Zejména v rozšíření vy
hlašovaných kategorií, kdy se jely pouze dvě hlavní kategorie tvz
TR („traktory“) a
SP („sportky“) letos to jsou kategorie následující: Mistr Quad 4x4, Mistr Quad SP (2x4), Mistr Quad Veterán, Pohár Quad do 500 ccm, Pohár Quad nad 500 ccm a Pohár Quad SP ( 2x4) + chybně nazývaná kategorie Auta Speciál do 1000 ccm, které se účastní pouze čtyřkolkářům známá UTV ( Side by Side ) vozidla. Tímto rozšířením se jistě ještě
zvedne popularita těchto oblíbených závodů. 114 zaregistrovaných závodníků pro první závod jen potvrzuje zmiňovanou oblíbenost. Noční déšť téměř čtyřkilometrovou trať skvěle promazal a ráno se startovalo za jarního slunce, které slibovalo hezký den.
Dvojhodinový závod čtyřkolek byl odstartován hromadně
brzo v sedm hodin. Po počátečním „vyházení“ bláta čtyřkolkami se trať stala velmi rychlá a tvrdá, což dokazuje i dosahovaná nevídaná průměrná rychlost u závodů tohoto typu. U čtyřkolek 4x4 až
71 km/hod a u „sportek“ byla rychlost téměř ještě o
2 km rychlejší. Kdo se nebál za to zatáhnout měl navrch. Trať byla dobře připravená s dvěma téměř kolmými sjezdy a několika lavicemi pro efektní skoky. Ale i s „nakopávacími“ hrby a tak ani karambolům se závodníci nevyhnuli.
Naštěstí vše skončilo u uhnutých řídítek a naraženinou. I diváci si přišli na své a nebylo
jich málo. Z místa cílové rovinky byl hezký výhled na dobrých 70% tratě. Ale zpět k závodům. Díky rozšíření kategorií závodníci sváděli vyrovnané souboje až do samého závěru. Mistrovskou třídu Quad 4x4 vyhrál
Petr Svoboda před horkých favoritem
Josefem Hortem, který pár kol před koncem díky školácké chybě v jedné zatáčce nechtěně vystoupil. Přesto uhájil druhé místo před třetím
Jaroslavem Chytilem. V kategorii mistrovských sportek se na trati objevil i Pepa Macháček, který se okamžitě po startu ujal vedení. Rychlá trať mu seděla, ale po hodině ho vyřadil za hry defekt kola. Můžeme se ovšem na něj těšit už na dalších závodech tohoto seriálu. Svůj první závod nedojel ani loňský celkový vítěz
Erik Lesák a tak se z prvního vítězství mohl radovat
František Novotný před
Vítkem Šmucerem a
Lukáčem Kroupou.
Kategorie
Side by Side byla zastoupena tradičně vozidlem Polaris RZR 800 proti, kterému se postavili zástupci výrobce Emu i se svojí novinkou UTV 800 Twin Sport, která během zimy sebevědomě vykřikovala skrze media Razere třes se! I přes veškerou snahu všech Emu vozidel na trati se nepodařilo Polaris, respektive posádku zastrašit natolik, aby byla pokořena. Nakonec druhý v této kategorii Emu 800 Twin Sport dojel do cíle se
ztrátou deseti kol. Nutno podotknout, že Emu zanechala sympatický dojem, ale na to, aby se vyrovnala Polarisu RZR 800 je stále co vylepšovat. Doufejme, že uvidíme i další výrobce na startu této kategorie.
Veškeré výsledky na
www.offroadmaraton.cz