Jak soudí
Macháčkův tým KM Racing, pořadatelé umetli svým trapným ro
zhodnutím na technických přejímkách cestičku k vítězství domácím Argentincům. V čele klasifikace jsou teď poskládaní hned čtyři. Po prvních dnech soutěže ale
vedl překvapivě uruguayský jezdec Sergio La Fuente, ve 4. etapě ho nejprve postihl defekt, a pak měl ještě další problémy, takže nyní figuruje až na
sedmém místě. Po páté etapě už vedl vloni sedmý
Tomas Maffei, ale jen s minimálním náskokem 35 sekund na obhájce loňského prvenství
Alejandra Patronelliho, třetí byl rovněž se zanedbatelnou ztrátou další z
Patronelliů Marcos. Ostatní jezdci už měli hodinové ztráty. Po zrušené šesté etapě ale přišlo peklo v podobě okružní etapy
okolo chilského Copiapó. V ní dosud vedoucí Maffei několikrát opravoval, nafasoval i penalizaci, a dojel až šestý s téměř hodinovou ztrátou.
Ještě hůř ale dopadl v sedmé etapě vítěz Dakaru z roku 2010
Marcos Patronelli, který na 230. kilometru měřeného úseku
odbočil nesprávným směrem a než si to uvědomil, ztratil ohromnou spoustu času. Ačkoli už pak uháněl do cíle jako ďábel, přijel tam stejně až jako jedenáctý
se ztrátou okolo hodiny a dvaceti minut. V nadmírnu náročné etapě si naopak bezchybně vedli jezdci druhého sledu, druhý za
Alejandrem Patronellim byl
Ignacio Casale (+16:10 min.) a třetí znovuzrozený
Sergio La Fuente (+33:59 min.), což způsobilo převratné změny v průběžné klasifikaci před
nedělním dnem volna, který jezdci strávili
v pouštním bivalu u Copiapó.
Třiatřicetiletý
Alejandro Patronelli přeskočil po sedmé etapě v průběžném pořadí
Tomase Maffeie a nyní vede o 58 minut a 53 sekund, což mu dává velké šance na obhajobu loňského vítězství. Třetí
Marcos Patronelli už
ztráci na svého bratra přes hodinu a dvacet minut. Marcos by se možná mohl spokojit s místem na pódiu, ale dává najevo, že teď nepojede pod takovým tlakem jako vedoucí jezdec a
bude čekat na jeho případné chyby. Za zmínku stojí i výkony dvou mladíků, čtvrtý celkově je absolutní nováček na Dakaru, teprve dvacetiletý
Argentinec Lucas Bonetto, pátý je o čtyři roky starší
Chilan Ignacio Casale. Oba sice mají více než dvouhodinou ztrátu na prvního, ale jejich vyrovnaná jízda vzbuzuje o odborníků velkou chválu.
Ze třiceti čtyřkolek na startu jich dále pokračuje s nárokem na zařazení do klasifikace závodu už jen devatenáct, mezi nimi i jediná žena, třiačtyřicetiletá
Italka Camelia Liparoti, která figuruje na desátém místě.
Marcos Patronelli po sedmé etapě:
„Etapa byla velice dlouhá. Udělal jsem chybu na 230. kilometru, špatně jsem zabočil a trvalo mi příliš dlouho, než jsem na to přišel. Ztratil jsem 30 kilometrů, a to je strašně moc. Proto jsem jel ve zbytku etapy až do cíle opravdu pekelné tempo, co jiného jsem měl také dělat?“
Alejandro Patronelli po sedmé etapě:
„Byla to překrásná a nakonec i rychlá etapa. Dostali jsme také pořádně zabrat s navigací, hlavně na tom posledním dvousetkilomterové úseku. Ale bylo to zajímavé, mohu se pochlubit, že jsem dojel do cíle mezi prvními třiceti motorkáři a to je skvělé. Ale je jasné, že průběžná klasifikace v quadech není až tak moc důležitá. Podívejte, co se stalo dnes stalo Marcosovi, ztratil přes hodinu. On je ale tak paličatý, vždyť jsem mu říkal, že má jet za mnou. Máme pořád před sebou dlouhou cestu, nic není rozhodnuto.“
Pořadí quadů po 7. etapě:
1 250 A PATRONELLI (ARG) YAMAHA 22:28:18
2 257 MAFFEI (ARG) YAMAHA + 58:53 (penalizace 5:00 min.)
3 252 M PATRONELLI (ARG) YAMAHA + 1:21:35
4 282 BONETTO (ARG) HONDA + 2:23:18
5 264 CASALE (CHL) YAMAHA + 2:59:51 (penalizace 2:00 min.)
6 266 RAMIREZ (CHL) CAN-AM + 4:17:16 (penalizace 21:00 min.)
7 263 LA FUENTE (URY) YAMAHA + 4:59:17
8 260 MAZZUCCO (ARG) CAN-AM + 5:23:09 (penalizace 43:00 minut)
9 274 DUVERNEY-PRET (FRA) HONDA + 6:29:52
10 259 LIPAROTI (ITA) YAMAHA + 6:31:43