QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Největší závod!

Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Foto: ASP Group, Press | Datum: 03.09.2009 | Zobrazeno: 9583×

Největší závod! Profesionální teamy z celé Evropy, ale i USA, náročný čtyřkilometrový okruh, po kterém se krouží 12 hodin. Extrémní zátěž pro jezdce i pro čtyřkolku. 200 jezdců na startu, to vše je PONT DE VAUX, největší evropský závod čtyřkolek, letos s českou účastí.


Kapitoly článku

  1. Představení, přípravy
  2. Kvalifikace, závod
  3. Kompletní fotogalerie

Nejdříve si řekněme, o co vlastně jde. Pont De Vaux  se jede ve stejnojmenném městě ve Francii a jedná se o jeden z mála závodů, který si vydobyl respekt i v zámoří. Trať, na které se jede, je neskutečně rychlá bez výjezdů a přírodních pasáží pouze s několika lavicemi a hodně rozbitými zatáčkami. O to víc dokáže být zrádná a krutá. Pokud dojde na pády, tak většinou v obrovských rychlostech. Po velké části trati drží jezdci rozmotanou pětku, a to už je docela kalup.
Do Francie se jezdci sjíždí již od roku 1987, kdy se startovalo mnohdy ještě na tříkolkách. Dnes můžeme v depu vidět tovární týmy vybavené materiálem a technikou, nad kterou přechází zrak. Vše je tu maximálně profesionální. Závod se jede v mnoha jak ženských, tak mužských kategoriích vesměs na sportovních strojích. Na startu se objevila pouze jedna Yamaha Grizzly. Kromě kategorií objemových se jede i několik různě dlouhých závodů na dvě, tři, čtyři a dvanáct hodin. Na každé čtyřkolce jedou dva, nebo tři jezdci, technika je tak extrémně namáhaná. Naše barvy po dlouhých letech hájil Access Team se třemi stroji, které startovaly do dvouhodinovky.

Přípravy

Před startem bylo nutné především řádně připravit techniku. Všechny tři Warriory tak byly rozebrány do šroubku a složeny, bylo potřeba zkontrolovat vše, co by se mohlo byť jen teoreticky pokazit a myslelo se samozřejmě i na nějaký ten lak. Na závody samozřejmě bylo třeba vyrazit i s kvalitním zázemím, šestici jezdců tak doplnil mechanik, asistentka a samozřejmě někdo, kdo bude všemu šéfovat. Směr Francie tak vyrazil konvoj dvou dodávek napěchovaných čtyřkolkami, náhradními díly a vším, co je na takovém podniku třeba.

Před startem

Po rozbalení depa je třeba se podrobit technickým přejímkám. Ty jsou zde velice náročné a kontroluje se vše od brzd přes hlučnost (na kterou Access team nakonec doplatil) až po velikost hasícího přístroje, který musí být v depu. Všechny tři Warriory nakonec přejímkami na druhý až třetí pokus prošly. Všichni jezdci tak mohli bez problémů nastoupit do tréninků.
Celý cirkus depa je sám o sobě zajímavá podívaná. Kamiony a dodávky teamů, předváděcí jízdy novinek, zóna pro freestyle, dětská zmenšenina okruhu a mnoho dalšího neustále baví tisíce diváků, kteří se přicházejí podívat na celou show. V předvečer kvalifikace pak všichni jezdci vyrazí do města, kde se postupně představí všech 196 teamů na osvětlené rampě. I zde vládne úžasná atmosféra a tisíce lidí povzbuzují jezdce. Dobrá atmosféra je i v depu, kde nakonec došlo i na mezinárodní spolupráci, když se teamu ASP Group nepodařilo sehnat předpisový hasičák. Záchranu přinesli až italové, kteří jeli až dvanáctihodinový závod.

Pokračování článku: Kvalifikace, závod

Kapitoly článku

  1. Představení, přípravy
  2. Kvalifikace, závod
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Články šampionátu Ostatní

Výsledky Last Adventure

25.10.2017, Závody
Ještě než se odjede poslední díl v Nýrsku, máme tu pro vás výsledky jednotlivých kategorií. Ti kteří ještě nevědí jaký n...

Jsem Mistr Evropy! KROUTÍ HLAVOU OLGA ROUČKOVÁ

26.09.2017, Závody
Jedna z nejextrémnějších sérií FIM EUROPE pokračovala v Idanha Nova Portugalsko. Což pro zástupce z České Republiky Olgu...

Last Adventure Dobřany

10.07.2017, Závody
V pátek 7.července se na dobřanském Offroad dráze proháněly čtyřkolky a autíčka. Pvní ročník ukazuje, že si i tento netr...


Nepřehlédněte

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.60s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce