyřkolku jsme koupili novou, a po pár týdnech jsme ji začali opravovat a přidělávat věci, bez kterých se skoro nedalo jezdit: šponovák řetězu, nový zadní tlumič, nová futra na předních A ramenech, nový řetěz, od benzínu se kolem nádrže začala loupat barva a přepálil se drátek na startovací cívce.
Aby táta se mnou mohl jezdit, koupil si mezi tím čtyřkolku Bashan 200. Tentokrát se jednalo o zánovní stroj. Motor už byl v porovnání s Gibbonem docela silný, ale 4kolka byla převrácena takže na jedné straně byly ulomené plasty, které jsme s tátou snýtovali. Pak tu byla špatná ložiska v zadní kyvné vidlici a špatná futra na předních A ramenech. Sehnali jsme pneu se vzorkem vysokým 2,5 cm a čtyřkolka jezdila výborně dál. Čtyřkolka Gibon mi už byla malá tak mi táta věnoval čtyřkolku Bashan (na které jsem se naučil řadit) a pro sebe si koupil čtyřkolku Emu 650 Alltrack. Emu jsme pořídili také zánovní a taky měla svoje mouchy: Převodovka se čtyřmi kvalty (převodovku jsem kvůli tomu jednou rozbil), moc zalomený zadní kardan (stále se musely měnit kříže), mechanicky řazený přední náhon, který byl umístěný na pravé straně za nohou (jakmile se chtělo stoupnou do nášlapů okamžitě se předek nohou vyřadil), nebyla uzávěrka ani samosvorný diferenciál)….
Bashan už mi zase pomalu nestačil, tak jsme ji prodali a táta mi koupil čtyřkolku Kawasaki KVF 700. Je to první čtyřkolka, která nebylá původem z Číny a také to tak vypadalo. Na Kawě jsme kromě koupení nových pneumatik a zadního boxu nic nedělali, akorát mínus na této kolce je zadní pevná náprava a přepínání 4x4 (4x4 se musí zapínat v jízdě, protože motůrek na přepínání nemá synchron a tím se ničí). Jediný problém byl, že mi bylo asi 11 let a Kawa na mě byla moc silná, proto se táta rozhodl prodat Emu 650, pro sebe nechal Kawu a mě koupit Journeyman Gladiátor X5. Říkali jsme si, že Gladiátor už je to třetí řada tohoto stroje, tak už to Číňani snad budou mít vychytaný všechny mouchy, ale opak byl pravdou. Gladiátor byl koupený jako nový z nově otevřeného motocentra Kammoto a už po krátké době s ním byly problémy jednak se čtyřkolkou jako takovou a také se servisem.
Gladiatora jsme se rozhodli prodat a koupit nejdříve Kawu 650, ale nakonec jsme se rozhodli pro Polarise Sportsmena 600 H.O. Polaris byl tedy docela starý, ale i přesto jsme ho vzali protože měl silný motor a také proto že se mi líbil a Polarise jsem chtěl. Obut byl do pneu INOVA Mudgear, které ale na tohoto Polarise byly až moc Mud (čtyřkolce klouzal řemen), proto jsme kolku přezuli do pneu ITP Mud Lite, které krásně zabíraly a Polaris jel jak měl. Horší na něm bylo že byl dost starý a součástky se opotřebením začali ničit. Proto jsme se s tátou rozhodli Polarise 600 prodat a koupit nějakou novější čtyřkolku. Polaris se prodal a protože jsem nechtěl nic jiného než zase Polarise rozhodli jsme se pro Polarise, kterého momentálně mám. Je to Polaris Sportsmen 800 EFI a když jsem ho uviděl tak jsem věděl že ho musím mít. Parádně mi sedla řídítka do rukou, ale i celkovým posezením a po projetí mě tato kolka úplně posadila na zadek. Podvozek této čtyřkolky je úžasný a ovladatelnost je také výborná. Motor dostatečně silný. Mínusy jsou: rychle odchází ložiska v kolech, vycvakává se mi sedačka…"
  • Plány do budoucna: Chtěl bych si koupit Can-Am 650 akorát nevím jestli Outlandera nebo Renegada, ale spíše asi Renegada a poté vyhrávat závody.

Kapitoly článku

  1. Mlaďas Dan Bimbajs o tom co držel za řídítka
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 3.10 Známkováno: 10x

Články šampionátu Ostatní

Záchranáři v akci

18.10.2017, Rozhovory
Největší rizikovou skupinou jsou zavodníci na motorkách a čtyřkolkách. Pády při vysokých rychlostech mají na svědomí mno...

Sezona u Juniorů

16.10.2017, Rozhovory
Naposledy jsme se bavili s jezdcem o X generací starším než li je Juniorská třída, nyní tu stojíme u Ričího, který pravi...

Aligátor - slovenský mistr

21.12.2015, Rozhovory
Aligátor je novopečený slovenský mistr po absolvování série závodů ve Starém Tekově. Odkud si Aleš Vajďák (Aliátor) vyje...


Nepřehlédněte

Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.85s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce