Na trati se od začátku rozehrávaly nelítostné souboje. V kategorii do 1000 ccm se na sebe pověsily buginy s čísly 99 a 14, EMU team CZ a Vype racing team. Během první hodiny šly do soubojů bok po boku a vypadalo to, jako by jejich řidiči chtěli rozhodnout čtyřiadvacítku v prvních pěti kolech. Však taky Jirka Batovec (st. č. 99) už po třetím projetí kolem časomíry kontroloval v tankovací zóně vůle na řízení jejich stroje Emu 800, kterému se šarvátky s Wildcatem vůbec nelíbily.
A to nemluvíme o pravidelné bahenní koupeli. Nakonec to ale nebylo Emu, které odpadlo jako první. Wildcat Josefa Macháčka se sice po počáteční půl hodině dokázal vrátit na trať, problémy s předním náhonem ho ale neopustily, odešla mu další poloosa a následně i celý předek, a tak i přes další skoro dvě hodiny v depu odstoupil tým
Macháček & Voříšek po 35 kolech. Slabou náplastí bylo zajeté nejrychlejší kolo závodu, které se do konce klání již nezměnilo.
EMU team CZ nakonec zajel téměř dvojnásobné množství kol, dohromady 63. Jeho bugina začala zlobit ve druhé polovině závodu, kombinace bahna, vysoké zátěže a zmiňovaného přívalového deště byla nad její síly. Stejně tak nepomohly v součtu více než čtyři hodiny v depu. EMU team tak nedokázal navázat na úspěch ze Šiklova mlýna, kde kategorii vyhrál.
Téměř podle představ se dařilo Dušanu Randýskovi s Wildcatem pod křídly týmu KM Racing (st. č. 55). Randýsek sice hned po úvodu uháněl do depa, jeho sedačka pro spolujezdce není skořepina a jakmile ji začal koupat v bahně, nasávala do sebe vodu jako houba. Po zbytek závodění ale Wildcat šlapal podle představ. Své řidičské umění si v něm užili i Pavel Kubíček a Martin Macík, který měl možnost poměřit síly s juniorem - Martin Macík mladší odřídil část závodu ve stroji Vype racing teamu. Bugina KM Racing nakonec stála v depu v součtu celkem čtyři hodiny a s konečnými 80 koly brala bronz. Vype racing team byl tentokrát o "chlup" lepší, během 24 hodin dokázal ujet 89 kol a pral se dokonce i o vítězství. Měl ale neuvěřitelnou smůlu na pneumatiky, během závodu vyměnil šest gum. Možná i kvůli tomu ztratil v celkovém součtu dvě kola na vítěze, suverénní RTR projects (st. č. 40).
![](https://www.quadmania.cz/upload/images/cache/clanky/14063/20130527084920-IMG_7520_JPG_resize_470x329__type_jpg_.JPG)
Ten se svým Wildcatem přitom hned po pěti hodinách nevypadal moc dobře, mechanici se pustili do výměny variátoru. Stejně jako Vype racing, i RTR projects řešil hned několik defektů a nad ránem přidal ještě výměnu řízení, kulových čepů a následně servis zadřeného ložiska zadního kola se všemi následky, poškozeným brzdičem, těhlicí i poloosou. Přesto se mu podařilo náskok uhájit a vydobyl si nejen vítězství v kategorii, ale také třetí místo absolutně za dvěma největšími rivaly z kategorie Speciálů nad 2000 ccm. RTR projects aktuálně vede tabulku průběžného pořadí v kategorii se 69 body. A jelikož si neklade malých cílů, letos by ji rád vyhrál...