QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Offroadmaraton Sosnová

Autor: Tomáš Kočař | Foto: Polaris | Datum: 26.06.2009 | Zobrazeno: 5324×

Offroadmaraton Sosnová 5 a 6 závod v rámci Mistrovství ČR Offroadmartonu 2009 se konal v Sosnové. Do malé obce ležící v podhůří Jeseníků mezi městy Bruntálem a Opavou se celý pátek za hustého deště sjížděly závodní týmy


Kapitoly článku

  1. Článek
  2. Kompletní fotogalerie

Depo bylo velmi netradičně umístěno a to přímo mezi řádky zrajících rybízových plantáží. Relativně rychlá čtyř kilometrová trať byla vytýčená mezi plantážemi, rybníky a v přilehlém lesíku. Obsahovala lesní triálek a slalom, dlouhé a široké rovinky, prudké kamenité sjezdy a výjezdy, hluboké bahenní kaluže a v neposlední řadě i zhruba dvěstěmetrový brod korytem potoka Hořina. Díky celonočnímu hustému dešti, který skončil na ránem dostala trať na mnohých místech doslova mýdlový povrch, v kombinaci s několika hlubokými bahnitými místy a ostrými kameny v potoce se dalo tušit, že tato trať ač se zdála rychlá tak dokonale prověří připravenost strojů a odolnost jezdců.
V sobotu místo v sedm hodin ráno bylo odstartováno s dvacetiminutovým zpožděním, které způsobily zapadlé čtyřkolky už v zaváděcím kole. Další čtyřkolky zejména z kategorie sportek uvízly v jedné z bahenních pastí, ale trať byla dobře připravená, takže se okamžitě využily objížďky v rámci vytýčené tratě. Nejobtížnější z hlediska nároků na stroje se jevil dvousetmetrový brod v korytě potoka plného ostrých kamenů, pod vodou neviditelných prohlubní a prudký kamenitobahnitý výjezd, který vystavil stopku několika čtyřkolkám v průběhu závodů. Naštěstí hned za touto částí bylo depo s mechaniky jednotlivých týmů se svým vybavením připraveni na všechno co se může čtyřkolce na trati přihodit a co se dá okamžitě napravit a neztrácet tak drahocenné minuty či předčasně ukončit závod. Nejlépe vybaveni v tomto směru se jeví Polaris tým a tým Cickin, které podle přitažené výbavy k trati nic nepřekvapí. Netrvalo dlouho a v depu jednotliví mechanici měli honičku. Depo Polaris týmu využili i jezdci jiných týmů zejména při opravách defektů kol. Jen v sobotu během dvouhodinovky opravili a zpátky vrátili do závodů 22 poškozených pneumatik a dokonce vypomohli půjčením celého jednoho „obutého“ kola. Druhým nepřítelem čtyřkolek bylo jemné, řídké bahýnko, které dokonale utemovávalo chladiče a kdo neměl chladič pořádně zakrytovaný tak brzo končil a musel čistit. Na uvařeném motoru skončil i jeden z favoritů Pepa Hort. Jinak trať byla rychlá a na mnohých místech dostatečně široká a dlouhá pro rychlostní rekordy. Závod to byl vydařený a o adrenalin nouze nebyla. Ve sportkách v sobotu na bednu dojel jako první Marek Dobiáš, hned za ním se ztrátou jedné minuty Erik Lesák a třetí Honza Bažant všichni na Suzuce LTR 450. V traktorech jako první projel cílem Martin Malát na svém speciálu Gladiátor 510, druhý Jarda Chytil na Can-amu 800 a třetí Rudolf Kolitsch na speciálu Rotaxcickin 800.
V neděli již svítilo sluníčko a čtyřkolky se postavili na trať až po poledni a bylo zřejmé, že závod bude rychlejší než ten sobotní. Mnohé úseky byly již suché a tvrdé a startovní pole značně prořídlé, což dokazovala náročnost mokré sobotní tratě a týmy s nedostatečným technickým zázemím nedokázali stroje připravit na nedělní tříhodinovku. Na startu se proto sešlo o třetinu méně závodníků a to dávalo dobré šance všech zúčastněných na bodované umístění. Hned po startu se do čela v kategorii TR dostal Pepa Hort z Polaris týmu následován Rudou Kolitschem z Cickin týmu. Vítěz sobotního klání Martin Malát se na dlouhou dobu usadil na místě třetím. A podle rčení dva se perou a třetí se směje to i dopadlo. Pepu Horta zradil zanesený chladič a jeho XP 850 se přepnulo do nouzového režimu, aby se motor neuvařil, a s tím se závodit nedá. Rudu Kolitsche zradila jeho „zběsilost“. Když zjistil, že se ocitl na čele závodu jeho radost vyvolala euforickou reakci při, které nezvládl svůj Rotaxcickin stroj a při průjezdu kolem depa se netrefil na sjezd brodu přes potok a přímo do potoka zahučel. Než ho vytáhli, stálo ho to tři místa a tím získal bramborovou medaili. A v neděli se tak mohl radovat z vítězství tak jako v sobotu Martin Malát, druhý dojel Milan Junek a třetí Karel Irlbek. Ve sportkách se žádné překvapení nekonalo. První dvě místa obsadili Marek Dobiáš a Erik Lesák a jako třetí jim sekundoval Zdeněk Mucha.
Průběžné pořadí se ve sportkách nic zásadního nemění. V čele je Marek Dobiáš s 137 body hned v závěsu Erik Lesák se 133 body a třetí je Honza Bažant ovšem s propastným rozdílem 56 bodů od druhé příčky.
Průběžné pořadí v kategorii TR se mírně zamíchalo. První příčku uhájil Milan Junek z Cickin týmu se 104 body. Na druhé místo se 100 body se dotáhl Martin Malát z týmu Journeyman. Třetí pozici hájí shodně získanými 93 body František Šíma z Polaris Týmu a Rudolf Kolitsch z týmu Cickin.

Kapitoly článku

  1. Článek
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Články šampionátu Offroad Maraton

OffROAD Maraton 2017 startuje v Šiklově mlýně

10.03.2017, Závody
Praha 10. března 2017 - První závod 18. ročníku OffROAD Maratonu se jede v sobotu 25. března v Šiklově mlýně na Vysočině...

Kalendář OffROAD Maratonu 2016

04.01.2016, Závody
Kalendář OffROAD Maratonu 2016. Termíny a místa závodů na příští rok jsou tu. Vyznačte si do kalendáře! ...

Poslední letošní Ředhošť

08.11.2015, Závody
Tento víkend se rozdaly poslední body seriálu Offroad Maraton 2015 na závodech v Ředhošti opodál Litoměřic. Celou sezónu...


Nepřehlédněte

Novinky





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.65s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce