V kategorii
aut do 1000 ccm přibyla nová posádka a vedle Polaris týmu se objevil
EMU racing tým s vozidlem
EMU 700 UTV a ačkoliv dvakrát zlomili těhlici ve své kategorii při své premiéře zvítězili se 104 koly. Ovšem nepřehlédnutelný zůstal i Polaris tým se svým RZR. Nejenže skákali nejdelší skoky, ale zajeli opět nejrychlejší kolo ze všech. Škoda, že jim to vydrželo jen necelé čtyři hodiny. Poté museli odstoupit pro závadu na převodovce.
Čtyřkolky jeli svůj čtyřhodinový závod v neděli v osm hodin ráno, kde se nad Svatým Polem snášela ranní mlha, ale naštěstí ve výšce několika metrů takže hojný počet diváků nepřišel o celkovou podívanou. Postupem času se mlha rozptýlila a vykouklo slunce. Startovní pole v kategorii do 300 ccm se rozšířilo o dvě startující ženy,
jedna za Polaris tým a druhá za
tým Meteorsportu. Obě vydržely až do samého závěru a si jistě zaslouží obdiv. Start byl do celkem příkrého kopce, kde na vrcholu byl schod a vracečka dolů se třemi „skokanskými lavicemi“ u, kterých bylo pochopitelně nejvíce diváků očekávající atraktivní skoky.
Celkově trať neskýtala úseky, kde by se dalo tak zvaně odpočinout a tak si mnozí jezdci jistě sáhli na dno svých sil. Jako první v kategorii TR vystartoval
Pepa Hort, následován Rudou
Kolitschem a zbytkem závodního pole. Vedení Pepovi vydrželo pouze devět kol potom se mu rozsypal zadní diferenciál u jeho „Rena“ a bylo po závodech. V letošním roce zatím jede stylem hop nebo trop, když dojel tak skončil na „bedně“, když jsme ho na „bedně“ neviděli tak závod ukončil předčasně. Na první místo se tak posunul
Ruda Kolitsch a svedl neuvěřitelný souboj s
Martinem Malátem, který se na něj pomalu, ale jistě dotahoval. Po čtyřech hodinách oba zajeli nejrychlejší kolo závodu, oba zajeli stejný počet kol a do cíle vjeli téměř současně a tak rozhodovala elektronika. Prvenství uhájil
Ruda Kolitsch o neuvěřitelných
8 desetin vteřiny. Na čtyřhodinový závod to byl neuvěřitelně těsný výsledek. Třetí pak cílem projel
Franta Šíma z Polaris týmu. Další favorité závodu jako
Petr Svoboda a J
aroslav Chytil závod pro poruchu stroje nedokončili.
Celkové průběžné pořadí po čtyřhodinovce: první
Martin Malát z Journeymanu s Gladiátorem 510, druhý je
František Šíma z Polaris týmu se svým Sportsmanem XP 850 a na třetí místo se probojoval
Rudof Kolitsch z týmu Can-Am X teamu Cickin jezdícím na Renegadu 800.
Ve „sportkách“ se očekával souboj mezi vedoucím jezdci průběžného pořadí Erikem Lesákem a Markem Dobiášem, kdy je dělilo pouze 5 bodů. Dvakrát znásobený bodový zisk ze čtyřhodinovky znamenal výzvu pro oba a závod se i tak vyvíjel. Na prvních dvou příčkách se usadili právě tito dva jezdci a téměř dvě hodiny jezdili v těsném závěsu. Pak, ale po defektu pneumatiky skončil Marek Dobiáš v kotrmelcích a po hrůzostrašně vypadajícím pádu naděje na dobré umístění vzali za své. Naštěstí to odnesla jen čtyřkolka a zmiňované naděje na
tučný bodový zisk. Po výměně přední pneumatiky a plynové páčky dál pokračoval v závodě, ale ztráta již byla příliš vysoká a tak skončil na nebodovaném místě. Pro vítězství si dojel
Erik Lesák, druhý skončil
Zdeněk Mucha a třetí
Petr Nejezchleba. Celkové pořadí se nemění a i po čtyřhodinovce vede
Erik Lesák z týmu Wings quad 1 před
Markem Dobiášem, oba jezdí na Suzuce
LTR450. Trojici uzavírá stále se zlepšující
Zdeněk Mucha z Access racing týmu jezdící na
Access Warrior 450.
Více na :
www.offroadmaraton.cz