QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Offroad maraton Trstěnice

Autor: Tomáš Kočař | Foto: Polaris team | Datum: 07.09.2009 | Zobrazeno: 5010×

Offroad maraton Trstěnice Po prázdninové přestávce se všichni nadšenci Offroadmaratonů sešli o posledním srpnovém víkendu na trati bývalého tankodromu v Trstěnici-Drmoulu u Mariánských Lázní. Už zdálky všem bylo jasné, kde se zápolí o další body celého seriálu díky prašnému povrchu tankodromu, který vytvářel několikametrovou prašnou stěnu, viditelnou snad i ze Sněžky a lidé neznalých poměrů mohly lehce podlehnout panice blížící se pouštní bouře. Ale vraťme se k samotným závodům.


Kapitoly článku

  1. Reportáž
  2. Kompletní fotogalerie

Pořadatelé během prázdnin udělali změnu v kategoriích a otevřeli zcela novou: auta speciál do 1000 ccm a tím dali možnost všem, kteří sedlají čtyřkolky tvz side by side ( Polaris Ranger, Yamaha Rhino, Kymco UXV, Mula, John Deer….) A ačkoliv přislíbilo několik posádek účast zatím jsme mohli vidět v této kategorii pouze jedno vozidlo Polaris Ranger RZR – S a nevedlo si vůbec špatně. Nezmiňuji se o vítězství v kategorii, ale o nejrychlejším dosaženém času ze všech účastníků sobotní šestihodinovky.
Čtyřkolky šli na start hned dvakrát a to v sobotu na dvojhodinový závod a v neděli na závod tříhodinový, který se ovšem změnil na dvojhodinový díky velké zátěži na jezdce – vysoká prašnost a náročná trať. Ostatně trať v Trstěnici patří k těm nejtěžším z celého seriálu Offroadmaratonů, což dokazuje i osminásobný zásah záchranářů během víkendu.
Jak bývá zvykem u bývalých tankodromů je většinou na skoro „placce“ bez výrazných výjezdů či sjezdů, ale zato co se týká kladených nároků na zkušenost jezdce a odolnost čtyřkolky, kdy se v krátkém sledu střídá hned několik povrchů tankodromu, prověří dokonale. Hned za startem sjezd dolů po kamenitém povrchu zakončen dvěma lavicemi a metrovým schodem. Následovaly hluboké příčné koleje v trávě a hned po nich poměrně hluboký písek s ostrou pravou a hned levou zatáčkou na hrázi prohlubně plné bláta. Kdo se netrefil chtě nechtě to musel vzít přes mazlavé bahýnko a tratit tak několik vteřin. Následovala delší rovinka občas přerušená dírou po granátu a poměrně hluboký brod. Opět travnatý povrch , menší bahnění a pak už jen pouštní bouře. Tuny prachu se zvedaly k obloze a vytvářeli neproniknutelnou mlhu, ti slabší závodníci pro jistotu zastavili na místě mimo trať, pokud ji v tom prachu našli nebo rovnou odpadli.
V sobotu vyrazilo na trať celkem 60 čtyřkolek ( 27 TR, 33 SP ).
Hned na startu, se objevili komplikace na stroji Petra Grospiče, který svoji čtyřkolku Sportsman 850 nenastartoval a vystřídal tak Rudu Kolitsche, který byl už proslulý pozdním startem, ale smůla Rudu stejně dostihla. V prvním kole ze čtyřkolky nedobrovolně zato velmi efektně vystoupil a v kole třetím nevydržel kardan u jeho Can – amu 800 a musel odstoupit. V čele se usadil Josef Hort z Polaris týmu následován Martinem Malátem s Journeyman týmu a na třetí místo se prokousal ze zadních pozic Petr Grospič z Polaris týmu, ten ovšem zhruba dvě kola před cílem prorazil zadní pneumatiku čím ztratil rychlost a skončil na místě pátém. Třetí dojel Martin Sláma z Jornneymanu . Ve sportkách bylo pořadí následující první dojel Zdeněk Mucha ( Access Varior 450) druhý dojel Marek Dobiáš ( Suzuki LTR 450 ) a třetí Martin Miřejovský ( KTM 525 ).
V neděli se na startu sešlo o čtvrtinu méně čtyřkolek v hlavní kategorii a to 45
( 19 TR, 26 SP). Hned od startu se závod vyvíjel stejně jako ten sobotní, Na špici se usadil Josef Hort z Polaris týmu následován Martinem Malátem z Journymanu. Ovšem tři kola před cílem Josefu Hortovi praskla vyrovnávací nádobka u tlumiče pérování a hodně rozbité trati nemohl jet na plný výkon. Přesto si ještě dojel pro třetí místo. První skončil Martin Malát , druhý Jaroslav Chytil a třetí už zmiňovaný Pepa Hort.
Ve sportkách rovněž došlo k dramatu na čele jezdící Marek Dobiáš nepříjemně ve dvacátém třetím kole „vystoupil“ a závod nedokončil a nedobrovolně předal první místo Eriku Lesákovi ( Suzuki LTR 450 ) druhý dojel Zdeněk Mucha ( Access Varior 450) a třetí Martin Miřejovský ( KTM 525)
Celkové pořadí po 8 závodu seriálu doznalo částečných změn. V kategorii TR hned čtyři jezdci přeskočili vedoucího závodníka Milana Junka, kterého zdravotní stav odsoudil jen do role diváka. Na špici celkového pořadí se usadil Martin Malát ( Journyman) před druhým Františkem Šímou a třetím Pepou Hortem ( oba z Polaris Týmu). Průběžné pořadí ve sportkách nic zásadního nemění. V čele je Marek Dobiáš hned v závěsu Erik Lesák a na třetí místo se posunul Zdeněk Mucha.

Kapitoly článku

  1. Reportáž
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Články šampionátu Offroad Maraton

OffROAD Maraton 2017 startuje v Šiklově mlýně

10.03.2017, Závody
Praha 10. března 2017 - První závod 18. ročníku OffROAD Maratonu se jede v sobotu 25. března v Šiklově mlýně na Vysočině...

Kalendář OffROAD Maratonu 2016

04.01.2016, Závody
Kalendář OffROAD Maratonu 2016. Termíny a místa závodů na příští rok jsou tu. Vyznačte si do kalendáře! ...

Poslední letošní Ředhošť

08.11.2015, Závody
Tento víkend se rozdaly poslední body seriálu Offroad Maraton 2015 na závodech v Ředhošti opodál Litoměřic. Celou sezónu...


Nepřehlédněte

Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.84s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce