Pořadatelé během prázdnin udělali změnu v kategoriích a otevřeli zcela novou:
auta speciál do 1000 ccm a tím dali možnost všem, kteří sedlají čtyřkolky tvz side by side ( Polaris Ranger, Yamaha Rhino, Kymco UXV, Mula, John Deer….) A ačkoliv přislíbilo několik posádek účast zatím jsme mohli vidět v této kategorii pouze jedno vozidlo
Polaris Ranger RZR – S a nevedlo si vůbec špatně. Nezmiňuji se o vítězství v kategorii, ale o nejrychlejším dosaženém času ze všech účastníků sobotní šestihodinovky.
Čtyřkolky šli na start hned dvakrát a to v sobotu na dvojhodinový závod a v neděli na závod
tříhodinový, který se ovšem změnil na dvojhodinový díky velké zátěži na jezdce – vysoká prašnost a náročná trať. Ostatně trať v Trstěnici patří k těm nejtěžším z celého seriálu Offroadmaratonů, což dokazuje i osminásobný zásah záchranářů během víkendu.
Jak bývá zvykem u bývalých tankodromů je většinou na skoro „placce“ bez výrazných výjezdů či sjezdů, ale zato co se týká kladených nároků na zkušenost jezdce a odolnost čtyřkolky, kdy se
v krátkém sledu střídá hned několik povrchů tankodromu, prověří dokonale. Hned za startem sjezd dolů po kamenitém povrchu zakončen dvěma lavicemi a metrovým schodem. Následovaly hluboké příčné koleje v trávě a hned po nich poměrně hluboký písek s ostrou pravou a hned levou zatáčkou na hrázi prohlubně plné bláta. Kdo se netrefil chtě nechtě to musel vzít přes mazlavé bahýnko a tratit tak několik vteřin. Následovala delší rovinka občas přerušená dírou po granátu a poměrně hluboký brod. Opět travnatý povrch , menší bahnění a pak už jen pouštní bouře. Tuny prachu se zvedaly k obloze a vytvářeli neproniknutelnou mlhu, ti slabší závodníci pro jistotu zastavili na místě mimo trať, pokud ji v tom prachu našli nebo rovnou odpadli.
V sobotu vyrazilo na trať celkem 60 čtyřkolek ( 27 TR, 33 SP ).
Hned na startu, se objevili komplikace na stroji
Petra Grospiče, který svoji čtyřkolku Sportsman 850 nenastartoval a vystřídal tak Rudu Kolitsche, který byl už proslulý pozdním startem, ale smůla Rudu stejně dostihla. V prvním kole ze čtyřkolky nedobrovolně zato velmi efektně vystoupil a v kole třetím
nevydržel kardan u jeho Can – amu 800 a musel odstoupit. V čele se usadil
Josef Hort z Polaris týmu následován
Martinem Malátem s Journeyman týmu a na třetí místo se prokousal ze zadních pozic
Petr Grospič z Polaris týmu, ten ovšem zhruba dvě kola před cílem prorazil zadní pneumatiku čím ztratil rychlost a skončil na místě pátém. Třetí dojel Martin Sláma z Jornneymanu . Ve sportkách bylo pořadí následující první dojel
Zdeněk Mucha ( Access Varior 450) druhý dojel
Marek Dobiáš ( Suzuki LTR 450 ) a třetí
Martin Miřejovský ( KTM 525 ).
V neděli se na startu sešlo o čtvrtinu méně čtyřkolek v hlavní kategorii a to
45
( 19 TR, 26 SP). Hned od startu se závod vyvíjel stejně jako ten sobotní, Na špici se usadil
Josef Hort z Polaris týmu následován
Martinem Malátem z Journymanu. Ovšem tři kola před cílem Josefu Hortovi praskla vyrovnávací nádobka u tlumiče pérování a hodně rozbité trati nemohl jet na plný výkon. Přesto si ještě dojel pro třetí místo. První skončil Martin Malát , druhý Jaroslav Chytil a třetí už zmiňovaný Pepa Hort.
Ve sportkách rovněž došlo k dramatu na čele jezdící
Marek Dobiáš nepříjemně ve dvacátém třetím kole „vystoupil“ a závod nedokončil a nedobrovolně předal první místo
Eriku Lesákovi ( Suzuki LTR 450 ) druhý dojel
Zdeněk Mucha ( Access Varior 450) a třetí
Martin Miřejovský ( KTM 525)
Celkové pořadí po 8 závodu seriálu doznalo částečných změn. V kategorii TR hned čtyři jezdci přeskočili vedoucího závodníka
Milana Junka, kterého zdravotní stav odsoudil jen do role diváka. Na špici celkového pořadí se usadil
Martin Malát ( Journyman) před druhým
Františkem Šímou a třetím
Pepou Hortem ( oba z Polaris Týmu). Průběžné pořadí ve sportkách nic zásadního nemění. V čele je
Marek Dobiáš hned v závěsu
Erik Lesák a na třetí místo se posunul
Zdeněk Mucha.