Celonoční vytrvalý déšť připravil pro někoho přímo bahenní lázně pro někoho to byl bahenní očistec. Čtyřkolky na trať vyjeli po oba víkendové dny jak v sobotu, tak v neděli ve stejný čas a to v osm ráno jen s tím rozdílem, že v sobotu se kroužilo
dvě hodiny a v neděli
tři. Auta měla svoji šestihodinovku v sobotu od půl třetí. Pokud mám na mysli auta, tak samozřejmě se jedná o kategorii do 1000 cm, kterou využívají týmy s vozidly side-by-side, ale v Ostravě Polaris tým osiřel a tak nasazený
Ranger RZR si dojel neohroženě pro prvenství.
V sobotu se postavilo na start
27 „traktorů“, 24 „sportek“, 5 „juniorů“ a 11 „třístovek“, na souboj hlavně s řiďoučkým bahýnkem, které stékalo z kopečků jako nezadržitelná lavina zaplavující vesnice kdesi v horách latinské Ameriky. Řídké bahno, do kterého se kola bořila téměř, až po ráfek se dalo po odmávnutí staru do pohybu prostorem všemi směry. Pouze v prvním kolem bylo možné rozeznat kdo je kdo a to ještě s obtížemi. Po druhém kole se to už jen hádalo, jen některé mašiny byli lépe k rozeznání podle svých specifických obrysů. Rovněž první kolo provedlo okamžitou selekci a v prudkých stoupáních vyřadilo některé stroje s chybějícím předním náhonem. Ukázalo se, že svoji roli hrály i zvolené pneumatiky
respektive vzorek. Kdo volil pneu se vzorkem a lá mlýnské kolo měl vyhráno a závod pro něj byl snazší než pro ty se značně ojetými pneumatikami. O náročnosti vypovídá i fakt, že „traktory“ zcela setřely rozdíl „sportek“ a pokud bychom zrušili jednotlivé kategorie tak absolutní vítěz sobotního závodu by byl
Martin Švanda z traktorů na Renegadu, který byl celkově rychlejší o tři vteřiny než nejlepší ze sportek. K Marinu Švandovi se dobře hodí příměr: přišel, viděl a zvítězil, jelikož se jednalo o jeho první start v seriálu. Jako druhý si cestu blátem našel do cíle v traktorech
Pepa Hort z Polaris týmu a třetí
Milan Junek z X-týmu Cickin. Ve sportkách, které v sobotu hrály tvz druhé housle se žádné překvapení nekonalo první
Erik Lesák z domácího týmu Wings quad 1, druhý dojel
Marek Dobiáš a třetí
František Novotný z týmu NVT sport quad tuning.
V sobotu večer připravil domácí tým Wingsu pro všechny příjemný večer spojený s vyhlášením a předáváním cen včetně věnců (poprvé s celém seriálu se objevili mimo vítězných pohárů i věnce ) prvním třem v každé kategorii. Vše proběhlo tak jak mělo. Nikdo nevznesl protest, který by byl posléze jistě spojený s požadavkem o opakování celého ceremoniálu. Příjemný večer byl zakončen velkolepým ohňostrojem.
V neděli se trať oproti sobotě mírně změnila s ohledem na úseky rozbité závodem aut. Bláto bylo vyházeno koly aut na kraj, a kdyby mělo bílou barvu jeden by si myslel, jak je ta trať hezky uklizená od „sněhu“
. Závěje hlubokého bláta tvořily jakési mantinely tvrdé, ale kluzké tratě a opět se rozdíl mezi všeobecně pomalejšími traktory a rychlými sportkami setřel. Pepa Hort, který závod vyhrál podle rčení start – cíl, dokonce nejrychlejší sportce nadělil rovnou dvě kola!! Na bahenní závěje jistě nezapomene
Petr Svoboda z týmu Can-Am Cickin, kterému se podařilo skočit přímo doprostřed jedné takové závěje, a dvě čtyřkolky museli tahat jeho Cam-Am neschopného prokousat se blátem ven skoro dvacet minut než sevření mazlavého bahýnka povolilo. Jinak se nic zvláštního nepřihodilo snad jen
Ruda Kolitsch si párkrát skočil mezi stromečky přesto skončil na druhém místě za již zmiňovaným
Pepou Hortem z Polaris týmu. Třetí dojel rovněž z Polaris týmu
František Šíma.
Ve sportkách Erik Lesák v neděli nestartoval a tak přenechal první příčku Františkovi Novotnému z NVT sport quad tuning, druhý dojel Pavel Koiš z Enduroteam Orlová a třetí byl Roman Kratochvíl z týmu Quad no. X.
V průběžném pořadí prvenství v traktorech uhájil
Martin Malát z Journeyman týmu na speciálu Gladiátor 510, druhým místem si polepšil
Rudolf Kolitsch z Can-Am X-týmu Cickin na Renegadu 800 a třetí pozici uhájil
František Šíma z Polaris týmu na Sportsmanu XP 850.
Ve sportkách je celý seriál již rozhodnut a ani poslední závod na tom nic nezmění.
První Erik Lesák z Wings quad 1 týmu, druhý
Marek Dobiáš oba na Suzuce LTR 450 a třetí je letos
Zdeněk Mucha z Access racing týmu na Access Warrior 450 .